חשיפת שיחות נתניהו-מוזס: האזינו להקלטות המלאות
לאחר פרסום חלקים גדולים מחומרי הראיות בתיק 2000 בתוכנית "המקור", ששופכים אור על טיב היחסים בין רה"מ למו"ל ידיעות אחרונות, מובאים כעת התמלולים וההקלטות המלאים של הפגישות בין השניים
לא מזמן התראיינתי אצל רון קופמן. איך אתם לא מפרסמים את קלטות מוזס–נתניהו, הוא תהה, כשהוא מהדהד כל מיני דוברים ברשתות החברתיות שרמזו שלא מפרסמים את זה, כי אנחנו באיזו ברית עם מוזס ו"ידיעות". אני מוכן למכור את אמא שלי בשביל הקלטות הללו, יצא לי מהפה והצטערתי מיד (אין כמו אמא שלי).
כך או כך, הנה הקלטות המלאות. כשקיבלנו אותן, הופתענו כמה חלק מהקטעים לא שמיעים. ארי הרו הוא לא המקליט הטוב בעולם. ישבו על זה לא מעט מטובי אנשינו – אביגיל קוש, נעה עמיאל לביא, ליאור דניאלי, חן גזית, עידו תמרי, שלחנו לטכנאי הסאונד שלנו, זיו פמיליה, בודדנו קטעים במחלוקת לשמיעה של עוד אנשים ובסוף שידרנו בשבת שעברה עם הערת אזהרה קלה, שייתכן ויש מקומות שלא הבנו נכון את הדוברים.
התמלול המשטרתי, למשל, שמע שארי הרו אומר במקום מסוים ש"הקהל של ג'רוזלם לא יקבל את זה". אצלנו שמעו "הקהל של דרוקר לא יקבל את זה". המתמללים המשטרתיים שמעו שנוני אומר "אתה ואיווט זה חיבור מתבקש". אנחנו שמענו "אתה וידיעות זה חיבור מתבקש". בשני המקרים, ההבדל לא קריטי. בכל מקרה, חשבנו שההקלטות הללו כה חשובות שראוי שכל מי שרוצה מהציבור להאזין להן, יקבל את ההזדמנות. אנחנו שמים את הקבצים המלאים כאן ובצידם את התמלול שאנחנו הכנו. למי שצריך תזכורת – מדובר בשתי פגישות בין הבעלים של "ידיעות אחרונות" והמו"ל, ארנון (נוני) מוזס, לראש הממשלה בנימין נתניהו. הן
הפגישות הרביעית והחמישית בסבב של שש פגישות, שנועד לבדוק אם יש דרך להגיע לעסקה בין "ידיעות" לנתניהו. העיתון ינמיך את עוצמת הלהבות נגד ראש הממשלה לפני הבחירות, ובתמורה, נתניהו יעזור ל"ידיעות" בתחרות עם "ישראל היום". ההקלטות נעשו ביוזמת נתניהו ונחשפו בדרך מקרה בחקירה אחרת בכלל של ארי הרו, שההקלטות נמצאו על מכשיר הנייד שלו. ההקלטות הללו נעשו בדצמבר 2014, זמן קצר אחרי שנתניהו הודיע על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. את כל שאר הרקע וההקשר שלהן, למי שלא יודע, אפשר למצוא בקישור הזה לתוכנית "המקור" בנושא.
הקלטת פגישת נתניהו-מוזס 04/12/2014
[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191107-1152' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_t6kzgimf' duration='6682'']
הקלטת פגישת נתניהו-מוזס 13/12/2014
[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191107-1154' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_j0dme5zs' duration='7702'']
לחצו כאן לצפייה בחשיפת הקלטות נתניהו-מוזס בתוכנית "המקור"
התמלולים המלאים
פגישת נתניהו-מוזס 04/12/2014
00:00
(שיחה מתנהלת באנגלית בין ארי הרו לבין נתניהו על הבחירות המתקרבות)
07:23
(אבטחה): אפשר להכניס אותו?
נתניהו: כן
(רעשים)
נתניהו: אה, דן, תביא לי את ה...
(אבטחה): לי מסרו לקחת לך את הסיגרים
נתניהו: אה כן?
(אבטחה): כן
ארי הרו: (צוחק)
08:30
מוזס: אני אלך לשירותים כדי שאני אהיה רגוע... אני אשאיר פה את שני הפלאפונים שלי
נתניהו: בסדר
(רעשים)
(השיחה באנגלית נמשכת בשקט, מוזס חוזר)
10:57
מוזס: למה אני לא יודע לעשן סיגר?
נתניהו: אתה רוצה סיגר, אתה יכול לקבל
מוזס: בחיים לא עישנתי לא סיגריה ולא סיגר.
נתניהו: זה טוב
מוזס: אתה יודע למה ? כי הייתי ספורטאי מגיל צעיר. כשאתה ספורטאי אז החינוך של ספורטאי, גיל 12-13 , לא מעשנים ולא שותים.
נתניהו: אני לא שותה. בכלל. אני שותה קצת יין, קאווה, לא שותה בכלל
מוזס: גם היום לא?
נתניהו: לא שותה, זה יום אחד הייתי ב... היו שני קצינים ביחידה, שני קצינים ואני.
מוזס: ...שלכם...
נתניהו: ... אתה יכול להוריד, אתה יכול לסגור את הדבר הזה בכלל?
מוזס: לא יודע
נתניהו: ונסענו מסירקין לירושלים... עוצר בתחנת הדלק ב.. ב.. רמלה, עוצר בתחנת הדלק ברמלה... איפה שהייתה תחנת דלק ברמלה...
(רעשים)
נתניהו: ...תיהנו קצת מהחיים. ואז...
מוזס: לא. זה סיגריות. אמרו... לימדו אותי שסיגריות פחות מזיק מסיגרים.
נתניהו: ...
מוזס: כן אבל יש גבול לכמה... תראה, אני גם כן, אתה יודע אני לא ממשיך' אבל אני לא שותה ולא מעשן. ואל תשאל אותי על זה...
נתניהו: ...
מוזס: ...שלא נקלקל את הילד...
נתניהו: אני לא יודע מה לשאול
מוזס: שלא נקלקל את הילד...
נתניהו: אני כבר לא יודע מה לשאול
מוזס: בסדר אתה יודע... שלא נקלקל אותו ו ..
נתניהו: ...לא יודע מה לשאול... ארנון, מה שלומך?
12:46
מוזס: שיגעת אותנו. הכנסת אותי עכשיו לשלושה חודשים וחצי...
נתניהו: רק אותך?
מוזס: המדינה זה אתה ידעת על מה אני... אני..
נתניהו: טוב, מה, יכולתי להמשיך בממשלה הזאת?...
מוזס: שלושה חודשים ש... עכשיו אשתי כבר אומרת לי: מה זה... לי, בשביל להתעסק עם זה... אני לא כמו... עוד לפני ש... אתה ב- 96׳ בבחירות הראשונות שלך. אני כבר מתעסק עם זה מ-88'.
נתניהו: בסדר, אבל, תשמע, השאלה תראה... בוא אני רוצה להגיד לך איך זה...
מוזס: מ-88', אתה יודע מה זה? 28 שנים...
נתניהו: 88' ומתי אני נכנסתי ל... כן, באותו זמן...
ארי הרו: ...
מוזס: כן אבל לרשות...
ארי: ...
נתניהו: לא, ב-82׳ הלכתי לוושינגטון... בדיוק זה...
מוזס: היית באו״ם ב-86׳?
נתניהו: ב-84׳ כבר הייתי ב... באו"ם... ארבע שנים... ב-88׳...
מוזס: כן אבל אז היית, אתה נבחרת ל...
נתניהו: מערכת בחירות שיש לה רק תכלית אחת.
מוזס: זאת? שתיים יש...
נתניהו: אחת
14:03
נתניהו: מה עוד חוץ מ...עבדך הנאמן, להוריד אותי...?
מוזס: ליצור ממשלה ש... ממשלה שתוכל לעבוד
נתניהו: ...
מוזס: ...
נתניהו: כן, תראה, השאלה היא כזאת...
(רעשים)
נתניהו: אני חושב שזה יכול להיות...
מוזס: אתה איש חכם
נתניהו: ...זה יכול להיות מושג ואתה יודע אבל ממשלה שתוכל לעבוד, ממשלה שאני...
מוזס: אבל אתה איש חכם, ואני חייב לשאול אותך שאלה. בהנחה שבנט והחרדים וכחלון ו או... איווט. שזה לכאורה... אתה חי עם זה בסדר, מול העולם?
(רעשים)
מוזס: אחרי שתקום ממשלה...
נתניהו: אתה פשוט לא קולט מה הולך. מה זה העולם? העולם זה מדינה אחת
מוזס: לא, לא אירופה
נתניהו: עזוב, זאת מדינה אחת. זאת מדינה אחת. (ארה"ב)
נתניהו: המדינה הזאת, הולכת לבחירות שהן בחירות... מתי זה? לא, לא, במרץ 2013. וזה הבחירות...
מוזס: למה, אז יחליטו מי הם שני המתמודדים? ברגע שיידעו מי השניים אתה אומר יקרו מידת ה... מי ינצח?
נתניהו: לא. זה גם לא משנה, בחירות...
מוזס: תסביר לי
נתניהו: בוא אני אגיד לך. יש לך מציאות שברגע שיש לך מערכת בחירות אקטיבית, אז המציאות מתחילה להשתנות לגמרי... למעשה זה יתחיל לפני. בעצם ברגע שנופל הפור על שני המועמדים, זה גם לא כל כך משנה מי הם.
נתניהו: בפועל. וגם זה קורה עוד לפני.. אבל העולם זה, זה העולם.
מוזס: כן, אבל יש לי הערכה מה אתה תעשה
16:22
נתניהו: בסדר, אני קודם כל ש...
מוזס: יש הערכה, הערכת פרטית שלי
נתניהו: תראה, יש לי...אני ארצה ממשלה הכי רחבה שיכולה להיות
מוזס: אני יודע, אבל יש לי הערכה
נתניהו: הכי, הכי רחבה...
מוזס: יש לי הערכה פרטית...שאני מדבר כמו מפגר, כי אני לא יודע אולי יש כל מני הבנות, אבל אני יש לי הערכה משלי מה אתה תעשה. אני חושב שאתה תעשה ממשלה אחרת. אבל זה אני שומר, אתה יודע
ארי: ...
נתניהו: נוני, אני...
מוזס: אני אומר את זה מהערכה אליך, לא... תודה רבה
(רעשים)
נתניהו: תשמע, העובדה היא ש... אני הצעתי ל...זה היה שלי... שלי....
17:08
(רעשים, ארי הרו מדבר)
19:40
נתניהו: אין לי מגבלה
מוזס: אבל מה זה אין לך מגבלה...
נתניהו: בפוליטיקה ...
מוזס: בהסכמה...אה אם הממשלה מביאה את זה זה טוב...
נתניהו: חוץ מאת זהבה, שהוא לא חייב... היא לא הכרחית... חצי מנדט...
נתניהו: חקיקה...אין לי מגבלה. אני יכול להגיד לך
מוזס: בהסכמה...אם הממשלה הבאה מביאה זה הרבה יותר קל
נתניהו: חוץ מ...
ארי הרו: זהבה
נתניהו: זהבה שהיא לא...היא...בעצמה
ארי הרו: שאר הסיעה תמכה
נתניהו: לוחצים עליה
מוזס: לוחצים...
20:08
מוזס: מה אתה רוצה שיהיה? לא מה... מה אפשר
נתניהו: אפשר לחוקק את זה, זה הכל... לעשות... אני חושב ש... אני לא רואה, אני בדקתי קודם כל...
מוזס: איך אפשר לעשות את זה?
נתניהו: לחוקק את זה
מוזס: איך בדיוק? במיוחד הבוקר... (אחרי פיזור הכנסת)
נתניהו: מחוקקים...
20:27
נתניהו: מחכים שיכנסו ל...
מוזס: זה יום שני, נכון?
ארי הרו: כן, כן
נתניהו: ...אני רציתי להחליף מילה עם ה...עם הג'ינגי שם... מוכן
מוזס: אבל, אני, מותר לי רגע להציע פה משהו?
נתניהו: ...
ארי הרו: בעוד שבועיים אני חושב (כנראה בתגובה לשאלה מתי שלדון מגיע ארצה)
מוזס: אתה יודע מה אני רוצה להציע לך?...
נתניהו: פה נגיד אתה בונה משהו
מוזס: זה לראות איך אפשר לנסות משהו שהוא יכול לחיות אתו, אני הולך לקראתך...
נתניהו: הוא יתבע, הוא ... שהוא תובע בכל מקרה
מוזס: בסדר, השאלה אלא אם כן...
ארי הרו: אם החוק הזה. אם החוק הזה עובר
מוזס: תן לי רגע. לעשות חוק אחר, שיכול להיות יותר טוב. על זה אני מדבר. אני רוצה לאחל אני לא מחפש את זה עכשיו... ננסח משהו... עם נושא הכמויות שדיברנו עליו
נתניהו: נו ברור, על זה אנחנו מדברים
מוזס: בסדר, אז לעשות את זה ולצאת לפשרה אתו. אני אומר את זה ממקום טוב לא ממקום...
נתניהו: אני יודע מבין, גם אני ...
מוזס: ממקום... כי החוק כרגע מה שיש לו הוא עוקף את זה. הוא חוק אחר. הוא לא חוק...
נתניהו: לא, אתה אומר, אתה רוצה את השני שליש...
מוזס: ...כן, כן
נתניהו: ...
מוזס: אני אומר משהו... תעשה משהו שהוא יכול לחיות ש... שזה בסדר לו
נתניהו: הוא לא יעז להגיד שזה בסדר לו... אבל...
מוזס: אני גם לא יודע איך עושים את זה. לוקחים את זה לוועדה, מתחילים לדון על החוק הזה
נתניהו: כן
ארי הרו: צריך לשנות אותו
מוזס: צריכים לשנות, אני לא יודע אם מישהו יגיד שרוצה...
נתניהו: למה, זה לא סותר, מישהו צריך לבוא עם ההצעה
מוזס: אתה צריך אבל תראה ביבי... אתה לא תברח ... אתה צריך מישהו...
נתניהו: כן, כן כבר דיברתי עם...
מוזס: שאפשר יהיה...
נתניהו: דיברתי אתו.
מוזס: המישהו הזה זה יריב...
נתניהו: דיברתי... לא דיברתי עם יריב, דיברתי עם זאב...
מוזס: לא אכפת לי... אני אני כבר למדתי פעם אחת עשיתי טעות אמרתי מלה על גלעד ראיתי את הפרופיל שלך ומאז לא אומר יותר כלום... מי שאתה רוצה. אתה תגיד...
נתניהו: מי...?
מוזס: מי שאתה רוצה. אני הולך... אפשר לשלוח...
נתניהו: תראה... וועדת הכנסת
(רעשים)
22:57
הרו: הוא גם... קצת יותר... אפשר לסמוך עליו
מוזס: פחות משוגע גם
ארי הרו: כן
נתניהו: כן, אוקי
מוזס: נניח שזה עכשיו, איך
נתניהו: צריך שמישהו יבוא אליו
מוזס: שאיתן יבוא אליו כנראה צריך
נתניהו: אני רוצה פשרה. ... שאיתן אמר לו אני רוצה לעשות פשרה...
מוזס: והוא ילך...
23:17
נתניהו: מיליונר... ברמת ה...
מוזס: אני לא יודע... פשוט צריך להגיד לו ...
נתניהו: לא, אתה צריך להגיד שהמספר הזה... הוא כבר לא מספר, אתה אומר יכול להיות שיש מישהו אחר, אולי יש מישהו אחר... מממ... ואתה אומר מה המספר, וואטאבר כן... אבל א׳ אין כאן סיכוי שהוא יעיד בבית המשפט... בכל זאת קבוצה...
מוזס: כן ...כן אני הצעתי את זה כדי לחשוב איך לקיים בעצתך עימם דיאלוג על חלופת.... כי התיקון המצוין הזה... תודה רבה...
נתניהו: אתה יכול להעביר לי בבקשה כוס סודה?
מוזס: אתה יודע, הסיכון... חס וחלילה... אני אגיד לך. עכשיו אני מדבר אתך כמו חבר
נתניהו: אבל מבחינתו זה לא יקרה
מוזס: כרגע מבחינתו, אבל אני בדיוק... אתה יודע... ואז... יכול להיות יותר גרוע
נתניהו: ...
מוזס: לא, אבל היו משפטים. היו משפטים. השאלה באיזה נושא.
24:55
נתניהו: כל עוד ...
(רעשים)
מוזס: היו משפט אחד, משפט... אבל... אתה תבין עכשיו שאיתן הולך לארז או הולך למי שאתה תגיד...
נתניהו: אוקי, אוקי
מוזס: איך, איך, איך אחר כך... באיזה ועדה אתה עושה את זה?
נתניהו: ...ועדה מיוחדת. עכשיו בכנסת
מוזס: איך מסכימים?
ארי הרו: כל עוד זה בהסכמה, זה...
מוזס: בוא, בוא, בוא תגיד, בוא נחשוב
נתניהו: זה מה שאני מאמין
מוזס: בוא נחשוב מי הכי טוב. תגיד מה, מה...
נתניהו: הכי טוב יריב עצמו. אני חושב הכי טוב יריב עצמו
מוזס: ושלושה ארבעה נציגים של סי... איך, איך, איך
ארי הרו: רק שני שליש
נתניהו: אה, רציתי לשאול אותך, תגיד, מה העמדה שלך לגבי ערוץ עשר?
מוזס: אה זה... שהשארתי לך לסוף
נתניהו: בכל זאת
מוזס: אז אני אגיד בהתחלה. אגיד בהתחלה
נתניהו: כן
מוזס: אני... תבדוק טוב מי הולך עם שלמה
נתניהו: אתה הולך עם שלמה
26:03
מוזס: אם יש שמועות ש... שמועות.
נתניהו: אין שמועות?
מוזס: לא מבוסס. אוקי, שמועה, אמרתי אני אשמור לך את זה לסוף. ש-אלי אתו. אלי עזור, אלי עזור. היא שמועה לא מבוססת, אוקי? אני מדגיש. כי אמרתי שלמה, אתה ביחסים טובים אתו. אני יודע... מהעבר. שמועה לא מבוססת.
(רעשים)
בסדר? אמרתי אני צריך...
נתניהו: אבל לך אין איזו אמביציה מיוחדת שה... הערוץ הזה יישאר?
מוזס: אני רוצה.. לי? אני רוצה להרוויח כסף.
נתניהו: כי יש קמפיין גדול מאוד
מוזס: נגד הסגירה? אני אגיד לך. היום, כשהם התחילו עם הקמפיין, כשרוצים פלורליזם, צחקתי. צחקתי. כשאנחנו רוצים פלורליזם, אבל בתקשורת הכתובה זה השתקה גמורה... אבל אתה, לפני חמש ושבע ועשר שנים, אמרת לי, ככל שיש יותר, אתה יותר מבסוט. ככה לימדת אותי.
נתניהו: ככה זה לגמרי
מוזס: נכון שאמרת ככה? אתה אמרת לי
נתניהו: כי ככה זה לגמרי... זה לא פתוח לגמרי...
מוזס: מה האפשרויות שלך? לתת להוט ויס לעשות חדשות?
27:33
נתניהו: אה... לא. הייתה אפשרות אחת. כעת צריך לפצל את שתיים. תחשוף את זה... אבל זה עוד כמה שבועות
מוזס: בסוף החודש
נתניהו: סוף החודש
מוזס: אני לא יודע מה עדיף לך. עדיף כבר היה למצוא... אני לא בטוח
נתניהו: זה לא ה...
מוזס: השאלה
נתניהו: אם רוצים לחוקק חוק
מוזס: עדיף לך בכלל, וסליחה על השאלה
נתניהו: בוא, אני אתן למישהו אחר
מוזס: כי למה למישהו אחר לא יקבל את האש?
נתניהו: מתנכר אליי... כי אם עמדתך היא, שאתה יודע...
מוזס: למה שתחטוף את זה?
נתניהו: השאלה היא מה העמדה שלך בעניין הזה?
מוזס: מה שטוב לך. אני, תראה, הפיצול של שתיים, הוא לא, אתה צריך להוריד להם, זה מייצר גם פה ביקורת.
נתניהו: הפיצול של שתיים?
28:38
מוזס: כן. הפיצול. אתה יודע, אחרי שרשת מסכימים? אודי מסכים לזה?
נתניהו: תראה, אני חושב שהם לא כל כך יתנגדו ש... אני לא חושב שהם... כל כך יתנגדו שעשר ייסגר, אני לא יודע
מוזס: הם לא רוצים את הפיצול הזה אחר כך
נתניהו: נכון. אבל השאלה מתי יהיה הפיצול
מוזס: בינתיים אבל אתה משאיר את זה, ערוץ אחד, ואתה יודע אתה בשבילך... לשיטתך מקידמת דנא...
נתניהו: לא, אבל ערוץ עשר, אין דבר כזה, כמו שאתה יודע, אצלך לפעמים יש אמירה ניטרלית עליי, אבל מלה חיובית אין, אין בערוץ עשר אפילו פעם אחת. כל כך לא מאוזן, שאין שום...
