הערכה בכנסת: אדלשטיין לא ייכנע ללחצי רה"מ - ויכנס את המליאה

יו"ר הכנסת לא מתכנן לפעול לפי לוח הזמנים הצפוף שמנסה להכתיב כחול לבן, אך צפוי לאשר את כינוס המליאה כבר בשבוע הבא. זאת, חרף המאמצים של בכירים בליכוד - שמנסים להשפיע על החלטתו

זמן צפייה: 01:04

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: גוברות ההערכות בכנסת כי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לא ייכנע ללחצים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו – ויכנס את מליאת הכנסת, שבה תובא לאישור הקמת ועדת הכנסת. בכך, יאפשר אדלשטיין את סלילת הדרך לקראת הדיונים בחסינותו של ראש הממשלה מפני העמדה לדין.

אדלשטיין לא מתכנן לפעול לפי לוח הזמנים הצפוף שמנסה להכתיב לו כחול לבן, אך הוא צפוי כבר בשבוע הבא לאשר את כינוס המליאה. זאת, חרף הלחצים שמפעיל נתניהו ביממה האחרונה, דרך בכירים בליכוד, במטרה להשפיע על החלטתו של אדלשטיין - על אף שהיועצים המשפטיים כבר מסרו כי ההחלטה לא בסמכותו.

אתמול, בתום דיון סוער, אושרה הקמת ועדת הכנסת. הדיון שקדם לה היה סוער, כשחברי הליכוד שנכחו בוועדה הפריעו, ולבסוף יצאו מהדיון בהפגנתיות. ח"כ מיקי זוהר פנה לחברי הקואליציה וביקש מהם לא להשתתף בדיון: "הדיון ביזיון, הוא בניגוד לנהלי הכנסת, הוא לא מתבצע כדין, ולכן אני מבקש לא להשתתף בו עד שהטענות שלנו מושמעות". כמו כן, טען זוהר כי "משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק". יו"ר הוועדה, אבי ניסנקורן, נזף בו: "תפסיק עם הביזיון הזה", והוסיף כי "אני מצפה מחברי הכנסת שלא ינסו לעכב ולחבל בדיונים הענייניים בנושא החסינות".

עוד בחדשות 13:

בתום דיון סוער: אושרה הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו

בכירים בליכוד לנתניהו: "אדלשטיין תקע לך סכין מורעלת בגב"

מטרת כחול לבן: להביא את נתניהו למשפט טרם הבחירות • לוח זמנים

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

ארבל אסטרחן, היועצת המשפטית של הוועדה, שמחליפה את איל ינון, שהליכוד טוענת שהוא מצוי בניגוד עניינים, הסבירה כי "כיוון שרוב הח"כים רוצים להקים את הוועדה, לא ניתן למנוע זאת", ובתגובה לזוהר הציגה דוגמא לשינוי כללים תוך כדי תנועה, והזכירה את חוק המצלמות. מיקי זוהר נכנס לדבריה וטען: "איזה שטות. הצלחנו לעצבן אתכם, אה?".

בתחילת הדיון, ניסנקורן אמר כי "אני רק אזכיר שגם אני וחברי ועדה נוספים רצינו להקים ועדות קבועות, ומי שהתנגד לכך זה הליכוד. אנחנו בימים שמחייבים ממלכתיות. קיימנו עד כה את כל הוועדות בצורה ממלכתית, ואני מצפה שזה ימשיך כך הלאה".

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

חברי הכנסת מהליכוד חזרו וטענו לאורך הישיבה כי היא אינה מאושרת על ידי יו"ר הכנסת. "אני מבקש לעצור את הישיבה, לקבל אישור ברור וכתוב מיו"ר הכנסת לקיומה", אמר זוהר. "אם זה יתקבל, אנחנו נשתתף בה. אם לא, אין טען לדון. הישיבה מבוצעת במחטף, בכפוף לגיבוי משפטי שקיבלתם, אך בניגוד לדעתו של יו"ר הכנסת".

בכירים בליכוד תקפו אתמול את החלטת אדלשטיין, שלא להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, ואמרו לראש הממשלה נתניהו כי "אדלשטיין תקע לך סכין מורעלת בגב". בסביבת נתניהו אומרים כי הוא לא תקף אישית את אדלשטיין, ושהוא סומך עליו שימנע את כינוס ועדת הכנסת.