בחשד לתמיכה בארגון טרור: נעצר חסיד נטורי קרתא שביקר בג'נין

יממה לאחר שנפתחה החקירה, המשטרה עצרה גבר בן 38 תושב העיר פתח תקווה, אחד מחברי החסידות "נטורי קרתא", שביקר יחד עם חבריו בג'נין. הגבר נעצר בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון טרור והפרת צו אלוף, כשלפי החשד במשטרה, החשוד נכנס יחד עם אחרים לשטח A האסור בכניסת ישראלים, שם "נפגש שם עם פעילי טרור בהם הביע תמיכה והזדהות"

זמן צפייה: 00:15

יממה לאחר שנפתחה החקירה, המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי עצרה גבר בן 38 תושב העיר פתח תקווה, אחד מחברי החסידות "נטורי קרתא", שביקר ביום שני החולף יחד עם חבריו בג'נין, שם נפגש עם פעילי טרור והביע בהם תמיכה והזדהות. לפי הודעת המשטרה, החסיד נעצר בחשד לתמיכה והזדהות עם ארגון טרור וגם, בחשד להפרת צו אלוף, כשלפי הטענה במשטרה, הוא נכנס יחד עם אחרים לשטח A האסור בכניסת ישראלים.

במקביל להמשך החקירה, המשטרה צפויה לבקש בבית המשפט את הארכת מעצרו, ולעצור חשודים נוספים. "מדובר בהתנהלות חמורה וחסרת אחריות בניגוד לחוק, שבין אם היא נובעת מאידאולוגיה קיצונית פסולה ובין אם מסיבה של הקצנה דתית או אחרת - היא תטופל בנחישות ובאפס סובלנות ע"י המשטרה. כמו כן במשטרה מדגישים כי כניסת ישראלים לשטחי A אסורה ומהווה עבירה ביטחונית מסוכנת העלולה לעלות בחיי אדם", נמסר מטעם המשטרה.

כאמור, ביום שני האחרון נכנסו שניים מחסידי הקבוצה החרדית "נטורי קרתא" ל"ביקור הזדהות" במחנה הפליטים שבעיר ג'נין. לטענת הפלסטינים, החסידים לא תיאמו את הביקור עם ישראל או עם הרשות הפלסטינית. יחד עם זאת, השניים, המזוהים עם הקבוצה שמתנגדת בחריפות למדינת ישראל ולציונות התקבלו בברכה על ידי תושבי מחנה הפליטים. במהלך ביקורם, השניים נצפו מבקרים בביתו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א- סעדי, שנמצא במעצר בשטח ישראל.