מוזס: תן לי רק להגיד לך, אתה יודע אני בתור יועץ
נתניהו: ... סופר שלילי
מוזס: אני אהיה לך יועץ. ברגע ששתיים יהיו לבד, תהיה חברת רשות של שתיים, שלבד ולא צריכים אותך ולא כלום
נתניהו: התעללות מוחלטת
מוזס: גם. והעניין הוא שמלבד... אתה לימדת, אתה אמרת לי את זה מספר רב של פעמים, שככל שזה מבוזר יותר, אתה יותר מרוצה מזה, כי לליכוד זה יותר טוב
נתניהו: נכון. כי למדינה זה יותר טוב
מוזס: ככה, ככה, אז אני... אתה יודע, אתה כבר היו לך חבר׳ה שלך
נתניהו: אני חושב שלמדינה זה יותר טוב
מוזס: לא, אמנון ורונלד
נתניהו: אין לזה שום משמעות
מוזס: אתה יודע למה אין לזה משמעות? סליחה על החוסר צניעות, כי צריכים לדעת לנהל. הבעלים צריכים לדעת לנהל יחסי תקשורת. לא לשים כסף ולבוא בשמונה, להסתובב
נתניהו: נכון
מוזס: להראות שאנחנו באים ל... צריך לנהל את העיתונאים. וזה קל אתה חושב לנהל את העיתונאים? כל אחד טאלנט עם החזה הנפוח שלו? צריך לדעת לעשות את זה. ואף אחד מהבעלים הקודם, מימן לא ידע לעשות את זה, רונלד לא ידע לעשות את זה, עם כל הכבוד למיכל ואבי, הם יודעים לנהל אותם? כי אתה היית צריך לעשות הכל. למצוא מישהו שאתה סומך עליו. שהוא יהיה לבעלים של ערוץ עשר. שלא יפחד לריב עם החדשות. אני חשבתי, ראיתי את שלמה, חשבתי שזה מה שהולך לעשות. להפך.
30:53
נתניהו: חבר של... בעצם אלי
מוזס: אני אמרתי, אני... אני
נתניהו: שלמה ינהל את זה?
מוזס: אמרתי שמועות לא מבוססות. אני מדגיש. אני לא הייתי צריך להגיד לך את זה?
נתניהו: לא, לא
מוזס: אני שמעתי... כי אני ראיתי, אמרתי. הוא חושב ששלמה, הוא צריך לדעת, אתה צריך לשאול אותו
נתניהו: אבל אלי אני יודע, אתה מכיר את ה...
מוזס: ולכן אתה צריך... שלמה לא יכול להיות
נתניהו: אלי, אלי משחק עוד ממעריב תוקע אותי ... ג'רוזלם פוסט...
מוזס: אבל שלמה לא ירמה...
ארי הרו: כי הקהל שלו, של דרוקר (*ג'רוזלם)... לא היה מקבל
נתניהו: לא היה מקבל את זה
מוזס: אבל ביבי, שלמה לא ירמה אותך. אולי אני טועה. שלמה לא ירמה אותך. יגיד לך את האמת. אם שלמה יגיד שזה שמועות וזה לא נכון, אז תן לו שייקח את זה. רק אז אתה מפסיק להם תוכן. מוריד פה כסף. מערוץ שתיים מה אתה עושה. הכל נהיה... היא תיפול הגזירה של הערוץ, כן, היא תיפול. כנראה בחירה בין כמה אלטרנטיבות לחוק הפירוק... לא תמיד
נתניהו: במקצוע שלי זה רק... רעות עד גרועות
31:57
מוזס: תראה, אתה תחטוף מהמקומות שככה... ישראל היום שלך, ערוץ 1 שלך, הרדיו שלך, ערוץ 10 סגרת
נתניהו: אף אחד מהם עוד לא שלי
מוזס: אתה רוצה שאני אגיד לך מה
נתניהו: אף אחד לא יוכל למכור לשני שליש מהציבור פה שאני אאחל למשהו לאומי, שהתקשורת היא בשליטתי.
מוזס: אולי ערוץ אחד לא... אני אומר לך...
נתניהו: הוא נהיה יותר גרוע מערוץ עשר
מוזס: בוודאי, כי הם צריכים להראות. כי שמו שם עורך ראשי לא נכון, אם אני אגיד את זה בעדינות. מישהו לא נכון שמו שם.
נתניהו: פשוט הכי גרוע שיכול להיות
מוזס: כי הם רוצים להראות עכשיו שהם בלי מחויבות... שהם לא... אין להם אחות, אין כלום, אתה יודע... אי אפשר, את ניר לשים שם. זה יהיה טו מאץ׳
נתניהו: איפה?
מוזס: ברשות השידור. זה רעיון אבל זה טו מאץ׳ אני חושב. כי הוא יודע לנהל תקשורת. הוא... הוא יודע....
נתניהו: הוא היה בבית ספר טוב, לא?
מוזס: במעריב הוא היה, כן. הוא יעשה מה שאתה רואה... מה שתרצה יהיה. אבל זה טו מאץ׳ נראה לי
(רעשים)
33:37
נתניהו: תראה אני רוצה לדבר אתך קודם כל על... על החוק תכף נדבר. אני רוצה לדבר אתך על .... הגרמני צלצל אליך, לא שלח עדיין משהו?
מוזס: יש...
נתניהו: הוא הגיע כבר?
מוזס: תיקבע פגישה, לא, הם לא יכלו לבוא החודש.
נתניהו: ויש לך עוד מישהו.
מוזס: הוא לא היה אצלי. אבל הגרמנים דיברו איתי, הם לא יכולים לבוא רק כריסטמס.
(רעשים)
נתניהו: טוב
מוזס: בסדר, אתה יודע, אז סוכם שבינואר תהיה פגישה
נתניהו: תראה, הגרמני הוא בעל הבית
מוזס: מה זאת אומרת.... הוא בא עם עוד מישהו שהוא צריך לתת לו את ה... מודפס. כן?
נתניהו: נכון.
מוזס: זה אמרו לי בטלפון
נתניהו: עכשיו אני אומר לך ...אני אומר לך את הכל, אבל זה לא יהיה לפני ה...
מוזס: אני חושב שהדבר השני יכול להיות יותר מעשי.
נתניהו: לא,לא בסדר אני לא בא אליך בחשבון
מוזס: השני יכול להיות...
נתניהו: אני לא בא לשחק...
מוזס: השני יכול להיות מעשי ממילא, תלוי בך.
נתניהו: בסדר. אני הייתי רוצה ש...
מוזס: תלוי בך
נתניהו: הנושא של ...
מוזס: מה שאני אומר לך, זה יכול להיות תוך...
35:07
נתניהו: בסדר, עכשיו אני הייתי רוצה לדעת, הייתי אומר ככה, קודם כל אני... מדבר על... אה...
מוזס: אני מדבר אליך...
נתניהו: הבנתי
מוזס: לא... השני יכול להיות גדול ו... אין לו את הבעיות שיש להם. זה עוד לא דיברתם... תעזוב עם הבאים ועם המספרים. עם השני קל לתת הבטחות. וגם אם הבנתי נכון, אני שוב, אני אומר אבל אתה יודע, זה דבר שכן יכול להיות מהר. הגרמנים בוקים... אני חושב שבפגישה השניה נוכל להבין אם יש עסקה או אין עסקה. ז"א לפני כל הקשקושים, בפגישה השנייה הם יבואו לפגישה אחת
(רעשים)
מוזס: אותו דיבור ועוד פגישה... ואז נדע...אם יש או אין, אחר כך זה עניין של זמן. ואני הבנתי שאת המודפס הם רוצים לתת למישהו אחר.
נתניהו: נכון.
מוזס: זה הם אמרו לי
נתניהו: זה יהיה שם
מוזס: אני אמרתי ישר – I couldn’t care less. מה איכפת לי... זה כבר לא עניין שלי. היתה פגישה, היתה שיחה נעימה, טובה, דיסקרטית ושום דבר לא יצא החוצה כלום. וזהו...
נתניהו: ...
מוזס: אתה יודע שהחבר שלך שהיה בניו יורק שהתראיין...
נתניהו: אה הוא אמר גרמנים, אנחנו לא ידענו מאיפה הוא ידע את זה. אני חושב שיש רק מקור אחד שידע את זה. הוא לא ידע את זה.
מוזס: כנראה גם אני
נתניהו: מה? לא, אז כשהוא אמר את זה הוא לא ידע, אז אני יודע מאיפה הוא ידע.
מוזס: אני ראיתי את זה...
ארי הרו: תנחש (למוזס)
נתניהו: למה אתה בטוח שהוא ידע?
מוזס: אין, אני אמרתי, אני אמרתי... אמרתי השתגעת
נתניהו: אני השתגעתי?
מוזס: לא אמרתי-
ארי הרו: דיברנו על זה...
מוזס: אמרתי לך...
נתניהו: למה שאני אעשה דבר כזה?
מוזס: לא יודע אמרתי, מה נהיה
נתניהו: אז מאיפה הוא ידע את זה?
מוזס: לא יודע
נתניהו: ידידים משותפים
מוזס: כן
נתניהו: אבל לא בכוונת זדון. לא בכוונת זדון. שום צורה שהיא. אני מתכוון, לפעמים אנשים שמקבלים איזו פיסת מידע הם לא...
מוזס: הם לא יודעים שאסור
נתניהו: לא, הם לא... לא, יש לנו גם ידידים משותפים, שהם באמת נשמות טובות
מוזס: שרוצים טוב
38:35
נתניהו: שרוצים רק טוב. אבל לצורך העניין הדבר האחרון שאני ארצה זה...
מוזס: נכון לכן אני אמרתי...
נתניהו: אני שאלתי מאיפה לעזאזל הוא יידע. ואז התחלנו לעשות בילוש לאחור, הבנו. אבל עזוב רגע את העניין הזה.
מוזס: ...אני רוצה לשאול אותך על הפוליטיקה... אני חייב שלא תבלבל אותי. תראה, אתה, אמרת לי, אפשר לדבר על זה עכשיו? אתה אמרת לי שיש שני חלקים שמפריעים לך. עכשיו, אני מתבלבל ממה שקורה... אני לא מבין, אם כחלון, זה ברור הוא הבטיח לכם... בנט ה... שאם הוא בממשלה זה רק,אתך אין לו אופציה
נתניהו: נכון אבל השאלה איך המנדטים האלה התחלקו. האמת היא כזו
מוזס: תעשה לי סדר... כי, כי ברור
נתניהו: תראה, לי יש עניין לקבל כמה שיותר מנדטים, אז אני פחות תלוי בבנט... אני לא רוצה להיות תלוי בבנט. בלשון המעטה. אבל...
מוזס: אני פעם אמרתי לו שהממשלה שהוא יעשה זה החרדים העבודה מי שיצטרף כחלון בוז׳י
נתניהו: כחלון אתה... אנחנו מנפחים?
מוזס: אנחנו לא עושים כלום. זה אגדה. אתה קמת על כחלון בוויינט בחודש האחרון. תפסיק עם זה. תסתכל חודש אחורה
נתניהו: ...איש העם הפשוט קובי מימון זה איש פשוט וגם תשובה זה איש פשוט. פשוטים.
מוזס: אתה מסתכל מחר חודשיים אחורה בארכיון לראות מתי הכתבה. עזוב את כחלון. אני אומר לך את בנט, איך הלא.... יש פה משהו שמצד אחד יתמוך בך, כי הוא אתך.
נתניהו: תראה, הרי, אם למשל סתם אנשי יש״ע אומרים אנחנו תומכים בנתניהו, אנחנו תומכים בליכוד, כן? ... מה שאנשים אומרים, צריכים ראש ממשלה חזק, ראש ממשלה חזק לא יכול עכשיו לעמוד על...
מוזס: אבל זה אנשי יש"ע
נתניהו: אתה חושב?
מוזס: בסדר
נתניהו: אני אומר לך מה הטקטיקות שאני חושב עליהן. אתה ארי לא היית בישיבה הזאת
ארי הרו: לא
נתניהו: סתם, הזמנתי כמה חבר׳ה כדי לשמוע אותם. הם תמיד... הגרירה היא של צעירים וימניים צעירים וימניים... זה טרנד כזה.
מוזס: צעירים סתם שלא מתעמקים. לא מתעמקים. זה נורא. לא מתעמקים
ארי הרו: לא, הוא עובד מאוד חזק ומאוד חכם באינטרנט. מאוד חזק.
מוזס: זה נכון, אבל זאת בעיה. לא מתעמקים. הכל כזה...
ארי הרו: כן
41:53
מוזס: הכל חפיף כזה. אתה, דרך אגב, בהנחה שאנחנו תורמים לסכם את הדברים... אתה חייב לשחרר אותו שידבר עם רון. או אותו או מי שאתה רוצה. מה אין שום בעיה. אתה חודשיים לא נותן את זה.
נתניהו: תראה יהיה אדם בשם ניר חפץ, הוא יוכל לדבר אתו?
מוזס: לא
נתניהו: מה, הוא לא יוכל לדבר? מה, באמת?
מוזס: תראה, ניר רצה לעשות שני דברים, אחד לעבוד אצלך ולהיות עורך דין
נתניהו: עורך דין
מוזס: אני לא רוצה... זה... ניר מדבר אתו שוטף. פה, שם, שוטף. זה בסדר. אבל...
נתניהו: הבנתי
מוזס: אבל הוא לא יסמוך עליו
נתניהו: אוקי
מוזס: אם אני אגיד לו ש... סומך, אתה תכיר כל מני קטנות בעשר וחצי בלילה? שאני כבר סדרתי... מתי אתה הולך לישון?
נתניהו: לא בשעות האלה... חדשות כן... אבל זה לא רק עשר בלילה
מוזס: כן אבל אני יודע אבל בשוטף יש דברים שההדגשים פשוט. אני חושב שהוא צריך לדבר עם שני אנשים. עם רון ועם ערן
נתניהו: עם מי?
מוזס: ערן.
ארי הרו: ערן טיפנברון...
נתניהו: תראה, אם... הוא לא יכול לדבר ניר... עדיף שלא. אם אתה לא רוצה את ה...
מוזס: ...יש משקעים, הוא היה עורך שבעה ימים, הוא רצה להיות עורך "ידיעות", הוא מעורבב, הוא איש מאוד... זה... תראה, וויינט פחות בעיה. למה פחות בעיה? כי זה במשך היום. אז זה יותר קל. אתה יודע מה שקורה אפשר לדבר במשך היום. אבל בערבים, או במהלך היום, ברגע ש...
נתניהו: אוקי
(רעשים)
נתניהו: על מה אני מדבר, אני לא מדבר מבחינת... כנות ותקשורת... סבירה. ולא רק השאלה... להוריד את העוינות אליי מתשע וחצי לשבע וחצי
44:26
מוזס: נו ברור. צריך לדאוג שאתה תהיה ראש ממשלה.
נתניהו: בשביל המדינה צריך לדאוג.
מוזס: אמרתי לך, לשמחתך, אתה המשוגע שרוצה להיות. אז לבריאות, תהיה. אמרת, תהיה. לבריאות.
נתניהו: יש לי חבר שהציע לי בזמנו כשהלכתי בפעם השנייה.... הוא אמר אני נותן לך 10 אההה...סשן..עשרה מפגשים.
מוזס: פגישות
ארי הרו : פגישות
נתניהו: עשר פגישות עם פסיכיאטר...... אמרתי לו זה לא מספיק...
מוזס: הרי אבל לכן אני אומר...תהיה אני עם הפרגון, שיהיה, לבריאות. רוצה לראות... אבל תראה, צריך לעשות הכל מהר, ביבי... למה? כי אני צריך להזיז את הספינה...
45:15
נתניהו: אז נניח כבל בא ו...
מוזס: אבל כבל אתה יודע הוא ייפול מהשמיים. אני עכשיו חושב על הדעות שלך, אני חושב, הוא יגיד לי תגיד לי אתה פסיכי, אני אלך... בסדר, אני אפתור את זה כי זה...
נתניהו: לא, אני חושב קודם כל שאתה צריך... אני אומר דבר פשוט, אתה צריך ללכת ל... איך קוראים לו...
מוזס: אלקין או יריב?
נתניהו: יריב. אתה הולך ליריב...
(רעשים)
נתניהו: יריב אומר לו... חוזר אליו...אפשר...מלחמה על החוק הזה
מוזס: בוא נמצא פשרה
נתניהו: בוא נמצא פשרה, הנה הפשרה, אני נותן לו... אני חוזר אליו....
מוזס: הוא...תן לי לבדוק הוא לא יכול לעמוד במלה... רוצה לבדוק ש... לא יכול לעשות כזה דבר
(רעשים)
מוזס: מה שאתה רוצה.
נתניהו: אני צריך לאכול את זה..אני אוכל את מה שאתה מאכיל אותי כל יום
מוזס: מה שאתה רוצה. לא הבנת, אל תתחיל איתי, אתה יודע כמה...
נתניהו : זאת לא תשובה...
46:37
מוזס: תגיד לי, היה משהו, הייתה המלה רבע מלה ידיעה על החוק? אתה ביקשת באותו יום? היתה ידיעה מאוזנת ש...במסגרת...
נתניהו: לא, זרוק את זה, עזוב ...
46:53
נתניהו: אני רוצה להראות לך את ההבדל בין ישראל למדינה בלתי חשובה...
ארי הרו: ...
נתניהו: תקשורת... שמאלנית... בסדר אמרו... כל דבר...
ארי הרו: יש שמאלנים ... ואנטי ישראלים
(רעשים)
47:55
(רעשים)
נתניהו: ...אז הוא לא יקבל, לא אחוז, הוא לא יקבל כלום מהפוליטיקאים האלה. אבל זה גם מאוד מעניין העמדה שלהם ... לחלק את ירושלים, הפלסטינים לא אומרים שהם... במי אתם תומכים? תומכים בטרור? ... מישהו שם טעה...
(רעשים)
נתניהו: עכשיו בארץ אומרים...
(רעשים)
49:07
מוזס: בוא תעזור לי רגע לחשוב... עכשיו הוא יסתכל עלי כמו על פסיכי אני מנסה לחשוב איך אני... הוא יגיד לי אתה חולה רוח, הוא יגיד לי
נתניהו: מי, כבל?
מוזס: בטח, יגיד לי רק בהסכמה יריב... מה יריב יסכים?
(רעשים)
מוזס: אתה יכול אני חושב... בקול רם.
נתניהו: לא, המטרה זה להביא פשרה
מוזס: אבל עכשיו יש שתיקה. מי אמר מה, למה שיריב יסכים, הכל נדחה לאחר כך...
(רעשים)
ארי הרו: אנחנו מפחדים מה יהיה מיד אחרי הבחירות, כולם, כולם, זה כחלון ובנט, כן.
נתניהו: להגיע לפשרה עכשיו...
מוזס: אתה יודע זה... אלו קליינטים לא קלים... כל מגע שלי עם מישהו זה...
נתניהו: אבל אתה במגע איתם כל הזמן
מוזס: אני במגע איתם כל הזמן. אתה יודע לא רוצה בכלל שיראו אותי, לא רוצה לשמוע מהם. די כבר. די 30 שנה כבר ביבי, 30 שנה. אבא נפטר באוקטובר הקרוב זה יהיה 30 שנה מאז שאבא נפטר.
נתניהו: ....
50:55
מוזס: מה זה, זה דבר טראומתי. מה זה, זה...
נתניהו: זה דבר טראומטי? אתה יודע מה זה, הרי אבא שלי נפטר בגיל 102 אני חושב עליו כל הזמן.
מוזס: מה אבל... הוא גם מתאונת דרכים. תאונת דרכים בהמשך שמול למערכת שעכשיו כותבים...
נתניהו: זה נקרא על שמו
מוזס: לא, הבסיס בקריה. לא, הוא חצה מצד אחד מהצד של הקריה לעיתון, הרמזורים האלה איפה שיש לך...
נתניהו: ...
מוזס: ...הם ביניהם... צריכה להקים ועדה ש...
נתניהו: לא, נו, מה זה משנה...
מוזס: יריב יודע? יריב לא... יריב ואיתן לא יודעים את זה...
52:04
נתניהו: ...ואני אסכים לזה?
מוזס: לא, בטח, הלוואי שזה יהיה...
נתניהו: ...לא מה זה עוזר בחייך...
מוזס: ...אני לא אתווכח...
52:28
מוזס: ארי אני רוצה שתתערב
ארי הרו: למה?
מוזס: למה?
ארי הרו: אה, הבנתי
נתניהו : ...
מוזס: ...כי אז אתה יודע ה... ה... כבר עכשיו המצב קצת יותר קל לעומת ה... והמערכות אצלנו... יותר טובות
נתניהו : ...
מוזס: לא, אבל זה קורה בפועל. זה קורה עכשיו. קורה בפועל... ותראה מה, תקח את הזמן, חודש כפרות, תראה איפה הוא שלא קיים, לא קיים
נתניהו: לא קיים, אבל הוא קיים
מוזס: וזה רק אצלנו
53:13
נתניהו: תראה, אם..., הרי מה, אתה נותן לי לסרוק במסרקות ברזל ... אבל...
