פעם נוספת: סנגורי נתניהו מבקשים לבטל את כתב האישום נגדו

פרקליטיו של ראש הממשלה הגישו בקשה לביטול כתב האישום נגדו, לאחר שלדבריהם "התברר כי מנדלבליט לא אישר את פתיחת החקירות. המשמעות - רשויות האכיפה פתחו בחקירה בניגוד לדין"

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

סניגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (ראשון) בקשה נוספת לביטול כתב אישום, זאת לאחר "שהתברר כי לא התקבל אישור של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות נגדו", לדבריהם.

בתגובה לכך, מהפרקליטות נמסר כי "חקירות ראש הממשלה אושרו כדין ע״י היועץ המשפטי לממשלה. הדבר פורט כבר בתגובה שהוגשה לבית המשפט בשבוע שעבר, שבעניינה טרם ניתנה החלטת בית המשפט. הבקשה הנוכחית איננה מבוססת ותגובה מפורטת לה תימסר לבית המשפט, ככל שתתבקש.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

50 אלף מנות, 17 מתחמים: מבצע החיסונים בצה"ל יוצא לדרך

ועדת החינוך ביטלה את התקנה: כיתות ה'-י' ימשיכו ללמוד בסגר

זמיר לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות 2021: "נפרדנו כידידים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

בבקשתם נימקו הסנגורים כי "סעיף 17 לחוק יסוד הממשלה קובע כי לא ניתן לפתוח בחקירה פלילית הנוגעת לראש ממשלה מכהן אלא לאחר קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה". כלומר, מדובר בדרישה חוקתית ומשמעות הפרתה היא שחקירת ראש הממשלה נפתחה בניגוד לדין.

כזכור, לפני כחודש עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לבטל את כתבי האישום נגדו, בטענה כי רשויות אכיפת החוק "לא חקרו עבירה - אלא המציאו עבירה".

כאמור, בבקשתם הראשונה של עורכי דינו של נתניהו לביטול כתב האישום, הם טענו כי "הבקשה מפרטת שורה ארוכה של כשלים ופגמים חמורים במהלך הליך החקירה - ביניהם הדלפות, עריכת משפט פומבי בתקשורת ואכיפה בררנית". עוד טענו כי בין הפגמים בחקירה ישנם "איום על עדים, שימוש בחייהם האישיים כדי לחקור אותם, השתקת עדים, התעלמות מראיות מזכות, ופעולות חריגות נוספות - במדינה מתוקנת על רשויות האכיפה להקפיד על עקרונות של צדק והגינות גם במהלך חקירה".

בהמשך לכך, הפרקליטות דחתה את טענות עורכי דינו של ראש הממשלה מספר ימים לאחר מכן, בנימוק כי "הטענות משוללות יסוד - החקירה בכללותה התנהלה באופן הגון ושגרתי, תוך מאמץ לברר את האמת". עוד נכתב בהודעה מטעם הפרקליטות: "לאחר שמיעת הראיות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המשקפת את האמת, זאת, להבדיל מהתמונה המוטה והמעוותת המוצגת על ידי הנאשם, תוך הצגה מגמתית של חלקי ראיות הבאים לבסס לכאורה נרטיב של חקירה נפסדת. המציאות שונה בתכלית מזו שהוא ניסה לייצר - קטעי הראיות שהובאו על ידו אינם מייצגים את מהלכם הכולל של הדברים, ולעיתים הוצאו ממש מהקשרם".