בעקבות מות כלבה: חשד להרעלת ענק של חיות בר בצפון

גבר בשנות ה-60 לחייו, המתגורר ביישוב ליד נהריה, נעצר בחשד שהרעיל בזדון עשרות חזירי בר, נמיות, קיפודים, תנים וכלבים סמוך למטע האבוקדו שבבעלותו. הוא קשר עצמו למעשים ושוחרר בתנאים מגבילים. בקרוב יוגש נגדו כתב אישום

צוותים בזירת הרעלה בצפון
צוותים בזירת הרעלה בצפון | צילום: נתן בינוסוביץ, רשות הטבע והגנים

גבר בשנות ה-60 לחייו, המתגורר באחד היישובים ליד נהריה, נעצר בחשד שהרעיל בזדון עשרות חיות בר, בהן חזירי בר, נמיות, קיפודים, תנים וכלבים - סמוך למטע האבוקדו שבבעלותו. הוא נעצר במסגרת מבצע משולב של רשות הטבע והגנים והמשטרה, לאחר שהתקבל דיווח על חשד שכלבה ביישוב בצפון הורעלה למוות. לפי המשטרה ורשות הטבע והגנים, "מבצע האכיפה יצא לפועל לאחר שבסוף השבוע שעבר התקבלה תלונה בתחנת נהריה כי ככל הנראה הורעלה כלבה" במושב בצפון.

"בתוך כך, יצאו שוטרי תחנת נהריה ביחד עם פקחי רשות הטבע והגנים מהיחידה למניעת הרעלות, בשיתוף עם הפקחים האזוריים של מרחב גליל עליון, לבצע בדיקה בשטח, שבמהלכה התברר כי קיים חשד להרעלה באמצעות פיזור פתיונות בשר מורעלים ומהילת רעל במכלי שתיה. במהלך פעילות סמויה של מספר ימים תועד החשוד כשהוא קושר עצמו לחומרי הרעל". החשוד נעצר ונחקר בחשד לעבירות של התעללות בבעלי חיים. הוא קשר את עצמו למעשים ושוחרר בתנאים מגבילים. בקרוב יוגש נגדו כתב אישום.

זירת הימצאות רעל בצפון
זירת הימצאות רעל בצפון | צילום: נתן בינוסוביץ, רשות הטבע והגנים

מפקד תחנת נהריה, סגן-ניצב בועז סמוכה, אמר כי "הרעלת חיות בר היא עבירה חמורה ביותר ובעלת השפעה הרסנית לטבע ובכלל. על כן, משטרת ישראל, יחד עם גורמי האכיפה הנוספים ורשויות החוק פועלים מסביב לשעון ומשקיעים משאבים רבים על מנת למגר תופעה זו ולמצות את הדין עם העבריינים".

ליעד לינג, הממונה על החקירות והמודיעין במחוז צפון של רשות הטבע והגנים: "החשוד עוכב לחקירה במהלכה קשר עצמו לעבירה. כמו כן, הוא נחקר בעקבות מותה של הכלבה. מדובר בהרעלה חמורה, שכן מלבד הכלבה נפגעו מההרעלה בעלי חיים במקום כגון קיפודים וחזירים. במזל גדול נמנעה הרעלת עופות דורסים הנמצאים בסכנת הכחדה ונמנעה סכנה ממשית לחיי בני אדם שהיו עשויים לבוא במגע עם המים המורעלים. אני קורא לחקלאים שנתקלים בנזקי חקלאות לא לקחת את החוק לידיים ולבצע הרעלות, אלא לפנות לרשות הטבע והגנים לשם קבלת סיוע והכוונה מקצועית לטיפול במניעת הנזקים".