מוזס: אני, אני, תראה אני מסתכל לך בעיניים, ואמרתי לו בהנחה שיש חוק שאתה ואני סיכמנו עליו... אתה תהיה פה כמה זמן שתרצה. אני אמרתי לך את זה, ואני חוזר ומסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה
נתניהו: ... האם האם אתה מאמין שזה חשוב למדינה, אני אומר, מתכוון או חושב שזה... חשוב... חשוב למדינה
מוזס: אני בכלל לא בטוח שהקואליציה שאתה רוצה לעשות
(רעשים)
נתניהו: ...
54:21
מוזס: ...
נתניהו: מה הבעיה? אני רוצה להבין, מה הבעיה של... מה הבעיה של ...? אתה יכול להגיד את זה?
מוזס: "אני לא עד הסוף יודע להגיד אבל אני אומר לך כבר מהפגישה הראשונה...
נתניהו: אני שמעתי אותך, אל תחשוב שאני לא שומע. מה הבעיה?
מוזס: הוא חייב לאיווט אתה יודע, לא הסתדר... לא יכולת להעביר את זה
נתניהו :...אתה יודע רציתי אבל זה לא משנה, מה
מוזס: הוא הלא אתה מכיר אותו הכי טוב בעולם, אתה יכול לדבר אתו זה הדבר הכי קל
נתניהו: ...אתה חושב... מה... קודם כל נכון, אבל אני רוצה להבין, אתה אמרת לי, יש לו בעיה אתך, מה הבעיה?
מוזס: אתה חייב להסתדר אתו
נתניהו: מה הבעיה?
מוזס: חייבים להסתדר. איווט, חרדים, בוז׳י. אז אתה רוצה ממשלה שאתה לא תלוי ב...
ארי הרו: בוז׳י יעזוב את הגוש ה... יום אחרי הבחירות. זה... ואז זה מסתדר שם
מוזס: עכשיו בהערכה... קודם כל... תראה איך אתה רוצה ל...
ארי הרו: הבנתי שהיא הסתדרה עם בוז׳י
מוזס: נכון
ארי הרו: היום זה היה שמועה
מוזס: ככה אומרים. אני חושב שאני אצטרך שיהיה להם זמן איכות באמריקה לדבר על זה. זה מה ש...
נתניהו: סקר...
ארי הרו: היא מבטיחה לו ארבעה מנדטים
מוזס: מי?
56:07
מוזס: ביחד ארבעה מנדטים?
ארי הרו: לא, היא מקפיצה 24 מנדטים ביחד
מוזס: הם יהיו ביחד... אני נותן לזה להיות...
נתניהו: ... ברור, נו אמרתי...
מוזס: זה תלוי, בנט ישים לא... עזוב, זה חרדים, בוז׳י ואיווט. אתה לא תשכנע אותו. אתה יהיה לך זה יהיה לך גיהנום פי מאה ממה שיש לך עכשיו. אתה תנסה לעשות משהו... כמו שיש לך עכשיו... מדיני שתחשוב סביר ולא תוכל הרי יש לך ארבעה חמישה משוגעים בבית. יהיו לך. אתה רציני? יהיו. דני דנון...
נתניהו: דני דנון הוא לא מסוגל. הוא משחק משוגע
ארי הרו: משחק טוב
מוזס: מה אתה לא, מה אתה רוצה להיות תלוי בבנט? זה הדבר האחרון בעולם ...
57:26
מוזס: לכן אני אומר לך הוועדה הזאת, אני מקווה ש, אני מאוד מקווה. תראה, אתם צריכים, ארי הרי אתם... אני אגיד לך מה לדעתי השלב ה... שיריב יגיד. אני לא יודע...
נתניהו: אה אני אגיד לך למה זה... מה דיברנו אתו...
ארי הרו: יכול להיות.
מוזס: אבל הוא...
(רעשים)
58:23
הרו: הוא לא צעיר, אז...
(רעשים)
58:48
מוזס: אני בא מאזורים, אתה יודע, אני בא, כן, להגיד לך, אתה יודע...
(רעשים)
נתניהו: אתה יודע מה שהכי קריטי, זה שוב בגלל...
(רעשים)
מוזס: טוב, אז יהיה 22-17, זה מה שיהיה
נתניהו: זה נורא
מוזס: זה נורא, זה נורא, אתה לא תהנה מה... אתה לא תוכל לזוז
נתניהו: רגע יש עוד אפשרות
(רעשים)
נתניהו: יש עוד אפשרות... ואם הוא אומר לך...
מוזס: פעם אחת אתה תשב... בלעדיו ואתה...
נתניהו: כן, לא אתה יכול לעשות דבר אחר...
1:00:05
מוזס: אני אגיד לך מה, תביא אתם מאחורי הדלת של החרדים... תהיו 44-59 וזה נגמר בזה. אתה צריך גם את איווט וכחלון... בוז׳י לא יהיה עם הבית היהודי, הוא לא יוכל לעבוד. אי אפשר יהיה ל... לכמה... אתה רואה את שלי יושבת עם אורית סטרוק באותה קואליציה?
(רעשים)
1:00:48
ארי הרו: לדעתי בנט ינסה למרכז את עצמו במהלך הבחירות גם כן. כי הוא חושב עוד צעד קדימה. ואורית סטרוקים למיניהם הוא לא יכניס אותם. בינתיים הם מציעים להם שניים, נגיד שלושה
מוזס: שלושה במקום 15
ארי הרו: אז אורי אחד, עוד שניים, מי זה השני?
מוזס: ... בן דהן וסטרוק.
נתניהו: נכון
מוזס: ... זה לא... אורית סטרוק היא הסמן.
ארי הרו: כן, נכון.
נתניהו: לא, יש את פייגלין, קודם כל אתה מקבל את פייגלין
ארי הרו: נכון
מוזס: יש פייגלין ויש ציפי
נתניהו: פייגלין וציפי זה השניים האמיתיים... הוא לא משוגע
מוזס: פייגלין? הוא אינטליגנט. מישהו אינטליגנט כמוהו יכול להיות משוגע
נתניהו: קודם כל זה קורה
מוזס: יש הרבה חכמים ש...
נתניהו: יש הרבה משוגעים חכמים, אבל הוא חכם לא משוגע. אבל הוא אתה יודע, הוא צריך איזה... בבחירות. הוא גם מאמין בזה, אבל הוא לא מתאבד..., הוא לא מתאבד...
מוזס: קודם כל אני שמח שלא הזיתי לגבי איזו ממשלה...
נתניהו: לא, מה שאני אומר, אני אומר שמה שארי אומר זה נכון. זה יכול להיות לך מצב שבנט ישנה כיוון, אבל עדיין לי... מנדט.. הם... מנדט
מוזס: צריכים להגיע ל 25 לפחות. זה מה שאתה צריך
נתניהו: זה לא ברור. זה כרגע...
מוזס: יש לך יהיה לך שיריון? 2 נכון?
נתניהו: אני מאמין שכן... אני מקווה, אתה יכול...
ארי הרו: קצת
נתניהו: כן
מוזס: כן, כי חייבים...
נתניהו: לא, לא צריך כל כך הרבה כוכבים, צריך פנים סבירות. אתה לוקח אנשים שהם פנים סבירות
ארי הרו: יש לך רעיונות?
נתניהו: פתוח לכל הצעה
מוזס: אה... אני... החשש שלי בשבילך, שששה שבעה אנשים הראשונים ברשימה
נתניהו: הם יהיו קשים
(רעשים)
1:03:14
מוזס: הם יהיו קשים
(רעשים)
נתניהו: מירי (רגב) גם כן אבל היא שותקת
מוזס: כן, אבל צעקנית
נתניהו: ...
מוזס: ... אני כבר שלושה חודשים חושב על זה. לא מצאתי משהו יצירתי
נתניהו: מה הבעיה שלו? חוץ מזה שהוא רוצה להיות ראש ממשלה
מוזס: בסדר, עושים, עושים... אתה יודע, מה. אתה, איך אמרת, זה מישהו מהמחנה הלאומי... אתה יודע, הימין.
נתניהו: לי אין בעיה עם איווט. לאיווט יש בעיה איתי. זאת האמת לאמיתה
מוזס: חושב כבר הרבה זמן שהוא שובר את המעגל השוטה הזה...
נתניהו: אבל אתה יכול להשפיע עליו
מוזס: אני מנסה עכשיו. אני שובר את הראש איך. עם מה. ולא סתם הם דיברו על זה... לך, יהיה בסדר, לא עובד עליו
נתניהו: לא
מוזס: לא, לא זה לא עובד עליו. זה לא. לא... אם יסתובבו כמה סיפורים, אחד אתה, אני אומר לרון ביום ראשון
נתניהו: אבל תסובב את הספינה, אתה יודע
מוזס: אני אומר לרון ביום ראשון שארי מדבר אתו.... תראה היו כמה דברים קטנים, אחד או שניים שהוא ביקש, לא, זה קרה. כן. אבל זה ממני, זה לא יעיל. אתה יודע זה כמו שאני... אגיד לך לבקש ממנו...
נתניהו: אני עכשיו אבוא אוקי ואני אגיד, בוא נגיד, אני חושב שזה חשוב גם באיזון של הדברים, במקום כל כך... איזון...
מוזס:...תן לי ימני לכתוב, אני אומר לך את זה כבר הרבה זמן.
נתניהו: אני לא יכול להמציא
מוזס: לא יודע, מישהו אבל תן. חגי סגל שלדון לקח אותו להיות עורך מקור ראשון.
(רעשים)
מוזס: ... עזוב.
נתניהו: אתה כל כך צודק.
מוזס: ...די, נו באמת, זאת עבודה, זה מקצוע
נתניהו: בדיוק כך
מוזס: זה מקצוע לשח... זה מקצוע, זה לא ככה באמת
נתניהו: אני מדבר עם רב אמן. אבל עכשיו בתור רב אמן,
מוזס: ...
נתניהו: אתה...
מוזס: תיתן לי מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים. אני מבין אתה רוצה, בלי קשר לכלום, לפני החוק לפני הכל. רצון טוב. להראות לך. מה שתביא.
נתניהו: אה, קח את הבחור הזה, איך קוראים לו, הכדורגלן הזה, זה שאוהב לשחק כדורגל, איך קוראים לו
1:06:31
ארי הרו: אה, אה...
נתניהו: נו. אבי רצון.
ארי הרו: אבי רצון.
מוזס: תגיד לי, אבל אני נותן לך...
נתניהו: מה אכפת לך?
מוזס: אחרי מה שאתה אמרת לו עם ישראל היום? עזוב את זה. זה הכי דבר... הכי.. יחשוב שלקחנו אותו כדי שמי יודע מה יגיד לפני עשר תשע שנים. עזוב את זה. אני צריך לשמור עליך מפניך... עזוב. טוב שאני בקיא בכל, כדי לשמור עליך
נתניהו: אבל הוא...
מוזס: לא, אין, אתו. איש... לא, לא. מישהו אחר. מישהו שיוכל לכתוב באמצע שבוע, מישהו שאתה יודע באמת... יום שישי
נתניהו: איך קוראים לבחור הזה של... אינטליגנטי... רונן שובל הזה...
מוזס: כותב היום במעריב?
נתניהו: לא, הוא לא כותב
ארי הרו: לא נראה לי שהוא כתב
נתניהו: לא, הוא באם תרצו
ארי הרו: הוא כבר לא, הוא עזב.
נתניהו: הוא עזב?
ארי הרו: הוא עזב את אם תרצו, כן
מוזס: תראה, תחשוב, תן לו (לארי הרו) שניים שלושה שמות, מיד. בלי...
נתניהו: אני הייתי פונה אליו. איש שאפשר
ארי הרו: אני יכול לדבר אתו, אני מכיר אותו
מוזס: תחשוב על עוד, תחשב על שניים שלושה שמות
נתניהו: אני יכול להגיד שאנחנו מקבלים פניות שהם רוצים להראות...
מוזס: אבל תעזוב מה אנחנו, אתה, אתה תבדוק, תגיד לי שניים שלושה שמות נפנה אליהם.
נתניהו: רונן שובל יש לו גם איזה שותף
ארי הרו: כן
נתניהו: שאני לא יודע אם הוא יודע לכתוב
ארי הרו: נבדוק את זה
נתניהו: זה לא רק לבדוק
מוזס: קודם כל אבל... מה שאפשר מיד אפשר להתחיל מיד, אבל צריך מישהו שצריך לבדוק שלא התבטאו פומבית בנושא החוק. שלא... אתה מבין
ארי הרו: כן, הבנתי
נתניהו: בטח התבטא כבר, לא?
ארי הרו: לא, הוא כבר לא כל כך, לא....
(רעשים)
1:08:43
מוזס: נעבוד ביחד. זה אני אומר לך, אני אומר לך משהו שישר קל ש...
נתניהו: איך קוראים לבחורה הזאת.
מוזס: סימה?
נתניהו: כל ערב, יש לי מישהו, כל ...
מוזס: אנחנו דיברנו שנתיים
נתניהו: איך קוראים לו, אברמוביץ׳
מוזס: אנחנו דיברנו שנתיים שאמרנו שלא, ש... זה לא מסובך. אני אומר
נתניהו: אבל מה עם אמנון, זה יותר מעניין.
מוזס: אני אפילו לא רוצה להתחיל להתווכח איתך אם הוא עובד אצלי. זה עובד אצלי? אלה אפשר להגיד להם מה לעשות? לאמנון אפשר להגיד מה לעשות? בחייך, הוא רוצה שברק יחזור, זה מה שהוא רוצה
נתניהו: בסדר, אמנון שיהיה איך אומרים, שיהיה, מאוזן
מוזס: לא, לא, ביבי, אמנון... אני יכול לקחת אחריות על האנשים שלנו. ושוב, אמרתי לך, אנחנו עושים הגהות עם אלה... אתה זה העבודה שלך. אתה תצטרך מתישהו לצאת מאיזושהי קופסא כלשהי, ולא לפחד שיבוא נחום.. הוא וויינט. מה עם וויינט, דיברנו על זה. תעשה לוואלה ולוויינט. שלא יהיה לך צרות עם השאר. אתה מבין, אני צריך לשמור עליו מכל הפיגומים, כן, אתה יודע. תעשה מה שהוא צריך. תראה, תהיה פה רעידת אדמה, אתה מבין, זה יהיה פה משהו שאנחנו צריכים להיות חכמים איך עושים את זה.
נתניהו: בחייאת...
מוזס: אני... עזוב...
ארי הרו: תראה, בכל האתרים יש את האנטי ביבי, אבל בכל סקר שהיה פה בשנים האחרונות בכל עיתון, מי הכי מתאים להנהיג את המדינה, זה רק אתה.
נתניהו: ...
ארי הרו: (צוחק)
נתניהו: ...גם הקמפיין הבלתי מבוסס, זה לגמרי מושך אש
מוזס: לא, הבעיה שלך לדעתי פה יהיה חיבור המפלגה השמאלנית... אם ציפי תיקח את בוז׳י... הם יהיו לא רע
הרו: זה לא רע, זה לא רע
מוזס: לא, הם יהיו המפלגה בגוש שהיא הכי גדולה
נתניהו: בסדר, אבל תראה, אם באים ואומרים הבחירות האלה, מי יהיה ראש ממשלה – בוז׳י או ביבי? זה טוב, מי שרוצה בוז׳י יצביע לעבודה, מי שרוצה ביבי יצביע ליכוד.
מוזס: ביבי, תשמע, יש שלושה חודשים וחצי, יהיו מיליון אלמנטים בדרך. אני לא סתם אומר שאני רוצה שהוא ייבחר... כי זה יהיה על בסיס... הוא לא היה, היה, למה לא היה, ב 2009 היה. הוא היה לנו את זה ב 2009. ואתה שכחת אותה. אבל זה נוהל טוב.
נתניהו: לא שכחתי בכלל
מוזס: אבל זה נורא אינטליגנטי, טוב, והיינו לכאורה באותו מצב. עשינו את זה. כבר היינו בסרט הזה. אתה יודע, זאת מערכת הבחירות הרביעית שלנו. לא שלישית, רביעית. 96׳, 99׳, 2009 ועכשיו. ואני מדלג על 99׳. אבל אתה יודע, עשינו את זה. היינו בסרט הזה. עכשיו בוא תחשוב על הפרטים של החוק. אתה יודע, עכשיו זה מתחיל שני שליש, אתה מבין מה עשה, דיברנו פה, לא היה מספר...
נתניהו: אני חושב שצריך להגיד
מוזס: צריך להגיד מספר
נתניהו: לא, צריך להגיד לשלדון, צריך להגיד לשלדון... מאוד סודי... והדבר הסודי...
מוזס: צריך להגיד מספר. לא שני שליש. צריך להגיד מספר.
1:12:26
נתניהו: בסדר, אז אתה צריך להגיד מה זה המספר, מה הממוצע של השני שליש... צריך להסביר...
מוזס: כשדיברנו על מספרים זה היה 275 ועכשיו זה כבר 325. אתה מבין למה כל זמן שעובר זה עושה בעיה? בשני שליש זה מביא איזה 200 ומשהו זה לא ריאלי. חוזרים למצב שכל חצי שנה שאנחנו דוחים, יותר קשה לפתור.
נתניהו: למה עכשיו, איך שאתה...
מוזס: אני מנסה לחשוב, ביום שישי זה 400.
נתניהו: זה 400?
מוזס: כן, אתה מבין
נתניהו: בסדר
מוזס: אני מנסה לחשוב על פורמולה של כמות עמודי מודעות. שתדע איפה שאתה בסוף...
נתניהו: מה, אתה יכול להגביל את זה בעמודי מודעות?
מוזס: אני מנסה... כן. סליחה? אני שוב פעם, אני, למה, למה, אם יש כמות קטנה של מודעות, אם הוא עושה... זאת כמות קטנה.
נתניהו: אה... מה אתה אומר?
מוזס: זה צריך לעשות משהו... יש פה בעיה, שיש מודעות ממשלתיות. אם זה 30,50,70 אחוז מהמודעות זה המדינה נותנת להם כסף. זה לא תקין. אני אומר לך את זה כהערת אגב אבל אי אפשר הכול יחד.
נתניהו: כן בסדר, זה רשמתי לי, לא נטפל בזה עכשיו
מוזס: לא, לא, לא, עזוב, אני לא... אי אפשר הכל ביחד. לא, לא, עזוב, אי אפשר. אני, לא,
נתניהו: אבל מה אתה תגיד?
מוזס: אני אגיד כמות עותקים שאיקס אחוז תפוסה, יש בעיתונות מושג שנקרא תפוסה. מה זה תפוסה? יש לך עיתון זה 100%, איקס אחוז מערכת, וואי אחוז... אתה אומר חינמון מעל כמות עותקים מסוימת, אחוז התפוסה לא יכול להיות מודעות לא יכול להיות יותר מ. תיאורטית, נניח שיש לו באמצע שבוע 20 מודעות. יום שישי, עשה המספר לא חשוב כרגע, אני לא מנהל אני לא.. ואז יש עשרה, אתה יודע שייקח הוא לא יכול יותר מזה. ואז הרווח שהוא עושה בדמפינג של המחיר הוא מוגבל.
נתניהו: תראה, זה גבוה...
מוזס: אז אני לא יודע, תראה, צריך לראות, אתה יודע
1:15:35
נתניהו: אני חושב שמה שאתה אומר זה יותר סביר. אני חושב בקול רם, אני לא...
מוזס: אנחנו מנסים ביחד למצוא משהו
נתניהו: אני אומר, גם הסידור עם... הדבר המרכזי... זה באמת עניין שלך, זה בחירות כיוון ש... זה עניין של... מספר העותקים... השבר של...
מוזס: ביבי, השאלה שלי אם שתראה שדיברנו שם שהיה 275, מתישהו... לא, דיברנו על שני שליש, אז בסדר. אתה יודע, היינו. אמרנו thirty five percent
נתניהו: אז, שני שליש?
מוזס: כן, בסדר, אבל אז זה היה 275. קיבלנו 180. עכשיו זה, זה, אבל תן לי רגע, צריך להבין ביחד גם את זה אתה יודע. ואתה אומר, זאת תפוסה... הטמפינג של הבכירים, הוא נאבד... זאת אומרת במידה שיש לך 48 עמודים כל יום –
נתניהו: ...
מוזס: לא, אני לא, דבר שאני חשבתי עליו אתמול
נתניהו: נו, דבר מעניין, כמה יש לו? 70%?
מוזס: לא. יש לו יותר. יש לו היום לדעתי...
נתניהו: ביומי?
מוזס: תראה, העיתון היומי 48 עמודים, יש בו 12 עמודי מודעות.
נתניהו : ...
מוזס: יש להם יותר. יש להם יותר. יש להם 40-45. זה אומר, 25 מודעות. משהו אתה יודע ש... מודעות הממשלתיות שם בפנים... לא, לא הבנת
נתניהו: ברור...
