הנשיא קיצר את עונשו של נוחי דנקנר בשל מצבו הרפואי

ריבלין החליט להמיר כארבעה חודשים שנגזרו על איש העסקים במאסר על תנאי, והוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים כבר בימים הקרובים. "נסיבות רפואיות שמחייבות התערבות דחופה"

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

הנשיא ריבלין החליט היום (שני) לקצר את עונש המאסר של איש העסקים נוחי דנקנר, וקבע כי ארבעה חודשים ממאסרו יומרו במאסר על תנאי. זאת, בשל מצבו הרפואי של דנקנר, שהידרדר במהלך שהותו בבית הסוהר. דנקנר יוכל לעמוד בפני וועדת השחרורים כבר בימים הקרובים, והוא לא יצטרך לחכות למאי.

"ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר בימים אלה", נמסר מבית הנשיא. "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אדלשטיין: "חולק על עמדת יועמ"ש הכנסת, אך אסור להסית נגדו"

מטרת כחול לבן: להביא את נתניהו למשפט טרם הבחירות • לוח זמנים

הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק החדש נגד נוחי דנקנר

נוחי דנקנר
נוחי דנקנר | צילום: ריטרס
שני אילוז, עורכת דינו של נוחי דנקנר
שני אילוז, עורכת דינו של נוחי דנקנר | צילום: חדשות 13

ביום חמישי שעבר, הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק החדש שנפתח נגד דנקנר, שבגינו הוא הועבר לכלא ניצן. כזכור, פרטי החקירה אסורים לפרסום. בתחילת דצמבר, ריבלין אמר כי יקבל את החלטתו בנוגע לחנינה רק לאחר סיום רשויות האכיפה בטיפול עניינו בנוגע לפרשה זו. כמה ימים לפני כן, חתם שר המשפטים אמיר אוחנה על בקשת החנינה שהגיש דנקנר.

לפני כשנה פורסם בחדשות 13 כי הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שמרצה מחודש מאי 2017 עונש מאסר בכלא מעשיהו, התלונן לקציני המודיעין בשירות בתי הסוהר כי גורמים בבית הכלא סוחטים אותו. במקביל, נבדק החשד לכך שאותם אסירים תכננו לסחוט גם את דנקנר.

באוגוסט 2018 קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה, והחליט להחמיר את עונשו של דנקנר לשלוש שנות מאסר. דנקנר הורשע בבית המשפט המחוזי לשנתיים מאסר, בגין הרצת מניות. הערעור שהוגש לבית המשפט העליון היה כפול. דנקנר ערער בבקשה להקלה בעונשו והפרקליטות ערערה בטענה כי העונש של שנתיים מאסר אינו חמור דיו. העליון קיבל כאמור את טענת המדינה.