ירי, מעצרים ונשק לא חוקי: כך נראה לילה אחד באום אל-פחם

העיר הערבית מסמלת אולי יותר מכול את האלימות הגואה בחברה. המשטרה הגבירה הילוך כדי למגר את התופעה, אבל התושבים חוששים שמא העבריינים יפגעו באלו שמשתפים פעולה עם הרשויות

זמן צפייה: 11:57

חדרה נמצאת במרחק נסיעה של כחצי שעה מאום אל-פחם, אך עדיין החיים בשתי הערים שונים לגמרי. העיר הערבית מסמלת אולי יותר מכל את האלימות הגואה במגזר: 15 מקרי רצח בשנתיים, מאות כלי נשק בלתי חוקיים שמסתובבים ברחובות, ורק בשבוע שעבר סערה המדינה מסרטון של תינוק שמשחק באקדח טעון במיטתו.

בעקבות הביקורת הציבורית, המשטרה הגבירה הילוך, אבל התושבים חוששים - שמא העבריינים יפגעו באלו שמשתפים פעולה עם הרשויות. "אם מישהו יודע מי רצח, הוא עדיין לא יספר - הוא מפחד על הבית והילדים שלו", הסביר אחד התושבים על אירוע רצח בעיר שהתרחש לפני כשבוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תיעוד: בן שנה וחצי משחק עם נשק טעון; כתב אישום הוגש נגד אביו

לאחר ירי הרקטה: כ-6,500 פלסטינים הפגינו בגבול רצועת עזה

פסיכולוג ילדים מהצפון נעצר בחשד לעבירות מין בקטינים

לילה באום אל-פחם
לילה באום אל-פחם

"אני יכול להגיד לך שבזירה הזו יש מצלמות וכשהגענו למערכת ההקלטה - היא לא הייתה מחוברת", סיפר מפקד משטרת אום אל-פחם, סנ"צ ניר יונה, על הרצח שעוד לא פוענח. "כשאתה אומר אום אל פחם אתה אומר ירי, רצח, הצתות וחיסולים".

אחוזי הפענוח הנמוכים מביאים איתם אינספור ניסיוניות נקם ולקיחת החוק לידיים, ואיש אינו יודע מה יהיה עתידה של אום אל-פחם, אחת הערים הערביות הגדולות בישראל. קשר השתיקה אחרי כל אירוע מסבך עוד יותר את המצב והנשק הבלתי חוקי ממשיך לזרום לתוך העיר. גם התושבים וגם המשטרה מבינים היום, יותר מתמיד, שיהיה קשה לשנות את המציאות, אבל אולי הפעם יש רצון אמיתי לשינוי.