מוזס: אתה קובע סך הכל יש לי עיתון של 48 עמודים, יכולים להיות 10 עמודים. אל תתפוס אותי, אני לא יודע. מה שהוא רוצה. ממשלתי, לא ממשלתי, כן ממשלתי, לא חשוב. לא מעניין אותי. אתה...
1:17:46
נתניהו: בסדר, יותר קל לך להגיד לפעמים... זה לא עוזר לי, לא...
מוזס: לא, אתה עוזר, אנחנו ככה מראים...
נתניהו: אתה במצב יותר טוב
מוזס: אני לשלדון מראה שאני לא רוצה להרוס את העיתונות הכתובה. עזוב, אני נותן, ביבי, אני נותן לך נימוקים, אני לא רוצה להרוס. לכן אני לוקח מגבלות כלשהן של עיתון קיים, ולא הורס את העיתונות הכתובה.
נתניהו: תגיד לי למה אתה לא יכול משהו אחד, אתה מבין כי אם היית מגדיל את המספר עמודי המודעות, ובמקביל מגדיל את התפוסה, אז מה היה קורה?
מוזס: זה פוגע גם בבחירת העיתונים. אנשים אתה יודע... אנשים אתה יודע, אני רוצה להפסיק לחלק חינם. זה כל זה זה סתם הוצאות. לכן צריך...
נתניהו: אתה לא יכול לסגור רק...
מוזס: לא, זה איתן ויריב צריכים לסגור את זה ביחד. אני לא יכול לסגור רק בצד אחד...
נתניהו: אתה לא יכול לסגור את זה בצד אחד
מוזס: כי תראה ברגע שיש 400 אלף עותקים ביום שישי חינם, אז אתה רוצה לחשוב ש-40, 50, 70 אלף לא קונים עיתון. ואם אני מגדיל את התפוסה, אני אחלק פחות חינם. זה סתם. זה בזבוז כסף. אני לא רוצה את זה. אני אגיד לך מה עוד צריך, אני חושב שזה לא יעיל. באמת לא צריך לערב אותך בזה, לא אני מנסה, תן לי רגע, אני רוצה לחשוב עכשיו בקול רם. נניח שצריך לחשוב על משהו, כן, ואולי אני צריך לשבת אתו רק, אני לא רוצה להלאות אותך, זה נראה לי לא יעיל כל כך
נתניהו: אפשר לדבר עם ה...
מוזס: אני צריך אתה יודע אני אבקש אפילו מחר אתה יודע צריך לחשוב את הרעיון הזה של המודעות הוא אתה יודע למה הוא רעיון טוב?
נתניהו: כן
מוזס: זה רעיון לשני הצדדים. פה אתה נותן תשובה. ואתה אומר אתה עושה... וזה על כמות קטנה. כמות קטנה.
נתניהו: מה הג׳ינג׳י יעשה?
ארי הרו: הוא נצטרך לעבוד עליו...
נתניהו: לעבוד עליו...
מוזס: אבל אני אגיד לך, אם יריב יגיד לך אסור לי, מהייעוץ המשפטי בכנסת
נתניהו: בוא אני אגיד לך מה זה
מוזס: אז הסיכוי שאני נתקע לבג״ץ זה אפסי. הסיכוי שבג״ץ יפסוק נגד זה, ולתקוף תמיד אפשר. מה אכפת לו? קח 3-4 לא יותר
1:20:37
נתניהו: לא, הוא חייב...
מוזס: לא, אם יתפרו לא את החוק הזה... אם יריב יעשה
נתניהו: ...
מוזס: הסיכוי קטן.
נתניהו: הסיכוי קטן... אתה צריך שהוא
מוזס: ...ימשיך להיות עיתון חינם. הסידור הזה, הוא צריך לבלוע אתו ככה למעשה... אז, בסדר.
נתניהו: אתה צריך שהוא, בוא נגיד ככה, אתה, בוא, בוא, אם אתה אומר ל...
מוזס: צריך שהחוק, שיכתוב בחוק שנכנס לתוקף כבר שלושה חודשים
נתניהו: כן
מוזס: אתה יודע מה החשש שלי בעניין הזה, אתה חושש
נתניהו: ...
מוזס: אתה מספיק אינטליגנט. את החוק אפשר לשנות את החוק הזה. בסדר, טוב
נתניהו: ...צריך שאנחנו נזכה
מוזס: אנחנו מדברים רק שאתה נבחר... אבל אתה תהיה. אתה תהיה. אתה תהיה. לא קל אצל... אז אמרתי לך, ערן זה יותר קל, כי אמרתי לך, ערן, ערן הוא ימני. הוא אחד מהיחידים בתקשורת שהוא ימני.
(רעשים)
מוזס: לוחצים על הליכוד... הצבעה... הם לא... הם לא כועסים. לא כועסים כי זה ברור שהם היו צריכים להצביע לפיד.
נתניהו: ...
1:23:4
מוזס: שבעה, שבעה....תגיד, מה היא עשתה לגלעד שם... באמת?
נתניהו: מי?
(רעשים)
(נתניהו צוחק)
מוזס: ... גם היא ג׳ינג׳ית?
נתניהו: כן.
מוזס: בסדר, בוא...
נתניהו: ...מה שקרה פה... היא לב המשפחה...
מוזס: תראה, מה שאמרנו עכשיו, זה משאיר להם יש להם שתי סוכריות ענקיות
נתניהו: בוא, לא צריך להגזים
מוזס: חינם, זה משאיר להם את החינם. עכשיו הכסף הלא זה לא מעניין אותם. אז נגמר
נתניהו: אתה צריך שהבחור ההוא –
מוזס: אהבת את הרעיון, הא?
ארי הרו: כן
נתניהו: ...
מוזס: מתי אתה בתל אביב? זאת שאלה מטומטמת
נתניהו: תראה...
מוזס: אני אבוא לירושלים. כי אני רוצה, אתה יודע, לשבת אתו על ה... לפני שמדברים
נתניהו: אתה צריך... כל דבר שיהיה, גם קטן וגם גדול...
מוזס: אני חושב שהייתי שלוש שנים בד...
נתניהו: ברור, נו... כמה בזבזנו, שנה פה?
מוזס: כי התחלת לחשוב... יקנה, אתה עם השטויות... אני, בשבילך, אני כועס עליו. לא אגיד יותר.
נתניהו: אני גם כועס
מוזס: בשבילך, בשבילך, כי כל המיליארדים שמסתובבים, אני יש מיליארדים...
נתניהו: נוני,נוני, עזוב יש שם מיליארדים, אין כלום על הראש
מוזס: טוב, אני אומר, יש את המיליארדים האלה, אז בסדר גמרנו. אמרתי וזהו מספיק. אני לא אגיד יותר. תחשוב גם על הדבר השני עם ה... תראה, אני לוקח לי יום-יומיים לסדר את זה. אני רוצה, אתה יודע, עם מספרים אני צריך לראות כי אני לא יודע מה המספרים היום. אני צריך לראות... כי אני לא יודע מספרים היום מבחינת התפוסה אני צריך לראות
נתניהו: אתה צריך... לחשוב. אני מרגיש, המספר שני שליש, הוא מספר... במובן שזה לא משנה המספר, לא משנה... אני אומר לך...
מוזס: כבר דיברנו על זה, זה לא יכול להיות 200, זה מספרים ש...
נתניהו: תבדוק תפוסה...
מוזס: הרי דיברנו בסוכות. דיברנו לפני סוכות על 275. יש פה משהו לא הוגן –
נתניהו: לא, למה, עזוב, אין לי מושג
מוזס: אבל אני בטוח שאתה לא יודע. אני לא חושב שאתה יודע. אתה מבין זה... אני כן, אני אקח יומיים שלושה
נתניהו: אני חושב...
(רעשים)
נתניהו: פשוט אני צריך איזה... אתה מבין? שום דבר
מוזס: אתה יודע איזה מעגלים...
נתניהו: ... תן להם לבדוק, יריב -
ארי הרו: לא, יריב –
נתניהו: אני דיברתי עם... אבל אמרו עזוב אנחנו נבנה החלטות -
מוזס: אני מקבל סימן מתי...
ארי הרו: בכל מקרה, האמת זה יריב ביקש לראות אותך מחר או מחרתיים, שישי או שבת. אז בשבת תקרא לו
נתניהו: מתי הוא חוזר מה...?
ארי הרו: מחר בבוקר
נתניהו: לא, בערב לפי דעתי. הוא הולך לשבת היחידה שיש לו עכשיו. הוא חוזר במוצאי שבת
ארי הרו: טוב, אז בראשון
נתניהו: הבן שלי היה יכול ללכת ל 8200
ארי הרו:?
נתניהו: הבן שלי היה יכול ללכת ל 8200... עבר לתותחנים. הוא עבר בלי שידעתי. לא, הוא שלח להם טופס ויתור. שאלתי אותו, מה איך, אתה חושב שכדאי להתגייס, 8200 זה לא בדיוק... כיוון שהוא בא מחר, אני לא יודע אם יום ראשון...
מוזס: ...
נתניהו: לא, אתה יכול להגיד לכבל, אתה אומר לכבל –
מוזס: בוא ננצל את זה שיש עכשיו ש...
נתניהו: בדיוק
הרו: כן, צריך
מוזס: צריך את הוועדה
נתניהו: בסדר, תן ליריב לפתור את זה...
מוזס: אתה חייב... כל האנשים.. דבר אחד הם חייבים לבדוק... מסכימים שיש בעיה... באמת כולם מסכימים... שלא יהיה ספק... אומרים...
נתניהו: תגיד, אתה בטוח שאם היית מוריד את התפוסה לתפוסה הנוכחית, אם היית... זה כלום. תחשוב על זה רגע. אם אתה מוריד את התפוסה, אתה מבין...
מוזס: אתה לא יכול... עם ...800 עם חמישה עמודים
נתניהו: למה לא? אתה יודע כאן
מוזס: אתה יודע הכי טוב כי יש לך הכי –
נתניהו: לא, לא, בוא
מוזס: אתה כל הזמן שכחת את הצד השני של קניית העיתון.
נתניהו: אבל כל הכמות הזאת פוגעת לך?
1:30:38
מוזס: כן, תחשוב, כל יום מחולקים 325-400 אלף. תקח 10% או 15% שלא היו קונים אם... 20%.
נתניהו: זה...
מוזס: 20% היו קונים. לא, עזוב, הרבה יותר
נתניהו: אה... תראה, מה שצריך לעשות זה ככה. אני אדבר עם יריב ביום ראשון. אתה תדבר עם –
מוזס: אני אדבר עם עצמי... אני לא הולך לשום מהלך בלי שאני... אחר כך אני אדבר אתך, אתה תגיד שזה מקובל עליך יריב כן, שזה צריך להיות מקובל על יריב... אחרת נתחיל להתכתש ולריב זה לא... נהיה פה קואליציה ומי לא בקואליציה. ביבי ורק מרצ. כולם מצביעים לפי ה... לא... אלה, השמאלנים האלה, הם הכי גרועים. אלה יש להם נפש הכי גרועים שיש.
נתניהו: גדעון לוי כתב היום מאמר ש –
ארי הרו: (צוחק) ראיתי
נתניהו: מצייר אותי כ-Devil, שטן, אומר ראש ממשלה ש...
מוזס: תראה אני פי אלף מעדיף ימנים אידיאולוגיים, פייגלין נקרא לזה כן, מאשר עיגולדים
נתניהו: כן, לא
מוזס: אלה... הכי גרועים שיש. מתייפיפים. תשאל גם את יריב בקשה כמה זמן לדעתו זה ייקח
נתניהו: אדבר אתו אני עם יריב עוד לא דיברתי
מוזס: כשאני אדבר עם... בשבוע הבא
נתניהו: אחרי הפגישה עם יריב אתה..
מוזס: אני רוצה אתו לבד. אני רוצה אתו לבד לבנות את זה.
נתניהו: טוב, הוא יכול לבוא אליך הביתה? הכי פשוט
מוזס: זה סתם תיאורטי... אתה אומר את זה, זה. תן לו, לבוא, נבנה אתה יודע משהו, נראה שזה מקובל עליך, יריב יגיד שזה מקובל עליו, ואז אתה צריך ללכת אליו, כי אחרת זה כבר ברור... כי איתן לא... יריב צריך... לוקחים לכנסת, אומרים שזאת ועדה מיוחדת
נתניהו: זה, אמר לי, איתן ש...
הרו: כן
מוזס: איתי הוא סגר כמה זמן, אתה יודע. ועדה מסודרת...
נתניהו: אם היינו יכולים להעביר עוד חוק
מוזס: נכון, צודק
נתניהו: עוד חוק.
ארי הרו: אתה יודע, אפשר לעשות את ה.. לא יודע אם זה יעבור, אבל שלך
נתניהו: שלי?
ארי הרו: לא של...
נתניהו: המרוכך?
ארי הרו: כן. זה יותר מדי... תמיכה באמון... צריך לחשוב על זה
1:34:19
מוזס: לא, זה רעיון טוב, להעביר עוד חוק שאומר... רעיון טוב מאוד. אולי החוק שלך.
ארי הרו: בגלל זה החוק.. נותן לך
מוזס: החוק שלך, החוק המרוכך,
נתניהו: אבל הם מוכנים...
הרו: ציפי לא, אבל יאיר בזמנו...
מוזס: לא ברור, לא ברור
ארי הרו: כן, הוא צריך לצייר את עצמו כמרכז. יכול להיות
נתניהו: זה, עשו עלינו איזה קמפיין בינלאומי
ארי הרו: הם עושים את זה... זה בחדשות היום. עושים עליך בכל מקרה קמפיין בינלאומי
נתניהו: העולם?
ארי הרו: העולם
נתניהו: נו עזוב, קמפיין בינלאומי... חוק של...
מוזס: עדיף שניים, שלא צריך
נתניהו: חוק מאזן... לא חוק שלי אבל...
מוזס: אתה צריך חוק שאתה צריך שמפלגת העבודה שאיתן לא אתה יודע שיש לו את האישור של אתה יודע...
נתניהו: החוק שאני באמת רוצה להעביר זה שלילת תושבות ל...
מוזס: זה מפלגת העבודה לא תלך
נתניהו: שלילת תושבות ל...
ארי הרו: למחבלים
מוזס: כל דבר שאתה רוצה...
נתניהו: מסתננים יעבור ביום שני?
ארי הרו: כן לפיד הכריז שהוא יתמוך בו
נתניהו: מה עוד נשאר האמת. זה היה מאוד...
מוזס: אתה צודק, השאלה אם יש. אם בכלל אתה יכול לבחור נגד....
נתניהו: ...
ארי הרו: על המסתננים? כן.. אבל התושבות...
(רעשים)
מוזס: משהו כבר... שהוא יגיד לכם... יגיד לך לא, כן
1:36:35
ארי הרו: יש משהו, יש את המע״מ אפס... מוצרי יסוד
מוזס: זה כבר... צריך שכולם יסכימו לזה
ארי הרו: זה טוב ל... מי יכול להתנגד לזה? ציבורית? איך אפשר להתנגד לזה שמורידים מחירי יסוד?
נתניהו: זה החוק הכי מטומטם
מוזס: ...רק אני חושב שאתם עושים טעות מסוימת, כי זה מזהה אותך עם מה שקרי אמר
נתניהו: כן אבל זה חוסך
מוזס: הכל בסדר זה רק מחזק את העניין, הנה... הרי מה אמר 30 שקל ומע״מ אפס על מוצרי יסוד?
ארי הרו: שכר מינימום
מוזס: שכר שעה ומע״מ אפס. אם אתה נותן לו את זה לפני, אבל אני, אני אומר לך את זה...
נתניהו: זה נכון, אני חשבתי על זה. זה נראה לי...
מוזס:.... למה זה כן וזה לא. אתה לא תגמור את זה בשבוע. אתה צריך משהו שאתה יכול...
ארי הרו: אולי צריך לעשות משהו ימני אם אנחנו מנסים...
מוזס: שמפלגת העבודה יכולה לחיות אתו
ארי הרו: כן, בדיוק. נכון. בסדר. טוב, בסדר, אם אנחנו מדברים עם יריב, על זה אפשר לדבר גם עם יריב אבל...
מוזס: אבל ביבי תראה אם אנחנו צריכים להגדיר את זה, עדיף שניים...
נתניהו: לא, עדיף, אני גם חושב על...
מוזס: אז אי אפשר. אי אפשר. אבל צריך משהו שיעבוד, לא משהו שנכנס ללופ שיגידו חודשיים לא נגמר.
נתניהו: כן, לא, אני לא חושב שזה יהיה. אני לא חושב שהחוק...
מוזס: הם יגידו שאתה... זה... יגידו שכולם יסכימו. אתה תתהדר בזה, והם לא יתנו לזה לעבור אני חושב. ואולי אני טועה כאן. אם אני הם אני לא נותן
נתניהו: קשה ל... יגידו שזה כלכלת בחירות...
מוזס: נכון
נתניהו: זה לא מפריע לי, כלכלת בחירות
מוזס: לא, לא יסכימו. הם יגידו, לא, לא עושים דבר כזה דקה לפני בחירות. זה משהו קונטרוברסלי. זאת אומרת לא, למה זה לא עלה לך לפני שלוש שנים. אם זה היה כזה טוב לממשלה הקודמת, למה לא עשית את זה.
נתניהו: למען האמת, אני חייב להגיד לך –
מוזס: אתה שונא את החוק הזה
נתניהו: כן אבל אני במיוחד שונא.. אני באמת חושב שמע״מ אפס זה קוץ ב-
מוזס: אני יודע, אמרת לי
נתניהו: טוב, תראה, מה שאני מציע זה דבר כזה. אני מציע ככה. אני אדבר עם יריב ביום ראשון, אתה עושה את שיעורי הבית שלך
מוזס:... אנחנו נפגשים... ואתם תביאו שמות של אנשים שיכתבו...
נתניהו: יש לך את הטלפון של רון? (לארי הרו)
מוזס: אתה רק תשחרר. אל תהסס. אנחנו נסתדר
נתניהו: אבל, המשימה שלי...
ארי הרו: קודם כל תן לי להיכנס ל... לשבת עם טלפון...
נתניהו: המשימה שלי בבחירות האלה, להביא ... ובנט להוריד אותו מתחת לחמש עשרה
מוזס: שיהיה ברור. בשלושה ארבעה חמישה מנדטים מייצר כמעט מבלבל את הראש
נתניהו: אבל הדרך שבה
ארי הרו: יש עוד נקודה מאוד חשובה, ויכול להיות שזה הנקודה הכי קריטית. וזה כחלון או איווט. יום אחרי...
נתניהו: ביום הדין
ארי הרו: כי אז פותח לך את כל האופציות, כמו שאמרתי. הלוואי. מחכה לתשובה, שאגיד לו לבוא?
מוזס: זה יכול להיגמר תוך יום, שבוע, שבועיים, שיגיד לי... תגיד לי רגע עם יד על הלב. 99׳, 96׳ ו 2009 היית ב...
נתניהו: 96׳ הייתי...
מוזס: אתה ראש ממשלה בגלל הכותרת הזאת.... לדעתי אתה ראש ממשלה בגלל הכותרת...
נתניהו: ...
מוזס: 100 אחוז, אבל אפשר, מה זאת אומרת, בוודאי, אפשר לתת כותרת ״נתניהו ניצח בעימות״, שזה נותן לך בדיוק את ה 0 פסיק שלוש או חמש. זאת כותרת ראשית שהחברים שלי ממפלגת העבודה יהרגו אותי. אתה יודע שאני הייתי בשלושה חודשים האלה... שלושה חודשים האלה, מפברואר עד אחרי הבחירות. וב 2009, יש לך ניסיון. ראינו. זה לא אתה יודע... זה... אבל אתה עם התפוסה מכיר את המשק...
נתניהו: אני חושב
מוזס: זה הלכלוך... כל מי שדיברת אתם, למה מתנגדים לחוק. אומרים צודקים לגמרי אבל... אין אחד שלא אמר את זה. אני...
נתניהו: ... אתה מבין?
מוזס: אין לך כלום מזה, כי העיתון הזה בסופו של דבר לא נותן לך... נותן לך דברים.. אבל מהות... הוא נותן לך בשוטף טוב
נתניהו: אם הייתי יכול ...
1:43:39
מוזס: אתה תרגיש נוח שבנט יהיה שר הביטחון?
נתניהו: זה, זה, נקרא.. אם ... אם יהיה מועמד שמאל יותר קל...
מוזס: נתניהו, תזהר, מי שרוצה להיות ראש ממשלה אולי לא רוצה את בנט כשר ביטחון...
נתניהו: ... ימנים יגידו...
הרו: מה שגורם למצב...
(רעשים)
1:44:44
מוזס: אני לא כל כך רוצה שבנט יהיה שר ביטחון.
נתניהו: בסדר הטעות היחידה שאפשר... משפחה... שיש...
מוזס: לא, אבל אתה בבעיה, כי כשאתה אומר את זה, אתה כאילו מדבר על ה... כרגע אתה מתאפק
נתניהו: אמרתי את זה
מוזס: התאפקת, זרקת עקיצה קטנה
נתניהו: לא, אמרתי את זה מול ה...
