לפיד, מילצ'ן וארדן: אלו עדי התביעה במשפט נתניהו

היועמ"ש הגיש ליו"ר הכנסת את כתב האישום, שכלל את רשימת 333 עדי התביעה. כמו כן, מנדלבליט הודיע לרה"מ שיש ברשותו 30 יום לבקש חסינות. נתניהו: ההגשה החפוזה מעידה על השפעת הלו"ז הפוליטי

זמן צפייה: 07:49

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (שני) ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כתב האישום כלל את בית המשפט בו יוגש כתב האישום ואת רשימת עדי התביעה - הכולל 333 עדים. היועמ"ש הודיע לנתניהו כי החל מהיום, יש לו 30 יום לבקש חסינות מהכנסת.

נתניהו התייחס לכתב האישום וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תשפטו בעצמכם. אם רק היום הגישה התביעה כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו הכולל את רשימת העדים, מה אצה לה הדרך להציג ליו"ר הכנסת מסמך חסר ולקוי בלי רשימת עדים לפני שבועיים, בדיוק ביממה שבו בני גנץ החזיר לנשיא את המנדט להרכיב ממשלה? נראה שהאופן החפוז והלקוי שבו הוגש המסמך ליו"ר הכנסת, כשכתב האישום עדיין לא היה מוכן, מעיד על לוח זמנים משפטי שמושפע מלוח זמנים פוליטי".

"הצורך להידרש למאות עדים מעיד על הקושי לשכנע בנכונות הטענות המופרכות נגד ראש הממשלה. כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו. רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית ל"דפי זהב". הוציאו רבע מיליארד שקלים בחקירות ברחבי העולם על סיגרים וכמה כתבות רכילות בוואלה. לא יאומן", הוסיף נתניהו.

כתב אישום 1000 2000 4000 - 1.12.2019 - כולל רשימת עדים - חתום.cleaned by Anonymous SlOyB08BP on Scribd

לצד עדי המדינה - ניר חפץ ושלמה פילבר בתיק 4000, וארי הרו בתיק 1000 ו-2000, ברשימת העדים נמצאים מספר פוליטיקאים: יאיר לפיד, גלעד ארדן, צחי הנגבי, יריב לוין, איתן כבל, זאב אלקין וציפי לבני. כמו כן, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר והיועץ המשפטי לכנסת איל ינון.

עוד ברשימת העדים מופיעים דוד שמרון - פרקליטו הפרטי ובן דודו של נתניהו, ספנסר פרטרידג' - איש העסקים ומקורבו של רה"מ, נתן מיליקובסקי - איש העסקים ובן דודו של נתניהו, שלדון ומירי אדלסון - בעלי "ישראל היום", איש העסקים ארנון מילצ'ן והעוזרת שלו הדס קליין.

כמו כן, סטלה הנדלר - מנכ"לית חברת בזק לשעבר, איש העסקים ג'יימס פאקר, משה אשר - מנהל רשות המיסים לשעבר, היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.

נוסף לכך, מספר אנשי תקשורת מופיעים ברשימה: ברוך שי - מנהל חטיבת החדשות בכאן, אבירם אלעד - עורך אתר "וואלה" לשעבר, ינון מגל, אילן ישועה - מנכ"ל "וואלה" לשעבר, רון ירון - עורך ידיעות אחרונות לשעבר.

כזכור, לפני כשבועיים מנדלבליט הודיע על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו בשלושת התיקים שבהם הוא מעורב. בתיק 1000 מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים וכך גם בתיק 2000. בתיק 4000 הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמוניםנתניהו למעשה מואשם באותם הסעיפים שעליהם הכריז מנדלבליט בפברואר האחרון, חרף השימוע שנערך לפני כחודש וחצי ובו השמיעו עורכי דינו של ראש הממשלה טענות שנועדו לשנות את ההחלטה.