ראש מנהל מקרקעי ישראל לשעבר בנצי ליברמן הורשע בדין משמעתי

כשנתיים לאחר שפרש בית הדין של נציבות שירות המדינה הרשיע את ליברמן, שקידם עסקי נדל"ן של שותפו לשעבר, בהתנהגות שאינה הולמת. זאת, לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק נגדו

ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן
ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן | צילום: חדשות 10

ראש מנהל מקרקעי ישראל לשעבר, בנצי ליברמן, הורשע היום (חמישי) בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה בהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. זאת, לאחר שהמחלקה הכלכלית בפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום משמעתי.

ליברמן פרש מתפקידו לפני כשנתיים וחצי, בעקבות הדיווחים כי קידם את עסקי הנדל"ן של שותפו לשעבר, עורך הדין נחום לנגנטל, שכיהן בעבר כחבר כנסת. הפרקליטות אומנם הודיעה על סגירת תיק החקירה נגדו, אך הוגשה נגדו תובענה משמעתית בנציבות שירות המדינה.

בכתב התובענה נטען כי לנגנטל פנה לליברמן, שהיה בעבר שותפו בעסקי נדל"ן, כדי לקדם את ענייניו וענייני מקורביו האישיים והעסקיים, וכי ליברמן, למרות שהיה מצוי בניגוד עניינים, נענה לבקשת חברו והתערב בסוגיה שלא הייתה אמורה להגיע לשולחנו - ושממנה התחייב בעבר להרחיק את עצמו לחלוטין, בשל היותו מעורב בה כאיש עסקים פרטי בעבר. לנגנטל, חברו, היה אמור להרוויח מתוצאות ההחלטה.

ההחלטה שלא להעמיד את ליברמן לדין פלילי התקבלה כאשר בחקירת המשטרה התברר כי לאחר מעורבותו הפסולה של ליברמן ופנייה אליו מצד החברה המעורבת בפרויקט, הוא דיווח בדיעבד על המעשה ליועץ המשפטי של הרשות. מכאן, הוחלט להסתפק במיצוי הדין עמו במישור המשמעתי, בניגוד להמלצתה המקורית של המשטרה. מלבד תפקידו כראש מנהל מקרקעי ישראל, כיהן ליברמן בעבר גם כראש המועצה האזורית שומרון וכראש מועצת יש"ע.