גורם במו"מ על עסקת הטיעון: "כפי שזה נראה - תם הטקס"

נציגיו של היועמ"ש ששוחחו עם עורך דינו של נתניהו בעז בן צור הציגו לו את דרישות הסף של מנדלבליט לגיבוש העסקה, שכוללים בין היתר הסכמה לקלון והודאה של נתניהו כי הורה לפילבר להיטיב עם אלוביץ'. אלא שבסביבת נתניהו מביעים תסכול עמוק וטוענים כי "מנדלבליט נבהל מביקורת הפרקליטות ונסוג מההבנות שהושגו"

זמן צפייה: 03:36

עסקת הטיעון - הסוף? מאז פרסום המגעים על עסקת טיעון מתגבשת בין היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - הערב (רביעי) הסיכויים לחתימה על עסקה כזו הם הנמוכים ביותר, כאשר גורם במשא ומתן אמר הערב לחדשות 13 כי "כפי שזה נראה כרגע - תם הטקס".

לפי הגורם המעורה בפרטי העסקה, סביבתו של ראש האופוזיציה נתניהו, בהם עורכי דינו ובני משפחתו, מביעים פסימיות, תסכול עמוק וביקורת כלפי היועץ המשפטי מנדלבליט שלדבריהם "נבהל מהביקורת הפנימית בתוך הפרקליטות ונסוג מההבנות שלהן הסכים".

Israel's Prime Minister Netanyahu Listens To Cabinet Secretary In Jerusalem
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, בני משפחת נתניהו הגיעו הערב למשרדו של עו"ד בעז בן צור בתל אביב, כאשר בסביבת סוללת עורכי הדין של ראש האופוזיצה עדיין מקווים להגיע לעסקה עם מנדלבליט - מתוך הבנה שמדובר בעסקה טובה מאוד עבור נתניהו. למעשה, אומרים עו"ד בן צור ושותפיו כי הם לא שוללים את האפשרות שיסכימו בסופו של דבר לקלון - אך לא מוכנים לקבל את זה כתנאי סף ולהצהיר על זה כהסכמה לתנאי מוקדם.

בד בבד, היום בשעות הצהריים התקיימה שיחה טלפונית בין נציגי היועמ"ש לבין בן צור במטרה לבדוק את ההתקדמות בעסקת הטיעון, אז הבינו ממנו כי אין היתכנות להמשיך לעבר עסקה שכזו בתנאים שהציב מנדלבליט. בין התנאים של היועמ"ש: הודאה של נתניהו בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, הסכמה להטלת קלון, עונש של 9-7 חודשי עבודות שירות והודאה של נתניהו כי הורה לפילבר להיטיב עם שאול אלוביץ', מבעלי חברת "בזק".