נתניהו מתפטר מכל תפקידיו כשר: "אמנה מחליפים בימים הקרובים"

בעקבות כתבי האישום נגדו וברקע בקשת החסינות, נתניהו עוזב את תפקידיו במשרדי הרווחה, התפוצות והחקלאות. תיק אחד עשוי להגיע לש"ס. המועמדים העיקריים ליתר המשרות - ברקת, ביטן וחוטובלי

זמן צפייה: 00:15

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (רביעי) כי הוא מתפטר מכל תפקידיו כשר. נתניהו הודיע לממשלה כי בכוונתו למנות לעצמו מחליפים בימים הקרובים לתיקי הרווחה, החקלאות והתפוצות.

הודעתו של נתניהו מגיעה לאחר הבהרתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כשר תחת כתבי האישום שהוגשו נגדו. התפטרותו תיכנס לתוקף בתחילת השבוע הבא.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן: "ישראל ביתנו תצביע נגד חסינות לנתניהו"

נתניהו ביקש רשמית חסינות מהכנסת: "מבקש לכבד את רצון הבוחרים"

בג"ץ דן בעתירה נגד נתניהו: "למה להקדים את שיקול דעת הנשיא?"

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Chats With His Party's Members In Airport City Near Tel Aviv
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בימים הקרובים צפוי נתניהו למנות חברי כנסת מתוך מפלגות הקואליציה לשעבר לאייש את התיקים. זאת, לאחר שבתחילת השבוע מינה את יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה, לשר הבריאות, ולפני כחודש מינה את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון.

המועמדים לקבל את התיקים שהתפנו הם חברי הכנסת ציפי חוטובלי, ניר ברקת ודוד ביטן מהליכוד, ותיק אחד צפוי להגיע למפלגת ש"ס, שדורשת את תיק הרווחה, ונתניהו עשוי לכאורה לתת להם אותו – אלא שתיק הרווחה הוא למעשה "העבודה והרווחה" וכולל גם עבודות בשבת – דבר שעלול להיות בעייתי מבחינתם.

מנגד, חוטובלי וברקת פעלו בכל כוחם למען נתניהו בפריימריז לראשות הליכוד מול גדעון סער ושניהם, מצפים לתיקי התפוצות והחקלאות בהתאמה. נתניהו, עם זאת, לא ממהר לתת להם את התיקים – ואומר שיקבל החלטה רק לקראת סוף השבוע. ביטן מחזיק ביד הבטחה להתמנות לשר, אך הוא עשוי לקבל כתב אישום - ואז גם הוא יצטרך להתפטר.