מוזס: עזוב, הכל ברור. הכל ברור. בסדר.
נתניהו: לא התכוונתי לתקוף אותו
מוזס: אתה יודע, זה מפריע לי. אנשים אתה יודע צעירים פשוט טיפה אינטליגנציה ואומרים זה שר ביטחון זה...
נתניהו: ...
מוזס: בסדר זה מלכוד. אני יכול בפניך אני צריך לצייר לך דילמות אני לא יודע לפתור הכל
נתניהו: אני חושב שבסוף...
(רעשים)
מוזס: זה הבסיס שלהם
נתניהו: ...תגיד את זה לחרדים, הם ירצו ...
מוזס: אני לא אומר את זה לימין... אני אומר לך את זה כי אני אומר לך שאני מסתובב ואומרים מה הולך להיות. הרי אם יש זה 50 וכמה מנדטים, אם הוא ראש ממשלה, בנט שר ביטחון, אתה יודע, ממשיכים לעשות צחוק, ...שרת החינוך. וזה לא כל כך רוצים את זה.
(רעשים)
מוזס: אתה צריך לחשוב על מישהו שיכול לפתור את זה. אבל אני כבר אומר לך, און דה האוס, בלי קשר לכלום, אפשר להתחיל מיד. אני לא מתנה ולא מחכה מיד. תביא מיד מישהו שיכול לכתוב, מיד. עכשיו. תיקח את שני הטלפונים. עכשיו אני תמיד ל 077
ארי הרו: אם אני מתקשר לשני זה רק בטעות
מוזס: בסדר אני אשלח לך הודעות. אני אשלח לך הודעות מזה... ואם אתה רוצה
נתניהו: ביי
(נתניהו והרו מדברים במלמולים באנגלית אחרי שמוזס יוצא)
1:48:53
נתניהו: he’s a very dangerous character, you realized that? You understand that?
(הרו עונה)
1:49:40
(מוזס חוזר)
מוזס: יריב צריך לפנות לאיתן... אני פונה לאיתן, יש לו שם בתוך איזו קומבינה...להציל... אם אני פונה, ואחר כך...
נתניהו: וככה לא?
מוזס: בוא נחשוב... אני פתאום נפלתי מהשמיים ביום שני שלישי... תנסה
נתניהו: זה ייצא, זה לא משנה, בכל זאת מישהו יוציא את זה
מוזס: אתה יודע מה, לשיקולך. אני...
נתניהו: ...זאת אומרת יהיה לך קשה מאוד...
מוזס: אבל...
נתניהו: אנחנו נגיד שאנחנו מצמצמים את העיתון כי יש היום ...
מוזס: נכון, ולכן יריב כי אם יריב בא לאיתן זה יותר טבעי. אם אני בא לאיתן בא ליריב איזה סיכוי יש לזה בכלל. הכל מוקפא, הכל זה, והסכמה. יריב יסכים? אתה יודע. פתאום יפנה ויגיד כן.
נתניהו: בוא תן לי להתייעץ עם יריב
מוזס: בסדר, אוקי.
פגישת נתניהו מוזס, 13/12/2014
00:00
(רעשים)
7:32
נתניהו: אני מקווה שהאמריקנים ...ממשל אמריקני אחד וממשלים אחרים כולל...יש לך קונגרס ויש לך סנאט ויש לך ...
מוזס: אבל שם ...
נתניהו: אני חושב שיש לנו...עם אבו מאזן אני חושב שיש להם יותר בעיה מה לעשות עם אבו מאזן....הם לא יודעים איך להוריד אותו
מוזס : ואז מפילים את זה עלייך?
נתניהו : בכלל הם הפילו עליו, אצל אולמרט... (מדבר על אבו מאזן)
08:00
נתניהו: אתה יכול להביא לי כוס סודה בבקשה? ארי אתה רוצה לשתות משהו?
ארי הרו: לא אני בסדר תודה
נתניהו: סודה...בקבוק כזה
מוזס: ...גם אני שותה
08:20
נתניהו: צריך גם את רנצי
ארי הרו: כן כן, אנחנו מתחילים איתו.
נתניהו: ראש הממשלה של איטליה. הוא מנסה לעשות שם כל מיני רפורמות.
מוזס: הצעיר הזה לא? בחור צעיר
ארי הרו: כן
נתניהו: זה נכון, זה נכון, בדיוק מה שהוא עושה. טוב, נדבר קצת. קודם כל מה שלומך? שאלת אותי מה שלומי
מוזס: אני אגיד לך היום הייתי מ-12:30 עד 18:00 בטורניר טניס של הילד שלי. אל תשכח שבת. ויש טורניר כל חודש וחצי חודשיים.....הוא שיחק 6 משחקים ניצח בכולם. ...חצי גמר
9:39
מוזס: שלב בתים אחרי שלב הבתים יש נוקאאוט. שמינית גמר רבע גמר חצי גמר.עוד שבועיים. משחק אחד היה 16-14 אני אחרי 6 שעות כאלה הלכתי הביתה ממש גמור... מהבוקר ביפו זה יש שם מרכז טניס והוא לא מבסוט
10:07
נתניהו: ילדים זה דבר חשוב
מוזס: אני רואה אותו - תשמח! משהו? ישר הוא מתחיל לחשוב...
נתניהו: בן כמה הוא?
נתניהו: ...
מוזס: ...יש טלוויזיה .....חוץ מזה הילדה שלי סיימה קורס מכ"ים השבוע עכשיו הייתי בטקס ביד לשריון... והילד שלי ישתחרר בשבוע הבא ....(מדבר על ילדיו)
נתניהו: ילדים זה דבר חשוב אחד משני דברים חשובים
מוזס: אני אמרתי לו ש ...דיברנו בשבע-שמונה, מה אמרתי לך? יותר מאוחר, אתה יודע למה, לא ידעתי אם אבנר חוזר או לא, אמרתי לך
ארי הרו : כן
נתניהו: הוא חזר, הוא סיפר לי משהו, אני אספר לך
מוזס: לא הוא אמר אז אני אמרתי אני אבוא יותר מאוחר
11:20
(רעשים)
נתניהו: הוא חזר, הוא סיפר לי משהו שאני אספר לך
מוזס: בסדר עזוב את זה, אתה יודע זה אני... חוץ מזה אני... לא בשבילי הדבר הזה
נתניהו : למה?
11:52
מוזס: בלגן, יותר מדי שחקנים יש. פעם היה יותר פשוט. אתה יודע, שניים וזהו. זה נהיה....כל 10 מנדטים חושב שהוא ראש ממשלה.
נתניהו: פחות.
ארי הרו: לפחות ברוטציה (צחוק).
נתניהו : כולם... רוצים רוטציה עכשיו
ארי הרו: כן...
12:23
מוזס: זה נורא מסובך.
נתניהו: כן, אני יודע. אני רוצה להגיד לך שלושה דברים, בסדר, שלושה דברים
מוזס: ...נו ואני לך...אגב לא יודע אם שלושה ....לא רוצה לפחד, אולי...
נתניהו: אתה יכול להתחיל
מוזס: לא, לא
נתניהו: קודם כל החוק. חשבתי עליו הרבה. חוק הוא דבר סביר בהחלט. למה? הוא מאזן בין שני צרכים צורך לשמור על חופש הביטוי וצורך גם לשמור על האיזון הכלכלי של....של עיתונות כתובה ואולי אפילו לא רק פה, אולי הבנת קצת את הצורך...
מוזס: לגבי ערוץ 10 אני לא מסכים עם זה...
נתניהו: אלה שני דברים....לא כל כך מעניין הפרטים שלו כרגע... מעניין אבל זה לא תם, זה יהיה כך אה... כזה ו...שתי תנודות כאלה או... כללית יש לנו כיוון
13:35
נתניהו: אני חושב שהתמיכה שלי אישית ...
13:55
נתניהו: למה? כי ככה עושים...שלי אישית...
14:21
נתניהו: עכשיו אני בדקתי לפני שבאתי, אני בדקתי, בדקתי עם האנשים שמטפלים בזה
מוזס : אסור
נתניהו: עכשיו וודאי
מוזס: בשלב הזה
14:36
נתניהו: וודאי, אז הם אמרו, מה שהם אמרו לי זה נכון, אמרו יש אפשרות טכנית להעביר...
מוזס: מה אפשר להקים ועדת מיוחדת בכנסת?
נתניהו: אפשר לעשות את זה...חזרתי לנושא הזה אתה יודע שלשום
ארי הרו: ...
נתניהו: ...יש אפשרות טכנית, אין אפשרות מעשית, בטח לא להעביר את זה.....טכנית קיימת האפשרות, שומרים את זה לחוקים אני יודע מה שקשורים לביטחון המדינה, מצב חירום, מצב מתהווה מתוך ה...
מוזס: אוקי....אז למה לא אמרתם את זה לפני שבועיים...
נתניהו: לא אמרו, זה לא היה בישיבה.
מוזס: אמרו, אפשר תיאורטית אבל אחרי..
נתניהו: אני אומר לך בדיוק מה היה לא משנה מילה אחת... מה שהם אמרו זה לי זה אפשרי, זה לא פשוט אבל זה אפשרי, עכשיו אמרו לי זה אפשרי, אבל זה לא אפשרי, זה אפשרי מבחינה טכנית אבל לא מבחינה מעשית. אי אפשר...אמרתי להם,אל תשאל, מילים קשות, אתם באים להגיד לי? רוצים להגיד לי? הוא לא אמר את זה, זה עכשיו הוא רק אמר...ככה, זה אנשים רציניים זה לא אנשים ש ...זה לא... זה לא אני מחליט... לכן מה אפשר לעשות? ענה לי רק...
מוזס: אני אחר כך....
נתניהו: אוקיי דבר, בוא נעצור רגע את ערוץ 10
16:12
מוזס: השאלה יש עכשיו דיונים לגבי ערוץ 10, יש ועדה עכשיו שצריכה להחליט מה יקרה עם ערוץ 10... אמרתי לך מה השמועות, תפיק מהשמועות מ ... שלמה, תעשה מה שאתה רוצה עם זה... אבל אם אתה מחליט משהו, מה שתחליט, יש ועדה שדנה בזה... להכניס את הועדה הזו ....5% 30%20% לא חשוב המספר, לא עניין אותי מספר ...להכניס לתוך הדיון בועדה הזו למה? כי הועדה כבר קיימת לכאורה אתה בא אתם אומר אני מטפל בנושא התקשורת ערוץ 10 זה דחוף, יש גם גל"צ ...
נתניהו: ...
מוזס: אני אומר מה שאני, אתה יודע. יש מסגרת ...כשאתה גומר את התיקון הזה אתה תצטרך להסביר... שלך את החוק של העיתונים כי לכאורה אתה, אם לא צריך את אלה של ערוץ 10 להגדיל את האחוזים אז עזוב, פאק איט 10, אני אומר את זה רק כדי לעזור זה לא ש...
18:00
(רעשים)
מוזס : ...שיהיה, דרך אגב, אני אומר לך עיניינית, אם יש מצב שיכול להיות רבע שעה, חצי שעה, שיהיה
נתניהו: דרך אגב זה לא משהו ש...
מוזס: ברור ש... לכאורה משהו... לא היה רוצה
18:18
נתניהו: אתה חושב ששלדון תהיה לו אחיזה... זה לחוקק על הראש שלו.
מוזס: ...
18:28
(רעשים)
18:36
מוזס: אני רוצה גם משהו אחר שיהיה. ..טלוויזיה...לא צריך את זה ממך, לא דיברתי על ערוץ 10 , בסדר?, מחקתי גם את זה.
נתניהו: ...לא אתה, הם אומרים שזה לא בדרך הטבע. החוק הוא כזה.
מוזס: אני יודע...לכן אני מנסה...לדיונים של ערוץ 10. הם אומריםכדי שיעבור החוק הזה צריך להקים ועדה מיוחדת לחוק הזה, ועדת הסכמות...
נתניהו: ברור, נו אז?
מוזס: עכשיו הועדה של ערוץ 10 קיימת
נתניהו: אז מה? שועדת ערוץ 10 תטפל בזה?
מוזס: היא קיימת. היא קיימת.
נתניהו: אני חושב שאני העליתי שאלה כזו והם דחו את זה החב'רה שלנו. למה הם דחו את זה?
ארי הרו: לא זוכר
נתניהו: אבל הם דחו את זה. אני שאלתי את השאלה הזו ...זה היה שניים, אני מתייעץ עם שני אנשים...עכשיו השאלה מה לעשות עם ערוץ עשר היא שאלה פתוחה הזה לא פשוט. נתנו להם הקלה. כמה הקלות הם רוצים החבר'ה האלה אלוהים אדירים?
מוזס: ...אפילו קטן. תחליט מה שאתה רוצה על עשר. אל תיתן ל-2 שום הקלות. זה נראה, אתה יודע כי זה...
נתניהו: א' אני לא יודע אם הערוץ הזה יישאר. ההקלות שהם רוצים זה רק התחלה. יש שם...
מוזס: אבל לפני שנתיים ערוץ 10 קיבל פטור...
נתניהו: כל הזמן הם מקבלים. עכשיו הם קיבלו פעם שלישית... פעם שלישית. אני לא יודע מה
מוזס: אני חושב שעשו פה טעויות אז. לא עמדו בזיכיון קח להם את הזיכיון ולכו הביתה. לכל הערוצים לא רק עשר. מי שמבטיח במכרז משהו גם 2, כל מיני ערוצים ייעודים כאלה לא עמדו בזיכיון לקפל את הערוץ... תגיד לי חוקקו לפני הבחירות חוק שערוץ 24 יכול להיות בארץ ....זה בשבילך... איך אתה לא עושה את זה? זה בשבילך...
(רעשים)
21:21
נתניהו: ...זו שאלה בעצם מה שאתה אומר אם נסיר את ההגבלה על הטלוויזיה...
22:00
מוזס: לא אני רק אומר שאם דנים בערוץ 10 ובעיתונים בתוך הועדה הזו של ערוץ 10.....פתאום למה אתה מסכים?
נתניהו: הם רואים שקשה מאוד... ציבורית... פעמיים, פעמיים, הם אומרים....ליכודית אבל גם בצד הציבורי... זה מצבי קיצון
מוזס: אני מבין
נתניהו: במצב קיצון הערוץ הולך להיסגר זה מצב קיצון
מוזס: חבל שהם לא אמרו את זה לפני, מתאים לנו לדבר אבל לא ...
נתניהו: אני בספק, נוני שלא תבין...
מוזס: אני מאמין לך.
נתניהו: אני חושב שהם... מה שהם אומרים זה נכון. טכנית זה נכון.
מוזס: אז זאת התשובה נכון, אפשר אבל לא בבית ספרנו ולא עכשיו.
נתניהו: נכון, אפשר ....אבל צריך להתנהל מקצועיים אכשהו, הדבר הזה, להיכנס לזה...בכלל, בתנאים קיצוניים הדברים נהיים...
מוזס: אני לכן הופתעתי בפגישה הקודמת שאתה אמרת שאפשר...
נתניהו: נכון
מוזס: אז הלכתי איתך, אתה בדקת, אפשר, אז ידענו...
23:23
נתניהו: הלכתי איתם. אתמול... לקראת הפגישה הזו ...ישבתי איתם... אתמול קיימתי עם כבל את הפגישה הזאת, שאלתי אותו נו האם אפשר שהחוק הזה יכנס ואני חשבתי על מה להגיד ...
מוזס: ...לא פוגע בשוק הפרסום. שומר על כולם.
23:44
נתניהו: עכשיו יש שאלה מה עושים עכשיו...
24:13
נתניהו: ...שבוע הבא
ארי הרו: לא שבוע הבא עוד שבועיים.
(רעשים)
25:02
נתניהו: אוקיי, בחור... בחוק... הוא מגיע לארץ.. אני כבר דיברתי איתו על... סבירות שהחוק לא יהיה את כל ה... אתה יודע הפרט האחרון שהוספנו רלוונטי שם ...אני יכול לדבר איתו... ואני לא בטוח... אבל אני בטוח בדבר אחד... הוא לא יעשה... אבל הוא כן יכול אם הוא רוצה ... הוא יכול אה להוריד תפוצה, הוא יכול להוריד לא יודע... הוא יכול לעשות איזשהו...וזה אין לי בעיה...עכשיו יש ... יכול לעשות אין לי בעיה, הוא מסוגל, תלוי, הוא יכול להחליט, אולי אם משכנעים אותו, אומרים לו תשמע זה כיוון שרווחי לעיתון... אז הוא יכול להחליט שהוא מצטרף למהלך, לא כתוצאה מזה שאתה דיברת איתי
26:34
נתניהו: אני לא יודע, צריך לבדוק את זה, לראות אם אהה... במקום לדבר על... החוק... אי אפשר אה, אני לא הולך לנסוע לאמריקה ואי אפשר לדבר איתו אהה... אבל על החוק אני רוצה... אתה יכול להגיד לי...
27:17
מוזס: כן, מה שאתה אומר שתי הנקודות האלה מבחינתי זה מצב ש... אני באוגוסט...
נתניהו: ...
מוזס: מרץ? אפשר לעשות מאי. למה ככה? למה ככה? אפשר סטטוס של חוק... זה חוק אחד ושניים... אין לי... אין לי שום... שיהיה, ממש לא
נתניהו: יש דבר אחד שאם אנחנו ...יכולים... לקרוא לזה להתאפק... אתה צריך למצוא... מול הערוץ אני מוכן להעביר את החוק הזה או לא, אמרתי לו אוקיי...אני לא רוצה למסור כלום... מההסכמה של שלדון
28:20
נתניהו: ....רחוק מההסכמה של שלדון
מוזס: מקובל, מאה אחוז... מקובל
נתניהו: אין מקרה, אין מקרה בעולם...
מוזס : מקובל
נתניהו: ואני מוכן...
28:48
מוזס: אתה התרגזת אתמול, אני מתרגז עכשיו. אתה יודע שעשרה ימים שבועיים שלושה הייתה לי מחשבה שאפשר...
נתניהו: אז מה אתה רוצה שאני....
מוזס: לא אני לא רוצה להגזים ולהגיד שאולי היית שוקל ... שניים שלושה דברים
נתניהו: ...
מוזס: בסדר נו, תעזוב אתה ... לאור מה שמתנהל עכשיו... אני לא יודע ... אני מובך לא ממך מהמצב... לא יודע מה לעשות עם זה, לא, תראה כמה... אחרי הבחירות של...
נתניהו: הוא רלוונטי...
30:14
מוזס: הוא לא רלוונטי
נתניהו: הוא לא רלוונטי?...
מוזס: אתה אומר בוא ננסה עוד פעם...נחכה עוד חצי שנה עד שזה...
נתניהו: אני אגיד לך את האמת אני לא משחק משחקים. החוק הזה הוא חוק סביר... החוק הזה הוא סביר ולדעתי...
מוזס: דרך אגב על ה... חצי שנה
נתניהו: צריך להבין אי אפשר בהכרח, לא צריך להתנות את קבלת החוק בהסכמה...
מוזס: אני מסכים איתך לגמרי
נתניהו: לא צריך, לא צריך. אם החוק סביר ואני חושב שהוא סביר
מוזס: הוא צריך לעבור אני מסכים איתך.
נתניהו: ... ואני אתמוך בו ו... וכשאני אתמוך בו ואני אעביר אותו הוא יקבל תוקף. ...המשפטי, גם אם יהיה... כי אני תמכתי בו, לא הליכוד תמך בו
31:22
מוזס: סליחה על השאלה, גם עם עזרה שלנו גדולה ככל שתהיה, אם לא תנצחו, צריך לשאול את השאלה הזו כי אתה גם היית שואל אותה אני אמרתי לך יפי הנפש של השמאל לא סומך עליהם בכלל. נשמע לך מוזר?...אלה מתייפייפים. ..אני לא יודע אני צריך לעכל את זה ......ואני נמצא במצב שאני צריך לחכות עד אחרי הבחירות...
32:32
נתניהו: בפעמים קודמות... משרד החינוך הוא החליט באופן עצמאי, הוא החליט להגדיל... הוא יכול לעשות והוא יכול לא לעשות
מוזס : מה זה להגדיל? להקדים
נתניהו: להקדים
מוזס: להקדים
נתניהו: כן
מוזס: בטח, הוא עשה לך את זה לפני הפריימריז, לפני הבחירות בינואר הוא הקדים
נתניהו: הוא יכול להחליט את זה, הוא יכול להחליט לא לעשות והוא יכול להחליט להוריד, אני לא יודע מה הוא יחליט
(רעשים)
33:05
מוזס: זה לא הדבר הנכון... אתה יודע, לא אני אומר, מה הוא יעשה ב-3 חודשים האלה...
נתניהו: אני אומר לך ש...את ההתניה בהסכמתו אני אנסה אני לא קיבלתי את זה מלכתחילה, אני אומר לך זה אי אפשר לעצור את זה, אם החוק סביר אז צריך להעביר אותו ואם אני מעביר אותו אז הוא יעבור ...הוא לא יעבור רק בכנסת, הוא יעבור בוו... הוא יקבל את כל החקיקה
מוזס: הוא יעבור גם בכנסת, סיפור משפטי אבל בעיות יותר קטנות ...אוקיי, הוא לא...
