אילן ישועה כתב לאבי גבאי: "אשמח לעזור לך בכל דרך אפשרית"

משפט נתניהו התחדש כמעט 3 חודשים לאחר שיצא לפגרה • השופט הציע שהשלמת החקירה של אבי אלקלעי תבוצע באולם ביהמ"ש בפיקוח השופטים • מנכ"ל וואלה לשעבר טען: שיקרו לי בחקירה הנגדית

זמן צפייה: 02:31

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התחדש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. העד הראשון בתיק 4000, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, שב אל דוכן העדים.

הדיון החל בטיעונים בעל פה של פרקליטו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, המבקש לדחות את בקשת הפרקליטות לבצע השלמת חקירה לאבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר. לדבריו אלקלעי הוא "עד מגויס", ואין חידוש מהותי בחומר החדש לגבי תזת התובעים, כך שהשלמת החקירה תהווה פרס לתביעה.

השופט משה בר-עם שאל את פרקליטו של נתניהו מה עמדתו לגבי זה שהשלמת החקירה של אלקלעי תתבצע באולם בית המשפט בפיקוח השופטים. עורך הדין בן צור השיב כי ישקול את ההצעה. פרקליטת התביעה יהודית תירוש העריכה שהשלמת החקירה לאלקלעי תימשך יום אחד או לכל היותר יומיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גוש עציון: מחבל נוטרל לאחר שניסה לדקור לוחם מג"ב

משפחת פלג לתקשורת האיטלקית: "הם רשמו את איתן לבי"ס קתולי"

בזמן שצה"ל תקף בעזה: נשמעה התרעה בעוטף ויירוט של כיפת ברזל

פרקליטיהם של נתניהו ואלוביץ' אמרו שיעתרו לבגץ בנושא השלמת החקירה של אלקלעי, במידה ויוחלט לבצע אותה. בהמשך הדיון אמרה השופטת רבקה פרידמן לתירוש כי הטענה של ההגנה היא "אתם הורסים להם את החקירה הנגדית, זו המשמעות. היום אתם יודעים מה קו ההגנה. כל מה שאנחנו מתכננים לעשות ולהפתיע את העד, אתם הורסים לנו".

המשפט המשיך מאותה נקודה בה הפסיק לפני הפגרה, לאחר שבחודש יולי קיבלו שופטי בית המשפט המחוזי את בקשת הדחייה של הפרקליטות, מכיוון שלא הספיקה להשלים את החיפוש אחר התכתבויות נוספות בטלפון הנייד של ישועה עם בכירים ופוליטיקאים שונים, ולהעבירם לצוות ההגנה.

חילופי ההודעות בין אילן ישועה לאבי גבאי משפט נתניהו תיק 4000
חילופי ההודעות בין אילן ישועה לאבי גבאי

לאחר שהסתיים הדיון הטכני בין עורכי הדין לשופטים עלה אילן ישועה לדוכן העדים, עו"ד בן צור הציג לו את ההתכתבויות בין אבי גבאי לבינו. בדצמבר 2016, לאחר שגבאי כתב לו שהכי חשוב זה להתפקד ולגרום לאחרים להתפקד גם כן, ענה לו ישועה: "אשמח לעזור לך בכל דרך אפשרית".

מטרתו של בן צור הייתה להראות לשופטים כי באותו היום שהתקיימה ההתכתבות בין השניים, עלתה באתר וואלה כתבה על יו"ר העבודה לשעבר, אלא שישועה הפנה את תשומת ליבם של השופטים לכך שהכתבה עלתה לפני ההתכתבות ביניהם. בהמשך טען ישועה בפני השופט כי "אני מרגיש שבעבר בחקירה הנגדית לא אמרו לי את האמת. לפעמים מכניסים לי עובדות שהן עובדות לא נכונות", כאשר הוא מתכוון לכך שעורך הדין בן צור שיקר לו.

כזכור בית המשפט קיבל את בקשת סנגוריהם של נתניהו ושאול אלוביץ' לעבור על ההתכתבויות של ישועה עם אנשי עסקים, אנשי תקשורות ופוליטיקאים, כדי לבדוק אם ההיענות של וואלה לדרישות נתניהו הייתה באמת "היענות חריגה", כפי שטוענת הפרקליטות.

הפרקליטות עברה על החומר, אלא שאז גילתה שיש שם, בחומר שלפני כן לא ראתה, גם ראיות שדווקא תומכות בכתב האישום. בייחוד תפסו את עיני התובעים ההתכתבויות בין ישועה לבין מי שהיה עורך וואלה באותה תקופה, אבי אלקלעי. כדי להשלים את החסר הודיעה הפרקליטות לבית המשפט על כוונתה לעשות השלמות חקירה לאלקלעי.