עובדי NSO תובעים את פייסבוק: "חסימת חשבונות - מהלך לא צודק"

מועסקים בחברת הסייבר הישראלית דורשים מענקית הטכנלוגיה העולמית לפתוח לשימוש את החשבונות שלהם עד להכרעת בית המשפט בעניין. "הידיעה שנעשה חיפש בנתונים אישיים שלנו - מטרידה מאוד"

NSO, פייסבוק
NSO, פייסבוק | צילום: חדשות 13

עובדים מחברת הסייבר הישראלית NSO תובעים את חברת פייסבוק, לאחר שזו חסמה את החשבונות שלהם ברשת החברתית. העובדים דורשים לפתוח את החשבונות החסומים בפייסבוק ובאינסטגרם עד להכרעת בית המשפט בתביעה שפייסבוק הגישה נגד NSO לפני כחודש, כיוון שלטענתם החשבונות נחסמו ללא כל עילה והודעה מוקדמת. עוד נטען כי נחסמו גם חשבונות של עובדים לשעבר ואף בני משפחה שלהם.

כזכור, חברת פייסבוק הגישה לפני כחודש תביעה משפטית נגד NSO, בטענה שפרצה לחשבונות של כ-1,400 משתמשי אפליקציית המסרים "ווטסאפ" שבבעלותה. מכתב התביעה עולה כי ענקית הטכנולוגיה העולמית מאשימה את NSO בכך שעשתה זאת באמצעות שתילת תוכנות זדוניות ווירוסים.

פייסבוק
פייסבוק | צילום: רויטרס

התביעה מטעם עובדי NSO הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לתת צו מניעה זמני נגד פייסבוק העולמית שמורה לפתוח מחדש את כלל החשבונות שנחסמו. לפי כתב התביעה, חברת פייסבוק הפרה את ההסכם בינה לבין NSO בכך שחסמה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים שלהם, לטענתם באופן "פתאומי, גורף וללא כל הודעה מוקדמת".

עוד נטען כי פייסבוק לא העלתה בפני העובדים אף טענה בדבר הפרה כלשהי של ההסכמים ביניהם, ולמעשה לא סיפקה עילה לחסימת החשבונות. העובדים טוענים בתביעתם כי חברת פייסבוק הפעילה "עונש קולקטיבי" על העובדים בכך שבחרה לחסום את חשבונותיהם הפרטיים בשל הליך משפטי שמנהלת פייסבוק נגד החברה.

תביעת העובדים הוגשה לאחר פניות חוזרות ונשנות של העובדים לחברת פייסבוק בבקשה לשחרר את חשבונותיהם הפרטיים, פניות שלטענתם לא קיבלו מענה.

"חסימת החשבונות הפרטיים שלנו היא מהלך פוגע ולא צודק של חברת פייסבוק כלפינו", טענו העובדים, "הידיעה שנעשה חיפוש ושימוש בנתונים אישיים עלינו מטרידה אותנו מאוד. אנחנו גאים להיות עובדי NSO, חברה ערכית וישראלית שהמוני אנשים ברחבי העולם חייבים את חייהם לטכנולוגיה שלנו, אנו מאמינים בצדקת דרכנו ונמשיך לפעול כדי לסייע לממשלות ברחבי העולם למנוע פשע וטרור באמצעות הטכנולוגיה אותה אנו מפתחים".