33:40
נתניהו: אני חושב שיש הבדל משמעותי
מוזס: אני מסכים איתך
נתניהו: בכל הקונסטלציה המשפטית ...
מוזס: אבל אני מסכים איתך...
נתניהו: זה אחד, צריך לדעת את זה, אני אומר לך את הדברים...
מוזס : בסדר אני צריך... אתה מוכן? אני באתי מוכן עם זה
נתניהו: אני מוכן להודות... הייתי עסוק בעוד כמה דברים וכינסתי את שני החברים האלה ...שאלתי אותם איך אנחנו מקדמים. חד משמעית
מוזס: מה שאתה..אתה מבין אני באתי עם סטייט אוף מיינד מסויים פתאום עכשיו אני...
נתניהו: אני שאלתי אותם איך אנחנו, נו חבר'ה, איך מתקדמים עם זה...
מוזס: מאה אחוז מאמין לך, אני אומר לך במאה אחוז רק אני צריך להכין את זה...
34:49
מוזס: כל כך הרבה זמן אנחנו מדברים על זה וכל פעם יש...
נתניהו: ... אני חושב שנכון... יש פתרון שאני חושב... אבל לעניין הזה... לעניין הזה זה פתרון ראוי... אם אני אהיה פה... הוא בעצם מוכן
36:00
מוזס: ...עדיף עדיף... מאשר עוד 3 שנים... אני סקפטי בכלל אם תגיע איתו להסכמה אבל...
נתניהו: אני לא מגיע איתו להסכמה אני...
מוזס: גם אם כן תגיע לנקודה ש...
נתניהו: ...למה? ככה כי זה מערכות אנושיות, וציבוריות, ומשפטיות ...ואיכשהו זה דרך שלי להדביק את העניין הזה, ככה אני חושב. מה שאני אומר לך הוא שתהיה תגובתו אשר תהיה אני מוכן... והוא אומר את זה גם... אתה מדבר לי פה על הקזת דם...
מוזס: ...בסדר אנחנו אחרי
נתניהו: אנחנו אחרי ...ואנחנו עוד פעם, יש דבר נוסף, אני אומר את הדברים ביושר...
37:22
נתניהו: יש כתב בשם יגאל סרנה. אתה מכיר אותו?
מוזס: אני יודע מי זה. הוא...קח אותו
נתניהו: עובד בשבילך.
מוזס: עובד בשבילי? ניסינו להיפטר ממנו לפטר אותו לפני 3 שנים.
נתניהו: אבל לא פיטרת אותו.
מוזס: אם אתה הולך, אני לא יודע מה אתה תגיד לי לדבר משהו על פייסבוק אני לא בעסק.
נתניהו: ..פייסבוק
מוזס: למה? כי בעיתון אנחנו שומרים עליו. על השמאלן. בפייסבוק יש לנו איתו שנה שנתיים
נתניהו: שמאלן לא מעניין אותי ...
מוזס: בפייסבוק יש לנו שנה שנתיים איתו הוא כותב דברים פסיכים. אני לא נכנס לזה כן.
נתניהו: יגאל סרנה החליט לכתוב נגדי השבוע, כתב תקף אותי ...תקף את שרה... אבל כאן הוא... קודם כל תוקפים את הילד, תחשוב שתוקפים את הבן שלך
מוזס: אומר משהו שוב על הפייסבוק
נתניהו: הוא תוקף ומדבר על הילד "המטופל"? , הילד המטופל. שגויס לצבא.
38:25
מוזס: ביבי, יש לנו עשרות עיתונאים שכותבים בפייסבוק.
נתניהו: יגאל סרנה לא כתב אף פעם שהילד מטופל אבל הוא כתב את זה עכשיו. קודם כל הילד לא מטופל
מוזס: עזוב, אני כבר אומר לך
נתניהו: תבין, הילד הזה, הילד הזה מגן עכשיו על המדינה וגם על יגאל סרנה וגם עליך, הוא בחר ללכת להיות קרבי
מוזס: יגאל סרנה הוא טיפוס ... שאני לא אחזור אני לא רוצה להשתמש במילים בוטות. הוא לפני 3 שנים כבר היה בשימוע לפני פיטורין, הועד ההסתדרות בלגן וזהו... הוא כתב לפני 3 חודשים משהו בפייסבוק לא עליך, 4 חודשים... תציין שברור שזה אתה לא העיתון. אבל אני אומר לך אנחנו לא יכולים. יש עוד כתבים בעיתון אתה יודע אני אגיד לך "ידידך" במרכאות אדון שיפר... רדיו טלוויזיות וקשקושים אין סיכוי להשתיק. יש דברים שאני שומע אותו בטלוויזיה שאני אומר אני אהרוג אותו...
39:35
נתניהו: אז בוא נדבר רגע על העיתון ועלי. אני חושב שיש שם מעת לעת פגיעות בבני משפחה שזה דבר שהוא..
מוזס: באמת? אז אני עכשיו חייב בנקודה אחת לענות לך. אתה ראית ביום שישי את הידיעה על שרה?
נתניהו: ראיתי אבל זה שאתה מייצר ואחר כך משנה ...
מוזס:עוד פעם, I can't win, איפה הידיעה הייתה? ראית באיזה עמוד?
נתניהו: ...עזוב זו שיטת נותן בהם סימנים, עזוב. אני רוצה להגיד לך משהו אני חושב שזה ...לא אמיתי, זה לא נכון לעשות, זה מערכת של לחצים שמופעלת, זה דבר שאסור לעשות אותו... אני חושב שזה לא נכון מבחינה...אנושית, אני חושב שזה לא נכון מבחינה...
40:31
מוזס: אני לא כל כך מבין מה שאתה אומר לי כי אני אומר בדיוק הפוך. הידיעה הזו הוחבאה הכי הרבה שהיא יכולה להיות מוחבאת ביום שישי בעיתון.
נתניהו: אתה עושה לי זה? יש לך אלף ידיעות שנוגעות לבני אדם ברחבי המדינה
מוזס (מתפרץ): אתה חושב שזה היה יותר נכון לתת, ביבי אתה חושב שזה טוב שזה לא היה אצלנו?
נתניהו: תן לי רגע להמשיך.
מוזס: בוא תגיד לי באיזה עיתון ראית על בני משפחה בחודש האחרון.
נתניהו: אני כבר אגיד לך
מוזס: מה היה בחודש האחרון?
נתניהו: יגאל סרנה במקרה כותב את זה עכשיו. באמת נוני, יגאל סרנה כותב את זה במקרה? נו באמת!. פתאום, החליט לכתוב. פתאום, מה קרה? כל השנים האלה ...אבנר היה בטיפול
מוזס: אתה לא מקבל את זה שאנשים בפייסבוק יש לנו אפס שליטה על זה. אתה לא מקבל את זה?
נתניהו: אני רוצה להמשיך. שתיים... פתחת עלי מלחמה, אתה פותח מלחמה, גם בעיתון גם בווינט, אתה רוצה שאני יביא לך את העיתון? מה זה? אתה פותח עלי מלחמה, אתה תוקף אותי, אני לא רוצה להגיב על ה..., אם תרצה אני יביא לך את כל העיתון, פותח במלחמה...גם בעיתון גם בזה, אני לא מדבר על כלים מאוזנים...
42:04
מוזס: מה זה הכלים האלה? אתה כל הזמן מביא לי את זה. די כבר עם זה.
(רעשים)
נתניהו: אוקיי וויינט וידיעות
מוזס: בוא נדבר רק על וויינט וידיעות
נתניהו: אין בעיה... פותח על המפלגה שלך... רגע תן לי להמשיך אני אומר עכשיו אם זה סימן... ואתה מגיב באופן לא מידתי ולא הגון ולא מאוזן, לא אתי, אתה פועל כדי להפיל אותי... מה זה להפיל אותי, גם את משפחתי תוך כדי ויוצר, בעצם אני חושב שזה יוצר פגיעה רצינית באיזון שקיים, החוסר האיזון התיקשורתי המטורף שקיים ...מה אתה רוצה שאני אעשה? ...אתה לא משאיר לי אפשרויות, אתה מכריח אותי להילחם נגדך. אם אתה עושה את זה עכשיו משימת חייך להפיל אותי משימת חיי זה להילחם בזה. זה לא יסתיים אחרי הבחירות... לא חשוב מה תיהיה התוצאה, זה לא יסתיים, אתה נלחם בי אני נלחם בך. אני לא יכול לקבל את הדבר הזה שזה בסדר ...עורכים עיתונים... מורחים את וויינט, ואני רוצה שיהיה ברור אני פשוט לא מקבל את זה ... אז אני צריך להילחם בך בכל האמצעים. אין לי ברירה. ...אם זה מה שאמור להיות יחסים הוגנים, יחסים מאוזנים וזה הולך לקראת... בהגדרה שאתה... בוא נראה היום ניתן לו מכה בפטיש של שמונה קילו ...מחר נביא 12 קילו ...
44:20
מוזס: איזה פטיש? הידיעה על שרה היא פטיש?
נתניהו: ...הידיעה על שרה, שרה, מי מדבר על זה, אני מסתכל על העיתון אני רואה אם אתה הולך ואם אתה פותח מלחמה, כנגדי, אתה לא יכול לצפות שאני אקבל את זה ...אתה הופך את זה למשימת חיים כי אתה לא, אולי אתה לא
44:44
נתניהו: ..אולי אתה לא מאמין שאני מתכוון למה שאני אומר ....אני לא מתייחס. החוק הוא נכון בפני עצמו. החוק הוא נכון בפני עצמו ואני אתמוך בו. אבל אם אתה...אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי ואני אפתח כי בסוף זו תהפוך למשימת חיי. זו תהפוך למשימת חיי. צריך להכיר אותי. אתה מכיר אותי ...וזה דבר שאפשר להימנע ממנו אבל
מוזס: אז האם אפשר להימנע על סמך זה שאתה מבטיח לי שיהיה משהו בעתיד?
נתניהו: לא. זה אמרתי לך שאני חושב שהוא נכון
מוזס: לא...
נתניהו: אבל מה אתה עושה?...אתה סתם אומר לי... עלייך לחצים
מוזס: לא, אני לא מבין
נתניהו: זה מה שאתה אומר לי?
מוזס: אני לא כל כך מבין, אתה יודע במקום... הדוח שיח הוא של חרשים. אני אגיד לך למה של חרשים. אני שאלתי אותך מה חשוב לך... אמרת חשוב לי בנט וככה...
נתניהו: לא חשוב לי בנט וכחלון. חשוב לי איזון
(רעשים)
46:07
נתניהו: אמרתי שלדעתי יש חומרים... סורקים במסרקות ברזל אותי וכל עובד זוטר פה. ויש נושאים שאני ...
מוזס: מה שקרה עם בנט ...
נתניהו: זה עניין שלך
מוזס: שלי?
נתניהו: אני רוצה להסביר. אני לא התכוונתי...
מוזס: אתה מתכוון שאתה תקבל יותר מנדטים
נתניהו: לא אני לא מתכוון לזה
מוזס: מבנט
נתניהו: אני מתכוון...
46:52
נתניהו: עליי דורכים דורכים דורכים לנסות להוציא את שארית המיץ שאין. יש אנשים שהם חסינים...
מוזס: ...
נתניהו: לך יש.
מוזס: לא פוליטיקה. אני לא מניח שאתה מתכוון ל...
נתניהו: למה לא? כל דבר... עזוב נוני אנחנו נמצאים במקום פשוט. אי אפשר לקבל את זה שאתה תהלום בי כל יום כל יום, ברעייתי כל יום בבני כל יום ואני... אתה לא משאיר לי ברירה
47:31
מוזס: תן לי 2 דוגמאות
נתניהו: אני אתן לך הרבה. אני אשלח לך...זה כל יום אתה רוצה אני אראה לך לדעתי זה לא מאוזן זה לא נכון וזה גם מסוכן למציאות שבה אנחנו חיים. מסוכן לא רק... זה דבר אמיתי מה שאמרתי זה קמפיין תקשורתי...
48:09
מוזס...אבל מי עושה את זה? זה ערוץ 1 עושה את זה? הרדיו עושה את זה? ישראל היום עושה את זה? מי עושה את זה? איזה עיתון לא עשה סקר על הבחירות עד היום אתה יודע?...
נתניהו: מאוד פשוט, מאד פשוט. הסקר... אז השאלה איך מראים אותו .בערוץ 10 הם עושים את הסקרים שלהם
מוזס: ...מי לא עשה אצלו בכלל
נתניהו: בסדר. אם אתה חושב שזו עיתונות אתית ומאוזנת אני לא חושב. אני לא חושב. אנחנו במה שהאמריקנים קוראיםearly days אני רואה לאן זה הולך. ואם זה באמת כך, אני לא רוצה להטעות אותך... אני מדבר איתך בהכי גלוי שאפשר אני לא יכול שאתה תקדם באופן מלאכותי מערכות...
מוזס: אתה יכול להיות יותר ספציפי? איזה מערכות אולי תסביר, תסביר לי כמו שלפני הבחירות הקודמות חשבת, שמעתי את זה מאנשים, שבנט ולפיד תכננו אצלי את החיבור ביניהם
נתניהו: אני יודע שהם תכננו את החיבור ביניהם חודש לפני הבחירות.
מוזס: מה איכפת לי מה הם חיברו?
נתניהו: כל אחד מהם היה בקשר נפרד איתך. אם אתה ישבת איתם בחדר אחד... זה נכון. כמו שאתה יודע הרבה דברים גם אני יודע הרבה דברים. אני מרגיש...
מוזס: ...יגאל סרנה בטוויטר פייסבוק מה שהוא כתב אנחנו בבעיה.
נתניהו: וגם בעיתון. א'. אני לא תמים. ב' העיתון
מוזס: אתה אומר הוא כתב בפייסבוק מישהו אמר לו לכתוב את זה. קשה לי להתמודד עם דבר כזה.
נתניהו: היה לך קשה מאוד להתמודד אם בן שלך, אם היו כותבים כתבות על הבן שלך
50:14
מוזס: לא קשה לי להתמודד עם זה שאתה חושב שמישהו אמר לו. לזה אני מתכוון. תשלח לו מכתב מעורך דין תקרע לו את הצורה. קרע לו את הצורה
נתניהו: רעיון טוב.
מוזס: שלח לו מכתב מחר בבוקר מעורך דין על מה שהוא כתב ותבקש ממנו שיתנצל בפייסבוק על מה שאתה רוצה. אני אברך אותך. הערב תוציא לו את המכתב. מה שאתה רוצה תכתוב שם. הכי חריף. תתבע אותו אני לא יודע על מה. אבל אני לא יכול להיות במצב שבו איקס או ווי כותבים בפייסבוק. בחייך?! באמת זה..אתה יודע גם אני הלא שרה...היתה בקשה לתת את זה הכי קטן שאפשר. כי אם לא היה בכלל היו מרימים גבה. הכי קטן שאפשר בעמוד הכי נידח שאפשר. אז גם זה לא בסדר.
(רעשים)
51:22
מוזס: איך אתה אומר תגיד לי...
נתניהו: הם לא מתפרסמים גם במקום הכי קטן
מוזס: אבל תביא לי ביבי, יש לך אידיאות פיקס לא נכונות. תביא חומרים על כל שם
נתניהו: עכשיו אני אגיד לך על מה יש לי חומרים על...יש לי חומרים של מה אני רואה בעיתון
מוזס: אתה אומר שמביאים חומרים על אחרים שלא מתפרסמים
נתניהו: אני אומר שיש, אוי באמת עזוב ...נוני בלי, אנחנו אנשים בוגרים, אי אפשר ככה, זה לא יעבוד,אנחנו יודעים את האמת
מוזס: מה האמת?
נתניהו: האמת שיש מדיניות... מאד סלקטיבית את מי לבנות, במי לפגוע ואת מי להרוס... זו המדיניות עכשיו זו המדיניות ...
מוזס: מה המדיניות ב....?
נתניהו: לא יודע, מה שתחליט תחליט
מוזס: אתה לא יודע. הוא יודע. הוא חושב שיש מדיניות כזו. אמרתי אתה זה אחד הדברים שהיו לך חשובים וזה כבר נעשה. זה כבר נעשה.
נתניהו: זה לא חשוב לי... חשוב לי שאתה חושב שאתה יכול ל... ואני אקבל את זה.
מוזס... :
נתניהו: אבל זה מה שאתה עושה. באמת נוני.
מוזס: מה? לא היינו? איפה ירדנו עליך ב-96'?
נתניהו: ...זה כל כך מגמתי ...זה כל כך לא אתי. זה קורה גם באינטרנט. בעיתון זה מופיע בצורות ברורות. אני יכול להביא. לא רציתי לבוא... אני רק אומר דבר אחד אם אתה ... אתה לא משאיר לי ברירה אלא להילחם בך.
מוזס: אתה יודע שיגאל סרנה בפייסבוק טוויטר בעניין של שרה... מלחמה. הידיעה על שרה זה קטן, בקושי רואים, אני רואה את זה הפוך, אתה רואה את זה הפוך. יגאל סרנה מחר תשלח מכתב הלוואי שתוציא ממנו כסף. אני לא יכול להתמודד עם הדברים האלה. העיתון דיברנו אתה יודע על כותבי מאמרים. אני מחכה לך. אתה אמור... הבית היהודי הזה שרצית... (מדבר על רונן שובל).
ארי הרו: רונן שובל
מוזס: אני מחכה לך. הקשר עם רון אני מחכה. אתה יודע אל תטיח בי את הכל. דיברנו על כותב מאמרים. תביא!
54:09
נתניהו: כותב מאמרים? והידיעות שאתה כותב, ההדליין - שהם מוטים, הכל מוטה.
מוזס: בפעם שעברה הרוב היו על העבודה
נתניהו: אני רוצה להבהיר אני לא מחפש
מוזס: אני רוצה להבין שבוז'י וציפי התחברו ועושים הדליין זה נגדך?
נתניהו: ...מה אתה רוצה שאני אפרט לך את כל מה שיש שם? ...כל העיתון מה שכתוב שם
מוזס: ...לא בעמודי החדשות
נתניהו: עמודי החדשות, עמודי הדעות זה לא משנה
מוזס: עמודי הדעות אמרתי לך שתביא מישהו שיכתוב לך.
נתניהו: ...
מוזס: אתה התרגלת למשהו אחר. אבל אני אומר לך תביא מישהו שיכתוב. אתה מושך את זה הרבה זמן. מחר בבוקר תביא מישהו שיתחיל לכתוב מאמרים בעמודי הדעות.
נתניהו: זה זניח
מוזס: אם זה זניח, זה לא עיתון.
נתניהו: זה זניח זה....הדבר העיקרי זה... עכשיו תראה אני לא רוצה להיכנס... אני רוצה להגיד דבר כזה. לא יהיה מצב שאני אתקע כף איתך ואתן את כל הכוחות הרלונטיים ל... ו... יישאר אדיש. אני לא אישאר אדיש. אני חייב להגיד לך את זה. אם המשימה שלך היא בדרך זו או אחרת להביא למפלתי , להפלת הליכוד... מה אתה חושב שאני אעשה? אתה משאיר לי ברירה? אני אשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותי... ואני לא אלחם בחזרה? אני לא אשיב מלחמה?
56:20
מוזס: אתה יודע ביבי שאתה הופך ל...
נתניהו: זה יהפוך למשימת חיים. למה להגיע לשם?
מוזס: אתה יצרת את הסיטואציה הזו ועכשיו אתה צריך לבוא בטענות לעצמך. כי אתה יצרת את הסיטואציה הזו. שנדמה לך שאתה נמצא בה. אתה יוצר מצב 7 שנים מצב מסוים שאתה יצרת אותו ואחרי שיצרת אותו אתה בא בטענות על זה שהוא קיים. ואם תהיה הגון עם עצמך, תהיה הגון עם עצמך ואתה יודע טוב מאוד על מה אני מדבר. אתה יצרת את המצב הזה. לא אני. אתה יצרת את המצב הזה גם בדרך גם בהתחלה אחרי 3-4 שנים באמצע, לא אני יצרתי את המצב הזה. אתה יצרת את המצב הזה, אתה לא עשית עם זה כלום כל השנים ואתה עכשיו בא אליי בטענות. אם תהיה הגון עם עצמך עד הסוף. כי אתה יודע גם אני רוצה לפעמים...לבקש משהו... אחרי ש"ישראל היום" היה כבר, כבר היה שנתיים ומשהו באוויר. אני לא חושב שהיו לך טענות על ... ב-2009
נתניהו: ...
מוזס: אחרי 2009
נתניהו: ...
מוזס: לפני הבחירות לישראל היום היה כבר. יצא ב2007 הבחירות היו ב-2009. הבחירות ...היה לשביעות רצונך.
נתניהו: היה סביר ...
מוזס: מסכים על זה
נתניהו: היה סביר
57:56
מוזס: אוקי. ומה קרה מאז? אני לא עשיתי שום שינוי מהסטטוס קוו. אתה עשית.
נתניהו: אני לא עשיתי...
