בכירים בקהילה היהודית באוסטרליה קוראים לפטר את ליצמן מתפקידו

הדרישה לפטר את סגן שר הבריאות מגיעה לאור חקירתו במשטרה במעורבות בפרשת הסגרתה של מלכה לייפר החשודה במעשי פדופיליה במלבורן. בנוסף, קוראים בקהילה להסגיר את לייפר

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: החדשות 13

בכירים בקהילה היהודית באוסטרליה קראו הבוקר (שני) לפטר לאלתר את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בעקבות חקירתו במשטרה במעורבות בפרשת הסגרתה של מלכה לייפר החשודה במעשי פדופיליה בעיר מלבורן. נוסף על כך, הגורמים בקהילה היהודית קוראים להסגיר באופן מיידי את לייפר למשטרת אוסטרליה ולהפסיק את ההליכים שמעכבים זאת.

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי ליצמן חשוד שאיים על אנשי המקצוע במשרדו שיפעלו למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של לייפר, ושיפוטרו אם לא יעשו זאת. אחת הראיות המרכזיות בתיק היא ציטוט של מקורב של ליצמן, שאמר לאחד העובדים במשרד הבריאות: "תראה מה קרה לד׳, זה יקרה גם לך אם לא תפעל לפי הוראת הרב". במקביל, עדים רבים ובהם אנשי מקצוע העידו בפני המשטרה על שורה של החלטות בעיתיות למען מקורבי ליצמן.

כתבות קשורות
חשד: ליצמן איים על אנשי המקצוע במשרדו - "תתיישרו או שתפוטרו" |15.02.19
פרשת אי הסגרתה של מלכה לייפר: "יש לליצמן יחס חם לפוגעים" |17.02.19
סגן השר ליצמן חשוד כי ניסה למנוע הסגרת חשודה בפדופיליה לחו"ל |14.02.19

ביום חמישי פורסם כי על פי הערכות, במשטרה קיימות הקלטות של יו"ר יהדות התורה ואנשיו מבקשים מגורמים בתוך משרד הבריאות לפעול למען לייפר, כך שלא תוסגר לאוסטרליה. ככל הנראה, בידי המשטרה גם מסרונים והקלטות מתוך הטלפונים של ליצמן ואנשיו, וסגן השר עומת עם ראיה משמעותית מתוך אותם פריטי המידע.

על פי החשד, ליצמן, שנחקר ביחידת להב 443, השתמש לכאורה בסמכויות משרדו בניגוד לחוק כשניסה להשיג חוות דעת פסיכיאטרית שתקבע שלייפר לא כשירה לעמוד לדין - דבר שימנע את הסגרתה לאוסטרליה, שם היא מבוקשת בחשד שביצעה לפחות 74 עבירות מין קשות בקטינות. בכירים אחרים בלשכתו נחקרו אף הם. החקירה זה מספר חודשים, בליווי של פרקליטות מחוז ירושלים ובאישור פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט.

מלכה לייפר בישראל
מלכה לייפר בישראל | צילום: החדשות 13

מהאחיות שהאשימו את לייפר בתקיפה מינית, נמסר בתגובה לחקירה ביום חמישי כי: "הציפייה ארוכת השנים לצדק שיגיע הייתה מכאיבה וקשה לאין שיעור. יחד עם זאת, חיכינו בסבלנות מתוך ההבנה שהתהליך לוקח זמן. שובר לב לגלות שזה לא קרה בגלל שחיתות בצמרת הממשלה הישראלית. אנחנו מקוות שזה יהיה צעד משמעותי, שחתיכות הפאזל יתכנסו ליצירת תמונה ברורה, ושהצדק שאנחנו נלחמות עבורו יגיע". סיפורן של המתלוננות נחשף בחדשות 13, בסדרת כתבות של ינון מילס ושקד טורם ב"המגזין עם אושרת קוטלר".