בעקבות החלטת היועמ"ש: הפגנות תמיכה בנתניהו - ונגדו

עשרות פעילים מהמחנה הדמוקרטי יזמו מפגן מחאה מול מעון רה"מ, ובתגובה לכך - הגיעו למקום כ-150 מתומכי ראש הממשלה, שקוראים "שי ניצן ומנדלבליט לכלא" ומעלים באש את "כתבי האישום"

זמן צפייה: 01:08

כ-150 בני אדם הגיעו אמש (שבת) למעון ראש הממשלה שבירושלים, על מנת להפגין תמיכה בראש הממשלה נתניהו לאחר ההודעה על הגשת כתבי אישום נגדו. המפגינים משתמשים באמצעי הגברה וקוראים "שי ניצן ומנדלבליט לכלא", ומעלים באש את "כתבי האישום" נגד ראש הממשלה.

תומכי נתניהו הגיעו למקום בעקבות קריאות בקבוצות ווטסאפ שונות, שהזהירו מפני מפגן המחאה ששיזמו פעילי המחנה הדמוקרטי - שכמה עשרות מהם הפגינט גם הם במקום.

עוד בחדשות 13:

מתווה גנץ לאחדות: "אכהן ראשון, נתניהו יוכל לשוב – אם יזוכה"

ח"כים ושרים בליכוד: "מתייעצים כיצד לחלץ המפלגה מידי נתניהו"

תיקי נתניהו והחסינות: כל התרחישים האפשריים לאחר כתב האישום

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-20191123-2056' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_8x0vd5k2' duration='44'']

הפגנת מחאה נוספת נגד נתניהו נערכה בתל אביב בהשתתפות יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ. "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. המילים האלו שפותחות את כתב האישום הן כל הסיפור", הצהיר הורוביץ. "כל עוד נתניהו מתבצר בבלפור, הוא מכרסם במוסדות המדינה, בתשתית עליה בנויה החברה הישראלית. בגלל זה אנחנו פה, נגד הסכנה הזו ניאבק בכל הכוח.. אני קורא מכאן גם ליריביי הפוליטיים, חברי וחברות הליכוד, אלו ימי גסיסתו הפוליטית של ראש הממשלה היוצא. יש חיים אחרי נתניהו. מי שידבוק בנאמנות עיוורת אליו, ייזכר כמי שנתן ידו להשחתה החמורה ביותר של הדמוקרטיה הישראלית".

בתוך כך, כ-160 בני אדם השתתפו בהפגנת תמיכה בנתניהו שנערכה בקריית ביאליק.

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-20191123-2123' autoplay='0' credit='' desc='הפגנות בקריית ביאליק' kid='1_e4rone3h' duration='25'']

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי ח"כים ושרים בליכוד מקיימים התייעצויות לאחר הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה, כיצד להביא להדחתו. אותם ח"כים ושרים במפלגה אומרים בשיחות סגורות כי "עידן נתניהו מתקרב לסיומו", כי הוא "כבר לא יביא שלטון לליכוד", וכי "אנחנו עושים חושבים כיצד לחלץ את המפלגה מידיו". ח"כים במפלגה אומרים שגם אם יקבלו הצעה לתפקיד שר ידחו אותה, שכן מינוי לתפקיד כזה יפגע ביוקרה הפוליטית שלהם.

מסקר חדשות 13 עולה כי לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד בנימין נתניהו, רוב הציבור, 56%, סבור שהוא לא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. 35% סבורים שכן, ו-9% ענו "לא יודע".