מוזס: זה הוא עשה
נתניהו: ...
מוזס: אני כבר מנסה 3 שנים לשנות את זה. ישר אחרי הבחירות אנחנו ניסינו אני מנסה לשנות את זה כבר, לא עכשיו
נתניהו: יש אני חושב נתיב שאני חושב שהוא נכון
מוזס: אתה רק אומר לי שהנתיב הזה יהיה סמוך עליי וזה יהיה אחר כך
נתניהו: בסדר, ברור
מוזס: זה מה שאתה אומר לי.
נתניהו: סליחה לקח לי זמן לראות מבחינה ציבורית...לא עסקנו בזה עסקנו בדברים אחרים.
58:48
מוזס: לא נכון, לא נכון. לא נכון. באפריל זה לא נכון מה שאתה אומר ערב הרכבת הקואליציה אחרי הבחירות אנחנו דיברנו על זה. זה לא נכון מה שאתה אומר. דיברנו על זה להתחיל תהליך כלשהו... דיברנו על פתרון לעניין. זה לא נכון. אחרי הבחירות ישבנו ודיברנו על זה... לא דיברנו על חוק לא דיברנו על חוק.
נתניהו: נכון, לא דיברנו על חוק.
מוזס: דיברנו על להגיע להבנה לא על חוק.
נתניהו: ...
59:40
מוזס: ניסינו את הנתיבים האחרים כדי לא להגיע לחוק. נתיבים של הסכמה כדי לא להגיע לחוק. זה מה שניסינו. זה היה לפני שנה וחצי. מרץ אפריל 2012
נתניהו: ...החוק לא דורש הסכמה.
01:00:00
מוזס: אתה אומר גם דבר שני
(רעשים)
מוזס: באמת? אני לא כל כך מבין מי, על מי אנחנו... יש כל כך הרבה...
נתניהו: אל תדאג, אתה תדע ....
מוזס: תודה רבה על המחמאה
נתניהו: אתה עושה את זה כל הזמן, אתה עושה את זה כל הזמן. וגם עשית את זה ...בבחירות ה...
מוזס: ...
01:00:47
מוזס: תגיד לי אתה בא, אתה מאיים, לא אתה אישית, כן? גורם לכך שיאיימו על המפעל חיים של שלושה דורות... מה אתה רוצה שאני אשב רגל על רגל לפני הבחירות האחרונות?
נתניהו: לא...
מוזס: מה אתה רוצה שאני אשב רגל על רגל? מה אתה חושב, יושב רגל על רגל? שאתה מביא דברים כאלה, פצצות אטום עלי, ושאני לא...
נתניהו: מה אתה אומר לי עכשיו? תבין מה אתה אומר לי. אתה אומר לי עכשיו שאתה עובד... זה מה שאתה אומר לי.
מוזס: לא, אני לא אומר לך, קודם כל אני אומר לך מה... אתה מדבר איתי על 2013.
נתניהו: אם אנחנו עושים כרגע...
מוזס: מה נסכם, זה לסכם שעוד חצי שנה מעבירים את החוק הזה. לא עכשיו.
נתניהו: בדיוק, אני אומר לך את האמת. אני כל פעם מנסה לשכנע, אני אומר לך את האמת.
מוזס: זה שינוי דרמטי ממה שאנחנו מדברים בחודשיים ה... בזמן ה.
01:01:41
נתניהו: כי לפני שבועיים הלכנו לבחירות.
מוזס: בסדר, זה שינוי... לא, מה שאתה אומר זה שינוי דרמטי.
נתניהו: זה גם נכון. לי אמרת בדיוק דברים כאלה... אבל מה שאני רואה, אני אומר לך את האמת, מה שאני רואה זה שפתחת עלי, וכנראה שזה רק סימן לבאות. אז אם זה סימן לבאות, אם זה סימן לבאות, אם זה לא סימן לבאות – אז יש לנו נתיב. הנתיב הזה הוא חקיקה שאני לא... הנתיב השני זה לדבר איתו שהוא... וזהו.
מוזס: אבל לדבר איתו זה לא כל כך... כי זה יהיה משהו לתקופה, אז הדיבור איתו הוא חשוב, בסדר, אבל הוא לא, הוא... אקמול.
01:02:18
ארי הרו: למה הוא אקמול?
מוזס: כמו שאמרתי...
נתניהו: ...
מוזס: היום ... עושה ככה, ועוד חודש יעשה הפוך.
נתניהו: כן. אבל אתה תגיע בסוף לחוק...
מוזס: כן אבל.... לעשות ככה או ככה.
נתניהו: נכון.
מוזס: אוקיי בסדר אבל זה לתקופה מוגבלת. הוא יכול היום להגיד שהוא עושה רבע ומחר פי עשרה. אז זה...
01:02:50
נתניהו: זה נכון
מוזס: כן אז לכן, בסדר...
נתניהו: ..
מוזס: כן אבל אני אומר זה לא פותר את הבעיה מה שהוא, זה נותן אקמול. זו סתימה ולא טיפול שורש.
01:03:07
נתניהו: בסדר. ....., אני רוצה שפשוט תבין... את הדבר הכי בסיסי, שדנו בו שוב. אם אני מביא שכל המערכת שלך מתגייסת בדרך זו או אחרת ....
01:03:30
נתניהו: שאתה לא משאיר לי ברירה וזה מה שאתה עושה אתה יכול לעשות את זה, לבשל את הצפרדע. אתה יודע אתה מבשל את זה יותר חם, ויותר חם, ויותר חם ויותר חם והצפרדע בסוף איך אומרים, מבושלת? אז-
מוזס: תגיד אתה לא לוקח שום אחריות לסיטואציה שקיימת? שום אחריות במשך השנים למצב הזה שהגענו אליו? ביננו, שום דבר? מה שהיה לפני שנה, שנתיים, לפני ארבע שנים, כל ההבטחות שלך לפני 2009?
נתניהו: אני לא ניהלתי קמפיין... הבטחות. בסוף יש כאן אדם אחד. היתרון של מה שאנחנו מדברים עליו עכשיו הוא לא מותנה בהסכמה של האדם הזה, הוא לא מותנה.
(רעשים)
01:04:27
נתניהו: זה לא היה קל אבל לקח זמן. אחרי כמה חודשים זה הזדקק... נוסף איזה נדבך חדש שלא הכרתי אותו אבל הוא טוב, לדעתי הוא טוב. והוא יתן את זה... עכשיו, נעביר אותו, נעביר אותו, זה לא שאפשר. אם לא היינו הולכים לבחירות עכשיו היינו מעבירים אותו עכשיו.
מוזס: כן אבל בוא... איזה בטחון יש לך?
נתניהו: איזה בטחון יש לך? איך אתה מסתכל לי בלבן שבעיניים?מה ימנע את זה... יש רק דבר אחד שיכול למנוע את זה, אני לא רוצה להגיד מה זה זה.. לא ב, לא בחקיקה. החוק בסדר. החוק טוב. אפשר להעביר אותו. וגם נעביר אותו. אבל אם אני נאלץ להילחם עכשיו, וזה לא חשוב ב...
(רעשים)
01:05:28
נתניהו: ...במצב אחר לגמרי. אני לא מתייחס לחוק עכשיו. אני מתייחס למשהו אחר. אם אני מרגיש שאני בתוך הקרב של החיים שלי, הקרב של החיים של המפלגה שלי, אני מרגיש שאתה מגייס כוחות.... אני לא נשאר אדיש לזה...
(רעשים)
01:05:55
מוזס: זאת אומרת שמה שאתה עשית לי עד עכשיו זה כלום. טוב בסדר. מי הפיל אותי עד עכשיו שש שנים? שבע שנים?
נתניהו: נוני אתה יודע מה אתה עושה לי מאז...
מוזס: מי הפיל אותי שבע שנים, אתה?
נתניהו: לא הפלתי אותך, מתי הפלתי אותך. אני בטח לא הפלתי אותך. אז זה שהיה פה עיתון נוסף, העיתון נוסף בא רק משום ש
מוזס: שיהיה עיתון נוסף, לבריאות שתהיה עיתון נוסף.
(רעשים)
01:06:27
נתניהו: שאין קול אלטרנטיבי! אין קול אלטרנטיבי. בשביל זה הוא הוקם. הוא לא קם בשביל לפגוע בך הוא קם בשביל לייצר קול אלטרנטיבי.
מוזס: יכול להיות אבל זו התוצאה.
נתניהו: עכשיו באים לסגור את הכל כדי...
מוזס: מי רוצה לסגור את זה? תגיד לי אבל ביבי אתה יודע, באמת, זה נורא מרגיז אותי. אנחנו ישבנו ודיברנו לפני שנה או משהו, בספטמבר, עוד לפני סוכות. עוד לפני סוכות, כשהוא הדפיס 50, 80 פחות. אמרנו בוא שליש, רבע, לא משנה המספרים בכלל. דיברנו על לסגור? באמת אתה די, דיברנו על מספר כזה מספר אחר, לא דיברנו על לסגור. אתה בסוף אמרת I can't believe...
01:07:08
נתניהו: ...
מוזס: לא אבל אמרת לי, מי רוצה לסגור? למה אתה חוזר על זה, איזה מנטרה אתה...
נתניהו: ואם היית מביא את החוק הזה, היה הרבה יותר הגיוני. אם היו מביאים, אם איתן היה בא ומביא את החוק הזה זה היה הרבה יותר הגיוני. הרבה יותר הגיוני. הוא לא הביא אבל לא חשוב...
מוזס: מה עם כל הזמן שהתבזבז, הרי זה היה עובר בטרומית...
(רעשים)
01:07:38
נתניהו: אם היינו מגיעים לזה כפשרה. פשרה בין המחוקקים. זה כבר לא משנה, אם זה היה עובד ככה, זה כבר היה מזמן עובד.
מוזס: זה לא היה נגמר כי יש בחירות
נתניהו: זה לא משנה
מוזס: זה היה נגמר, בעתיד.
נתניהו: תראה זה היה נגמר במובן אחד שאם אני הייתי תומך ב..., זה היה מגיע זה לא משנה הרי, הוא בלאו הכי היה הולך לבית משפט.
01:08:03
מוזס: לא, בתוך הכנסת היינו עושים, החוק היה כזה ששלושה משפטנים אמרו שהוא בסדר.
נתניהו: כן אבל זה לא היה מונע ממנו ללכת לבית משפט
מוזס: שילך בסדר.
נתניהו: היה הולך וזה היה לוקח כמה שנים טובות להגיע ל...
מוזס: יש שאלה מה קורה באמת בזמן הזה בינתיים...
נתניהו: ... מצב מאד..., מצב שאני מתגייס, הסיכויים שבית משפט, שהחוק הזה...
01:08:31
נתניהו: זה כמו שאני מציע לך עכשיו אני מציע את זה משום שאני חושב ש... כי אני חשבתי על המצוקה של האנשים, יש מצוקה כלכלית. לצערי יש את המצוקה השניה שיש...
מוזס: אני רוצה לשאול אותך שאלה, אתה שמעת אותי אי פעם, אי פעם... שמעת אותי אי פעם אומר לסגור
נתניהו: הלכה למעשה זה מה שהחוק...
מוזס: אתה שמעת אותי אי פעם...
(רעשים)
01:10:51
מוזס: אני מקבל את זה אני פשוט אומר אנחנו בבעיה, טכנית...
נתניהו: לא נכון, אם אתה, אם יש איזה ..., אני חלילה...
מוזס: ...
נתניהו: ...
מוזס: ביבי זה איזה 7-8 חודשים, אתה יודע כמה דברים יכולים לקרות ב-7-8 חודשים.
נתניהו: אני לא מדבר על ..., אני מדבר על –
01:11:23
מוזס: ביבי, ...... הפרשנות שלך ..., הפרשנות שלך למה יהיה אחרי שתנצח בבחירות,
נתניהו: מה זאת אומרת?
מוזס: זה יוצר מקום לביקורת... כן? אתה יודע, יש ביקורת -
נתניהו: ביקורת? ביקורת יש כל הזמן, מכל כיוון, מכל ...., מכל גורם. איזון!-
מוזס: אחרי הבחירות יהיו דברים שלא ימצאו חן בעיניך, אתה יודע... קובע שהחוק, יהיה חוק, תוך 7-8 חודשים.
נתניהו: בסדר. כל עוד זה אותו החוק...
01:12:04
מוזס: כן אבל עזוב, הכנסת מתכנסת במאי, אנחנו צריכים להיות מעשיים. היא מתכנסת במאי, זה לא יהיה החוק הראשון, יש את יוני זה חודשיים... יולי אוגוסט...
01:12:29
נתניהו: ... זה אני הבנתי אתמול. זה אני הבנתי אתמול... אבל אני שואל מה יהיה בקו... עכשיו בלי קשר לחוק, שים רגע בצד את החוק. מה אתה מתכנן, אתה הולך על הראש שלי? על הראש של המפלגה שלי? ברצינות כן או לא.
מוזס: מה זה הראש של המפלגה שלי? תסביר לי קצת על המפלגה
נתניהו: אני זה הליכוד. אתה פוגע בליכוד-
מוזס: לא עם כל הכבוד, חשבתי שיש...
נתניהו: אני לא אומר –
01:13:03
מוזס: עוד מעט תגיד לי שאנחנו אחראים מי יהיה ברשימה של הליכוד
נתניהו: נוני...
01:13:26
מוזס: אתה מנוסה, אני לא מנוסה בצילומים... יש לי עיתון, עיתון...
נתניהו: אני אומר אם, אם אנחנו נכנסים ב...
מוזס: ...
01:14:02
נתניהו: כששלדון דיבר על הפתיחת עיתון אמרתי אני מאד ..... אוקיי? הוא דיבר על לעשות שירות, הוא דיבר על – לגמרי רציתי.
מוזס: אני לא מכיר את שלדון, אני מכיר אותך-
נתניהו: עכשיו, כשאתה בא אלי שאני אתן לך פיתרון...
מוזס: ...פתרון שייושם לכל המאוחר עוד שמונה חודשים, אה לכל המוקדם עוד שמונה חודשים.
נתניהו: עכשיו זה פתרון אחד, יכול להיות שהוא יחליט ש
01:14:29
מוזס: אבל מה שהוא מחליט דיברנו כבר... הוא לא יתחיל מחר בבוקר לקחת כסף אוקיי?. אז עזוב, אז הוא לא יעשה. כל דבר... עוד חמישים אלף, עוד מאתיים אלף, עזוב... שידפיס כל יום שני מיליון עותקים.
נתניהו: אין לי מושג...
מוזס: אבל עזוב, שידפיס כל יום שני מיליון עותקים, בסדר?...
01:15:06
נתניהו: אני פשוט אומר דבר אחר. אל תביא אותי למצב שאני נאלץ ל-
מוזס: למה הבאת אותי למצב ... בעדך?
נתניהו: אני אומר לך עוד פעם! אני אומר אנחנו מדברים שניים מתוך ..., יש כאן משולש-
מוזס: אין משולש אני לא מכיר אותו מבחינתי זה אתה
נתניהו: לא אבל הוא קודקוד עצמאי...
מוזס: הוא קדקוד עצמאי שאתה בזמנו נטלת על עצמך את הדברים שהוא עושה. בזמנו.
(רעשים)
01:16:00
מוזס: עם כל מה שאמרו לך אתמול, אני לא מקבל את זה... אני מבין את הבעיה. תגיד להם 'אוקיי אני טכנית רק תראו אם יש ... מקבל כל מילה', לא... תפעילו את הראש שלכם איך כן לעשות את זה! אתה יודע, אני לא יודע איך ערוץ 10 שהמציאו משהו אחר מה איכפת לי, אני גם לא רוצה שתחשוב שזה כל כך מעניין אני אמרתי לך את זה גם בפגישה הקודמת... כי יש ועדה פשוט, לא מסיבה אחרת... מה שצריך זה להפעיל ועדה מיוחדת כמו בחוק רשות השידור וכמו... אז כן לעשות... זה פותר את העניין
01:16:53
נתניהו: ...הם היו שם, ארי אתה היית בישיבה, מה היה שם...
ארי הרו: ...
מוזס: ...אני בטוח ש... אני בטוח שמה שאמרת הוא 100 אחוז מדויק, לא 99, 100 אחוז. מדויק ומקבל ומאמין לך סומך על כל מה שאמרת.
ארי הרו: אני... אפשר לבדוק עוד פעם
מוזס: אני לא יודע שוב בגלל שזה חבר'ה שלך, אני מדבר בספקולציות, להסביר להם, אתה יודע – מה שאתה רוצה, זה פותר את הבעיה. אני עשיתי בשכל כבר ולמרות ההתקפות שאתה אומר, הנושא בנט – טופל. אוקי? טופל
01:17:41
נתניהו: בנט זה עניין שלך
מוזס: מה זאת אומרת ישבת שאלתי אותך מי שניים שמטרידים אותך!
נתניהו: אני לא אמרתי שהם מטרידים אותי, אמרתי שהם מאותרגים לגמרי.
מוזס: אז אחד כבר לא מאותרג?
נתניהו: הם מאותרגים לגמרי.
מוזס: תראה מה הוא כותב בפייסבוק שלו.
נתניהו: יכול להיות. אולי סוף-סוף הגעת לאיזון. אבל בוא נראה אם האיזון הזה... טוב אנחנו מבינים את הדינאמיקה...
01:18:04
מוזס: אני שואל אותך מה חשוב לך? אמרת בפעם הקודמת בנט. אני אשאל אותך עכשיו עוד דבר אחד: יכול להיות שאתה אומר משהו שחשוב לך, הולכים בכיוון הזה ואחר כך אתה אומר זה לא מעניין אותי? ישבת ואמרת לי - בנט - אוקיי? אני עכשיו אשאל אותך עוד שאלה. אתה רוצה, מבחינתך מה עדיף שבנט ואריאל (אורי) יהיו ביחד או לא?
נתניהו: ש?
מוזס: שהבית היהודי והתקומה ילכו ביחד או לא, מה אתה רוצה?
01:18:38
נתניהו: לא יודע...
מוזס: אבל מה אתה רוצה?
נתניהו: לא איכפת לי. מה טוב לי?
מוזס: כן אני שואל מה טוב לך.
נתניהו: נוני, אין לי מושג. אני באמת לא יודע.
מוזס: מאיזו... יש דברים שאפשר לעזור לך? אם אתה אדיש מולו, מאה אחוז.
01:19:04
נתניהו: ...
מוזס: ביבי תראה אתה... אתה נותן לי הבטחה לעוד שמונה חודשים?
נתניהו: זו לא הבטחה! זו לא הבטחה.
מוזס: לא, אתה אומר שמשהו שנכון לעשות ייעשה עוד שמונה חודשים?
01:19:34
נתניהו: אני לא חושב, אנחנו נדבר איתם, כמו שהם דיברו אתמול הם אמרו שהם מאד לחוצים... שדברים צריכים לשקוע. אם ה... נסיבות שיכולות לאפשר את זה. אני העליתי את הרעיון שנעשה... הסדרה יותר רחבה.
01:19:57
מוזס: ...זו הסיבה שאמרתי, זה גם מה ששוק התקשורת, אתה יכול גם להגיד, אתה יודע מה, להם אתם גם יכול להגיד, לא בחוץ – שאתה לא יודע מה יהיה אחרי הבחירות, שאתה מעדיף לעשות את ההסדרה עכשיו כשאתה עושה את זה ולא כשמישהו אחר חס וחלילה אם תפסיד. נו אתה יודע, נימוק. החבר'ה שלך איתם אתה כן, אני מניח, יכול להגיד להם את זה. בוא אנחנו ניזום כי אם חס וחלילה נפסיד מי יודע מה יהיה פה.
נתניהו: הם אומרים שציבורית זה לא יעבוד, הם אומרים שגם, עם כל ה...
01:20:32
מוזס: אבל ביבי ציבורית זה לא יעבור ... עכשיו בוא רגע תסביר לי. תגיד איך אתה חושב שאנחנו יכולים לשנות ב360 מעלות, 180 מעלות, למה אנחנו ציבורית כן יכולים לשנות וזה לא? כי מה קרה? זה מה שאתה אומר
נתניהו: יש הבדל בין ההתנכלות היום יומית, שעה שעה ביחס אל... לבין סיקור יותר הוגן. יש הבדל. יש הבדל. ... אז זה תחילת המערכה, אז מה אתה רוצה שאני אעשה?
01:21:12
מוזס: תחילת המערכה שאתה עכשיו אומר לי אחרי ששבועות רבים אנחנו... חוזרים על כיוון מסויים שיקרה ואתה אומר לי לא קורה.
נתניהו: ...אבל הוא כן קיים
מוזס: לא, לא קיים ב....
נתניהו: בסדר ברור, זה סליחה על הביטוי אבל זה לא היה ה... זה לא היה אפילו צל צילו של שיקול. גם אם...
מוזס: בסדר לבריאות... 30 שנה בפוליטיקה, מה שקורה בפנים אני לא אומר את זה ב... אתם משוגעים, ככה לעבוד קשה, לבריאות... כל הכבוד לכם שאתם עושים את זה. משוגעים.
