קול הרחוב: מה חושב הציבור הישראלי על כתב האישום נגד נתניהו?

ראש הממשלה טען בנאומו אמש כי רבים במדינה מזועזעים מהחלטת מנדלבליט, אך אפילו בקרב תומכי מפלגתו התמונה לא חד משמעית: "יש מן דיבוק סביב ביבי"

זמן צפייה: 06:33

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בעוד ראש הממשלה נתניהו טען אמש (חמישי) בנאומו כי רבים במדינה, משני צידי המפה הפוליטית, מזועזעים מהגשת כתבי האישום נגדו, בשטח המצב נראה שונה.

"הוא היה צריך לשמוע בעצת עורך הדין שלו, יעקב ויינרוט זכרונו לברכה, ולפרוש בזמן עם הכבוד שלו", אמר איתן, תושב תל אביב. "לא להתגולל ככה על כולם. כואב לי הלב שזה הגיע למצב כזה, אבל זה נמשך זמן רב והוא לא קולט את זה".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

במטה הליכוד ברמלה, פעיל המפלגה מאיר כהן מאמץ את גרסת נתניהו. "אני לא יודע אם זה ניסיון הפיכה כמו שזה פוטש להפיל אותו", אמר. "למה לחקור רק אחד? למה לא לחקור את כולם?"

אך לא כל מצביעי המפלגה שומרים לנתניהו אמונים בכל מחיר. "מה נעשה? ברגע שיש האשמות צריך ללכת לפי החוק", אמר תומך בליכוד בירושלים. יוסי, אף הוא מצביע למפלגה, תהה: "למה אף אחד בליכוד לא מצליח להתעשת ולהתארגן, יש מן דיבוק סביב ביבי".

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב עולה כי לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד בנימין נתניהו, רוב הציבור, 56%, סבור שהוא לא יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה. 35% סבורים שכן, ו-9% ענו "לא יודע".

אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה
אביחי מנדלביט היועץ המשפטי לממשלה | צילום: חדשות 13

לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, והליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים. ישראל ביתנו קיבלה 8 מנדטים, וממשיכה להוות לשון מאזניים. מפת הגושים העולה מהסקר היא כי גוש השמאל עומד על 57 מנדטים, והימין על 55 - תוצאה זהה לזו של הבחירות שנערכו בספטמבר האחרון.

עוד עולה מהסקר כי במקום השלישי ניצבת הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. יהדות התורה קיבלה 6 מנדטים, ש"ס - 6 מנדטים, הימין החדש - 6 מנדטים. העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי ואיחוד מפלגות הימין עם 4 מנדטים כל אחת.