נתניהו בחקירותיו: "וואלה הוא אתר קיקיוני שלא מכתיב סדר יום"

כאשר ראש הממשלה תוחקר במשטרה, הוא ניסה להמעיט בערך הקשר שהיה לו עם אתר החדשות, והצהיר: "זה אתר על כלבים וחתולים". זאת, על מנת שיוכל לטעון כי לא ביקש דבר בנוגע אליו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:02

השימוע של נתניהו: במהלך חקירותיו במשטרה, ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להמעיט בערך הקשר שקיים עם אתר וואלה - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

נתניהו אמר לחוקרי המשטרה בהתייחס לאתר: "זה אתר על כלבים וחתולים, הוא לא מכתיב סדר יום. בליכוד קוראים לו 'וואלה חמאס' - מדובר באתר קיקיוני". אמירות אלה נועדו להכין את הקרקע לכך שבשימוע הוא יוכל לטעון שכלל לא ביקש בקשות.

מטעם רה"מ נמסר בתגובה: "ההדלפות הפליליות שאתם מפרסמים גם הערב, שזיהמו ועיוותו את ההליך המשפטי בעניינו של רה"מ, יימשכו גם בשימוע. זאת ההוכחה לכמה צודקת הייתה קריאתו של ראש הממשלה לקיים שימוע פומבי".

עוד בחדשות 13:

כחול לבן ביטלה המפגש בין גנץ לנתניהו; הליכוד: נדהמנו מההחלטה

מנדלבליט נעתר לבקשת נתניהו – ויקיים ארבעה ימי שימוע

ליברמן לנתניהו וגנץ: ישראל לא תסלח לכם אם תובילו לעוד בחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

ביום ראשון הודיע היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט לסנגוריו של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נעתר לבקשתם, ויקיים ארבעה ימי שימוע. עורכי הדין הגישו ביום חמישי את הבקשה בטענה כי הם צריכים מספר ימים כדי להציג את מלוא טיעוניהם.

על כן, השימוע יחל מחר, וביומיים הראשונים יעסוק בתיק 4000. בימים ראשון ושני ידונו בתיקים 1000 ו-2000. ארבעת ימי השימוע יסתיימו עד ערב יום הכיפורים.

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, נתניהו פנה ביום חמישי אל מנדלבליט בבקשה להעביר את השימוע שלו בשידור חי. בסרטון שפרסם, אמר נתניהו כי "בשבוע הבא ייפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול - גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועמ"ש לפתוח את השימוע לשידור חי".

בתגובה, לשכת היועמ"ש מסרה מכתב חריף לפרקליטי נתניהו, ובו דחתה את הבקשה לערוך את השימוע בעניינו של ראש הממשלה בשידור חי: "הבקשה חסרת תקדים ולמעשה נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים שהיא אינה מכבדת את ההליך", נכתב.