נתניהו: עובדים קשה
01:22:00
מוזס: בסדר זה פוליטיקה אני לא יכול לעבוד בזה...
נתניהו: אני עובד יותר קשה כראש ממשלה...
מוזס: עוד שבועיים... 31 משהו כזה?
נתניהו: אני אומר אם... אבל צריך לדבר, בכל זאת מדברים, להוריד עוינות מסביבי...
01:23:08
מוזס: בסדר אבל גם אם אתה מוריד עוינות אז מה זה משנה, בעוד שלושה חודשים - יתאכפו. העוינות שלו תחזור.
נתניהו: אתה יכול .... טוב
מוזס: כן אם אתה מוריד את זה לטווח לא רלוונטי. כי עוד שלושה חודשים..
נתניהו: כל יום שעובר מקרב ל...סוף
מוזס: לא לא, הורדנו את העוינות עכשיו לעוד שבועיים... באפריל העוינות חזרה.
01:23:32
נתניהו: אז מה? .....
מוזס: אמרתי לך, הקטע שלו הוא חשוב...
נתניהו: ...
מוזס: נכון,
נתניהו: ...
מוזס: אנחנו מסכימים על זה.
נתניהו: ....
מוזס: אנחנו מסכימים.
נתניהו: ....
01:24:01
מוזס: תראה הדבר הזה שאתה אומר לי בוא תסמוך עלי-
נתניהו: קודם כל אני אומר לך כן. אבל אני רוצה להיות מסודר ולדעת שאני לא נמצא ב... זה מה שאני רוצה לדעת. מה אתה מצפה שאני אעשה שאני אשב...
01:24:34
מוזס: אתה יודע רק מה הדבר המגוחך, כי אני את החלק שלי כבר עשיתי. לא את הכל, אבל חלק כבר עשיתי. ... אתה מבין לפני הבחירות הקודמות מה הוא עשה? עוד ..., עוד ..., עשה מזה ... . עשית את זה כבר.
נתניהו: אני לא עשיתי את זה
מוזס: מה זה לא עשית? מבחינתי ביבי, כל מה שהוא עושה - זה אתה.
נתניהו: אני אומר לך – מה פתאום?!
מוזס: אתה יודע, אנחנו מדברים על זה כבר כמה שנים שמה שקורה בהתנגשות בינו לביני אתה אוכל אותה.
נתניהו: נכון. זה בדיוק מה שאתה עושה.
מוזס: אנחנו מדברים על זה הרבה זמן כבר.
נתניהו: בסדר, מצאתי פיתרון
01:25:08
מוזס: אתה יצרת את הסיטואציה הזאת
נתניהו: היא נהייתה. אני לא תמכתי בה, לא. הייתי... לא היה כאן שום ...
מוזס: אני זוכר שהיו לנו שיחות על זה שרצית הרבה ערוצי טלויזיה שיהיה מבוזר, תראה מה קרה.
נתניהו: אני אומר אם אני מטפל בעניין הזה ה"כללי" תאמין לי שאני רוצה לעשות את זה. אני אעשה את זה זה מאד חשוב. יעשה לא יעשה זה החלטה שלו…. יהיה בזה דלק. זה יעבור. זה יפתור לך את הבעיה… לא נדבר על זה כרגע…
01:25:30
נתניהו: אין הרבה ערוצים
(מדברים על ערוצי טלויזיה)
נתניהו: לא היה כאן שום... יש לך 75 אחוז מהציבור ימני, ואין שום ...! שום דבר. זה דמוקרטיה אתה רוצה להגיד לי?
מוזס: יש לך שלושה... היו לנו הרבה שיחות על זה. זו תפיסת עולם שלך שזה...
נתניהו: יכול להיות שזה צריך להיות דיגיטלי
מוזס: אני רק אומר כתפיסת עולם זה מה שרצית
נתניהו: אני חושב .....יכול להיות שהדבר הנכון, גם בארץ, כל אחד שיפתח ערוץ, ....
מוזס: הבעיה היא ערוץ הבעיה היא של התוכן, איזה תוכן אתה דורש מהם שיהיה ואל תכריח אותנו עם כל מיני סוגי...קשקושים כל מיני דברים כאלה, איטליה
נתניהו: כן
מוזס: המחנה המשותף הכי נמוך וכל אחד שיעשה מה בראש שלו
נתניהו: אני לא יודע, זו גישה
מוזס: מסוכנת, אנחנו קטנים מדי, אנחנו לא יכולים
נתניהו: מה אתה לא חושב שאתה תגיע בסוף, בעידן הדיגיטלי.... ואני מבין גם את הצד השני אני מבין מה שאתה..זה נכון זה באמת איטלקי, מבחינת אההה
01:26:40
מוזס: מי שעושה לך הכי את המוות בכל הזה זה ערוץ 10, מכל אמצעי התקשורת זה ערוץ 10.... צדק גלעד לגמרי, צדק לגמרי... גדעון וגם את בנט.
01:27:05
נתניהו: ... כי הטענה שהיתכנותה הכלכלית של זאתי היא ... מצד שני מה שאני אומר...
מוזס: נו הסכמנו...
נתניהו: אז למה אתה חושב שהם ...
01:27:27
מוזס: בשיחות ביננו, לא בחוק, אני אי פעם אמרתי לך שאני רוצה לסגור?
נתניהו: אבל אני שואל אותך, הרי מה הבעיה שלך? אתה יש לך שתי בעיות.
מוזס: הבעיה שלי רק שזה ייפול. אני יודע שאתה אמרת שסביר שייפול, זה יקרה מחר בבוקר או עוד שמונה חודשים. כל היתר הכל פתיר. אנחנו סיכמנו על הגבולות.
נתניהו: זה יקרה! אתה פשוט אם אתה לא פיתחת את האמון... אם אתה לא מאמין שאני מתכוון למה שאני אומר...
01:28:00
מוזס: ... אבל הבטחת לי דברים אחרים שלא קרו. כי אמרת לי זה לא תלוי בי.
נתניהו: אבל זה תלוי בי. זה ההבדל. זה תלוי בי. כשאני משוכנע שהחוק הזה ייסגר והוא נכון אני מוכן ללכת על זה לא כל כך מעניין אותי אם המספר הוא כזה או אחר
מוזס: ברגע שזה לא מחר בבוקר אז... אין מה לדבר על זה
נתניהו: מה זה משנה, ואם זה יגיע...
מוזס: ולכן אני אומר, אם לא תתחיל לטפל בזה מחר בבוקר, אין מה לעשות את זה עכשיו.
01:28:34
נתניהו: ... זה לא נושא, עזוב. אם זה יהיה... 20 אחוז או 15 אחוז, ביג דיל. אפס דיל. לא שייך. זה לא משנה לי... גם אני חושב שזה נכון וגם אני חושב ש..... זה דבר שאני יכול לעשות ואני אעשה. אבל בלי קשר לזה אני יושב עכשיו בתוך מטחנת הבשר הזו ובוא נראה לאן זה הולך. אני בסך הכל רוצה, אני לא מצפה ל.... עיתונות אוהדת כלפי הממשל...
01:29:22
מוזס: אני מנסה לחשוב על דרך...
נתניהו: אני אומר לך את האמת!
מוזס: לא אני מנסה לחשוב, בתור ....
01:30:00
מוזס: אני חושב אתך בקול רם
נתניהו: ....
מוזס: כן? פי מאה
נתניהו: ....
מוזס: ביבי אבל תראה מה אתה אומר לי. יש פה משהו נורא לא סימטרי. אתה אומר לי 'הוא לא יסכים, אתה תסכים, אז אני אשלח לך מישהו שידבר איתך ויגיד לך נוני לא הסכים', אז אי אפשר... לא על החוק... אני לא מכיר אותו, אני מכיר אותך... אמרתי לך יותר מפעם אחת.... אני אמרתי לך את זה הרבה פעמים. אני-
מוזס: הוא מבחינתי איש לא גנב לא רמאי יש לו אינסוך כסף מאמין במה שהוא עושה, בריאות. אמרתי לך הרבה פעמים…
(רעשים)
01:33:03
מוזס: כי מה אתה אומר לי? אתה אומר לי שביולי אוגוסט אתה תעשה את זה בלי ה.....הסכמה
נתניהו: נכון
מוזס: אין לי רצון, אין לי רצון וכח לעשות את זה בלי הסכמה...
נתניהו: אני אגיד לך במהלך הבחירות האלה הוא אימץ…
מוזס: אז מה אתה אומר לי? אתה אומר לי ככה. אתה אומר לי אתה תהיה… מה שאתה רוצה… הוא ידאג ל קדנציה שלו, הדיון הזה יימשך עוד 8 חודשים… זה מה שאתר אומר
נתניהו: דבר ראשון אני מבין בדיוק מה אתה אומר, אני צריך שתבין גם מה אני אומר
מוזס: אבל אני מבין
נתניהו: קודם כל צריך לראות מה יש לעשות
מוזס: לאלא מה יש לעשות לבוא ולהגיד לו שזה החוק ושאנחנו עומדים לעשות, לדבר אל ליבו…
נתניהו: קודם כל צריך לדבר איתו על החוק, עוד הפעם. 'חשבתי על החוק, הגעתי למסקנה ש… אני חושב שזה נדבר הנכון לעשות'
מוזס: אם הוא יסכים… הוא לא יסכים… הוא יעשה את זה
נתניהו: הוא לא יעשה מזה… צריך לבדוק מה הכיוון שלו.… ואז צריך באיזושהי צורה לאתגר אותו,
מוזס: מאה אחוז
נתניהו: כלומר גם …. הבחירות וגם את קיום הבחירות, יש דברים, אתה יודע איך זה בכנסת, יש דברים שהם בחוק ויש דברים שהם ב...
מוזס: אף אחד בעולם לא ידע שיש כזה חוק. כרגע רק אני יודע, אף אחד לא יודע שהולך להיות חוק כזה. אז הוא יחליט 'אוקיי אני'
נתניהו: אם הוא יחליט
מוזס: אוקיי מאה אחוז, אתה תעזור לו להחליט? אז בוא נעשה את זה …. שהחוק חוקק כן עכשיו.
נתניהו …
מוזס - אמרת שהחוק הוא סגור, מסגרת החוק. ואני אעשה מזה… פה זה כן תלוי בי. יולי אוגוסט ... זה לא תלוי בי. בסדר? אז..
נתניהו: ...
01:35:58
מוזס: החוק סוף סוף אפריל. אבל למושב אין לי מושג… יום העצמאות…
נתניהו: …
מוזס: אבל אני חקיקה לא מכיר… זה אתה, אתה יודע את החודש חודשיים יותר… ככה זה … וזה בסדר שיהיה ככה… הזה יהיה ככה, נתן טיפה.. בסדר. עוד שבוע פחות שבוע זה לא…. אבל אין סיבה בעולם ש... לא השיג.
נתניהו: לא יודע מי יעשה אבל יכול להיות אולי…. בניגוד גמור אלי
מוזס: כן אבל ביבי אני עברתי את השלב של …. 25,000. זה ... פה עשה טעות קטנה מסוימת. ברגע שעבר סף מסוים, כשזה היה מאה הוא הרוויח כשזה היה מאתיים…. היום הוא 300 או 600… מבחינת הפגיעה… הוא לא יעשה את זה… הוא לא מוציא לכיס (?). אבל זה לא סביר… אתה לא יכול לעשות ככה ולא יכול לעשות ככה…
נתניהו: …
מוזס: כי לא איבדת 50% על השוק! הוא מדפיס 600, 700 עותקים, נעים מאד 50% מהשוק.
נתניהו: אבל לא קנו בעניין שלך, אתה היית ב... לא קנו.
מוזס: בטח קנו
נתניהו: איפה קנו
מוזס: ….. מעל 50%
נתניהו: נו בסדר!
מוזס: אני לא אגיד...
נתניהו: למה?
מוזס: … אני סומך עליו שאתה מספיק חכם
01:38:41
נתניהו: אני אומר דבר אחד, נגיע להסדרה... אקדם בעצמי את החוק כמו שאמרתי לך ….
(רעשים)
נתניהו: שלב הבא אתה מתחייב על מה שאמרתי לך
(רעשים)
נתניהו: לא הכל … שאנחנו מצד אחד….
(רעשים)
מוזס: אז יכול להיות שהסיפור הזה של השנאה.... עוד כמה שנים….
נתניהו:… הוא אומר לי אני בא להרוג אותך, עכשיו הוא נזכר איך הוא נותן לי עכשיו משהו...
01:39:50
נתניהו: אין דבר כזה, זה לא קיים. אולי במקום אחד, אולי. אתה יודע מה המקום האחד? אולי? במקאו, בכל אופן אין שם לוביסטים ואין שם תהליך דמוקרטי…
(רעשים)
01:51:45
מוזס: תשאל אותו אם מישהו אמר לו פעם על מה לכתוב
נתניהו: ...יכול להיות יודע לענות, הוא יודע
מוזס: חנוך דאום ... על מה לכתוב השבוע בשבעה ימים? וגם, איזה שר כתב מה בטוויטר אתה יודע, זה...
נתניהו: אתה יודע מה זה עושה? אתה יודע מה דבר כזה עושה?
מוזס: מה חנוך דאום כתב ... בשבעה ימים אתה לא יודע.
נתניהו: לא
מוזס: למה אתה לא יודע?...
נתניהו: ...
01:52:36
נתניהו: בסדר! אני לא מבקש ממך לסובב אותה ב-180 מעלות...
מוזס: ...
נתניהו: .. אבל שיהיה יותר הוגן ויותר מאוזן? זה כן... אתם באים עם כל התותחים עלי, מה אתה רוצה שאני אעשה?...
מוזס: ...
נתניהו: זה נכון שאנחנו...
(רעשים)
01:53:33
מוזס: ביבי יותר …. חודש יוני? לא יודע, זה משהו שיעצבן אותך מאד בעיתון… לא יודע. למה ככה? כי זה לא ישראל היום? עזוב… אחרי שנבחרת… 'האמריקאים' ו'לחץ' ו'ביבי' בכזאת כותרת גדולה, 'ביבי נכנע ללחץ של ...'.סתם אני אומר, אני ממציא. תמלא ... כשר ביטחון אחרי הבחירות? כן?
נתניהו: אני הרוב יש ארבעה... אחרים
מוזס: לא אבל עזוב אותך… אני לא יודע מה עדיף למלא ... כשר ביטחון… ו...המדינה גאה בזה.יהיו כותרות וזה.
01:54:48
נתניהו: אני אומר לך תקשיב לי טוב. החוק הזה נכון. באמת. יש טענות וכל פעם אתה יודע אותן תשובות ואני שמעתי את שני הצדדים. את הצד שלי אני השמעתי לא הרבה… הקול ה…. וכולי. מה אמרנו ש….? אבל אתה ….. כאן אתה מוריד לכאן. אבל ב'כאן' - את כולם.
מוזס: לגמרי
נתניהו: מה הפיתרון? תרד לפתרון. 'דיברתי אתו', דבר איתו. עכשיו האיש, אני לא צריך אותו, ואני לא תלוי בו. … להסביר לו קודם כל את הסבירות של החוק.
(רעשים)
01:56:00
נתניהו: מדובר על מקסימום עשרה ימים... נהיה קצת יותר חכמים? שיצא משהו מהפגישה הזאת.
(רעשים)
01:58:40
מוזס: ... הבית היהודי ותקומה? למה אני שואל את זה? כי אתה יודע זה משהו שלטובתך אפשר לעזור בו
נתניהו: ...אתה לא יכול לדעת
מוזס: לא אני זה לא ענייני, לא איכפת לי, אני שאלתי את... אני לא אובייקטיבי, ממש לא אובייקטיבי, למה אני שואל אותך את זה? כי זה דבר שאפשר לעזור.
נתניהו: אין לי מושג, אני אומר לך אין לי מושג...
01:59:00
מוזס: אפשר ככה ואפשר ככה, אתה יודע. ... עזוב אותי אני אין לי דעה, אני מה איכפת לי בעניין הזה, יש דברים, מה שאני מנסה להסביר לך
נתניהו: אתם הולכים לעשות את זה בכל מקרה?
01:59:33
מוזס: ...אתה לא מקשיב לי, יש דברים שאפשר לעשות אותם בשניה, בקלות. אתה לא ירדת לסוף דעתי. זה דבר אחד שקל, לכתוב מאמרים זה קל. עכשיו זה בסדר אין תשובה זה גם בסדר אני רק אמרתי, מציע לך.
נתניהו: ברור לגמרי מה תיהיה הכוונה...בבחירות האלה, הכוונה תיהיה להגביר את זה
02:00:17
מוזס: אמרת לי בנט... ככה אמרת לי (לוחש)... עם איווט לצערי אמרתי לך לא יצא... אמרתי לך, זה דבר מאד מצער. זה יעשה את התפקיד של 35 מנדטים?
נתניהו: אני לא אומר כלום! זה שהוא…. עם כל מה שקורה סביבו… זה אומר שמי שמצביע בשבילו (ליברמן) צריך לדעת בכבוד...
מוזס: כיוון שאז שקלת... זה לא הסדר המקובל שלכם, הכותרת של הסיפור הזה.
נתניהו: מי, ליברמן?
מוזס: אתה הוא?
נתניהו: אה.
מוזס: עד שהוצאתם את התגובה…
נתניהו: לא, לא יודע… כל אחד שם נותן ת'קול…
02:01:15
נתניהו: שמע אני מציע, אני יכול להיות מאד גמיש קודם כל אני מאד… כפי שאתה יודע אנחנו רוצים לרדת ל… קבלת אינפורמציה… סגור לי מישהו... ארבע אני אומר ... בצד, אני רואה שהכנת את הדבר הזה-
מוזס: למה בצד
נתניהו: תראה אם אני לא במלחמת עולם אני לא במלחמת עולם. אם אני במלחמת עולם אני במלחמת עולם. אם אני במלחמת עולם אנחנו לוקחים…. ומשנים את ה-, או בהסתה עלי או בפגישה של מקורביי
מוזס: אגב אתה יודע שה... הזאת שלך זה המצאה ש… תבדוק מה היה בעיתון בשלושה חודשים האחרונים על כחלון, שלושה-ארבעה.
נתניהו: השלושה חודשים הבאים מעניינים אותי.
מוזס: לא, באמת... תבדוק כמה פעמים היה לכחלון ...
02:03:22
מוזס: ...תראה מה עשו לכחלון בשלושה חודשים האלה…
(רעשים)
מוזס: תפסיק כבר עם זה. הם כל יום מריצים אותו ובונים אותו – דה-מארקר, על כחלון, כל הזמן. תסתכל אצלנו מה היה בשלושה חודשים האחרונים. תסתכל בדיוק מה היה בכל ה... שקשורים אלינו....
(רעשים)
02:03:47
מוזס: על איווט אמרתי אני נורא מצר על זה... זה חיבור מתבקש אתה וידיעות (*איווט)... צריך כאן מישהו ואני לא מציע את עצמי חס וחלילה… שיכול לסדר לך עם ידיעות... ממש אני לא רוצה להיכנס לזה… מתבקש!
נתניהו: אתה יודע מה... אמור להגיד
(רעשים)
02:04:40
מוזס: תוצאות הבחירות לדעתי עכשיו... תוצאות די ברורות. אתה ובנט 40, חרדים 15, איווט וכחלון 20, ציפי ובוז'י 20-22, ... 8-9, אני חושב שזה די...
נתניהו: אם זה לא ישתנה אז אפשר להקים ממשלה רחבה.
מוזס: אתה שואל אם כחלון וליברמן הולכים יחד, אם הם הולכים יחד אחרי הבחירות אתה במילא צריך את שניהם. אני לא… כל המשחק הוא עכשיו 4-5…
(רעשים)
מוזס: לבקש לתקן, לתבוע אותו דיבה, מה שאתה רוצה תעשה. זה יעזור לי.
(רעשים)
תגובות
מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לתחקיר: "ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום. להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עויין מנוני מוזס. לעומת זאת, איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה".
"האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים. גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסית את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל. מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו - ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות", כך לשון התגובה.
עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל-סלוצניק המייצגות את נוני מוזס מסרו: "טענו בשם נוני מוזס בשימוע כי אין כל בסיס לראות בשיח שלו עם נתניהו כהצעת שוחד, וכי פרשנות כזו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו. בכתב החשדות של נתניהו נכתב במפורש שהיוזמה למפגשים ולשיח הייתה של נתניהו. לא נטען שם כאילו מוזס הציע לנתניהו סיקור חיובי או אוהד".
"בטענותינו הדגשנו שמוזס דיבר על כך שחזרה לשיתוף פעולה של נתניהו עם כתבי ועורכי 'ידיעות אחרונות' יוביל לסיקור מאוזן יותר. כפי שטענו בשימוע, ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת. את טענותינו המלאות הבאנו בפני הפרקליטות בשימוע, ואנו מאמינות שלאחר שהדברים יישקלו בכובד ראש, התיק ייסגר, ויתברר כי מוזס לא עבר עבירה פלילית. נראה כי המתקפה התקשורתית שאנו עדים לה בימים האחרונים היא נסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה", לשון התגובה.