גנץ על משיכת החסינות: "לא יכול לנהל מדינה ובמקביל את התיקים"

המערכת הפוליטית מגיבה להודעת ראש הממשלה כי לא יבקש מהכנסת הגנה מפני העמדה לדין. טיבי: "הדמוקרטיה תישאר בלי אבן יסוד?" • זנדברג: "הניסיון להפוך את הכנסת לעיר מקלט למושחת קרסה"

בנימין נתניהו, בני גנץ
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הבוקר (שלישי) להודעת ראש הממשלה נתניהו כי לא יבקש חסינות מפני העמדה לדין: "בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

ח"כ אחמד טיבי הגיב אף הוא להצהרת נתניהו: "אז עכשיו הדמוקרטיה נשארה בלי אבן יסוד?", כתב והוסיף: "במחאה על כך שהוחלט לקיים דיון בבקשתי לחסינות החלטתי למשוך את בקשתי לחסינות".

ח"כ איציק שמולי קרא ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט לנקוט בצעדים משפטיים: "משהחליט נתניהו למשוך את בקשת החסינות על היועמ"ש להעביר מיד, כמתחייב, את כתב האישום לבית המשפט. ישראל אכן עומדת בפני הכרעות היסטוריות, אבל כפי שהעיד בעצמו על קודמו - ראש ממשלה הנאשם בפלילים נטול כל מנדט להחליט בהן עבור מדינתו. מוטב שיפנים את שינוי הסטטוס מאורח בבית הלבן לחשוד על ספסל הנאשמים".

עוד בחדשות 13:

נתניהו משך את בקשת החסינות: "לא אתן להפריע למהלך ההיסטורי"

הקרב על החסינות: מפלגות הימין ייעדרו מכינוס מליאת הכנסת

מתרבים הקולות בליכוד שקוראים לנתניהו למשוך את בקשת החסינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רועי אברהם /לע''מ

יו״ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ אמר בישיבת הסיעה המיוחדת ברחבת בית המשפט העליון בירושלים: "הגיע הזמן שנתניהו יפנה את הזירה הפוליטית, ילך לטפל בעניניו הפליליים וישאיר לנו לדאוג לחסינות למי שזקוקים לה באמת", עוד הוסיף: "במקום החסינות של נתניהו, אנחנו נדאג לחסינות לחברה הישראלית: למשפחות הצעירות שלא עומדות ביוקר החינוך והדיור בישראל, נדרוש חסינות לקשישים שצריכים לבחור בין תרופה לפרוסה ולניצולי שואה. נעניק חסינות לנכים ולילדים עם צרכים מיוחדים, חסינות להתיישבות העובדת וחסינות למיעוטים".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף את מדיניותו של נתניהו עוד בטרם הגשת כתבי האישום: "הוא כשל בניהול המדינה גם לפני שהיה צריך לנהל במקביל שלושה תיקים פליליים. רק תשאלו מורים ערבים, רופאים, משפחות שחיות מתחת לקו העוני, קורבנות של אלימות משטרתית ודור שלם שגדל ללא אופק כלכלי ושלום שרק מתרחק".

ח"כ תמר זנדברג התייחסה להודעתו של ראש הממשלה, ואמרה: "הנסיון להפוך את הכנסת לעיר מקלט למושחת קרסה. נתניהו צריך להתפטר ולעמוד למשפט צדק על השחיתות שלו ולא מכסא ראש ממשלה נאשם בשוחד".

ח"כ יאיר לפיד התייחס למשיכת החסינות ואמר: "ראש הממשלה לא יכול לנהל את מדינת ישראל מספסלי הנאשמים בבית המשפט".

כאמור, מוקדם יותר הבוקר הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מושך את בקשת החסינות, אותה הגיש ליו"ר הכנסת לפני פחות מחודש, בטענה שהמהלך עשוי לפגוע בקידום "תוכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מכאן, ככל הנראה, כתב האישום נגד נתניהו יוגש כבר מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, נתניהו הסביר את החלטתו: "אזרחי ישראל, בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

הוועדה המסדרת בכנסת
הוועדה המסדרת בכנסת | צילום: חדשות 13

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך. לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

כזכור, הדיונים בבקשת החסינות של ראש הממשלה היו אמורים להתחיל ביום חמישי - אך מאחר ונתניהו משך את בקשתו הם התבטלו. עם זאת, יתקיימו דיונים בעניינו של חבר הכנסת חיים כץ.