רה"מ סירב להתייחס לבקשת החסינות: "עוסק בהישגים שנביא לישראל"

נתניהו טס ליוון, שם ייפגש עם ראש הממשלה ועם נשיא קפריסין במטרה לקדם את הנחת צינור הגז בין המדינות. בטרם ההמראה נשאל ראש הממשלה אודות מצבו המשפטי - אך נמנע מלהשיב

זמן צפייה: 02:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (חמישי) ליוון, שם ייפגש עם ראש הממשלה ועם נשיא קפריסין במטרה לדון בהנחת צינור הגז בין המדינות. טרם המראתו, נשאל נתניהו לגבי בקשת החסינות שהגיש אמש - אך סירב להתייחס לנושא.

"אנחנו יוצאים לפסגה חשובה מאוד", הצהיר נתניהו. "צינור הגז שאנחנו הולכים לקדם עכשיו, שהשר שטייניץ עובד עליו כבר שנים רבות, הוא דבר שמחולל מהפכה בתמונת האנרגיה של ישראל. אנחנו לא רק נביא להורדת מחירי הגז, ובהמשך גם מחירי החשמל, זה גם יכניס מאות מיליארדים לקופת המדינה. אנחנו נותנים גז לכל ההישגים הכבירים האחרים שהבאנו ונמשיך להביא למדינת ישראל בשנים הקרובות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-0201201125' autoplay='0' credit='עומר מירון\ לע"מ' desc='נתניהו לפני העלייה למטוס' kid='1_uo2jsrjq' duration='119'']

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה למצב הביטחוני. "אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוגש, קורים בו דברים מאוד מאוד דרמטים. אני רוצה לומר דבר אחד ברור: אנחנו תומכים תמיכה מלאה בכל צעדיה של ארצות הברית ובזכותה המלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה".

עוד בחדשות 13:

לימור לבנת: בעקבות בקשת החסינות – אשקול לא להצביע לליכוד

ליברמן: "ישראל ביתנו תצביע נגד חסינות לנתניהו"

נתניהו ביקש רשמית חסינות מהכנסת: "מבקש לכבד את רצון הבוחרים"

בנימין נתניהו לפני המראתו ליוון
בנימין נתניהו לפני המראתו ליוון | צילום: לע''מ

מוקדם יותר הבוקר, השרה לשעבר לימור לבנת, שכיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד במשך יותר מ-20 שנה, התייחסה לבקשת החסינות והצהירה כי בעקבות הצעד - תשקול לא להצביע לליכוד בבחירות הקרובות.

"כרגע אין ספק שלמה שאירע אתמול יש משמעויות", אמרה השרה לשעבר בריאיון לכאן ב'. "זה מעמיד אותי במצב מאוד לא פשוט, ולא רק אותי. ליכודניקים רבים שומעים את ראש הממשלה אומר ש'החסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה' - ומשפשפים את העיניים ולא מאמינים. נתניהו של לפני 2015 לא היה מעלה משפט כזה בדעתו או על בדל שפתיו. משהו קרה ואנחנו צריכים לראות איך מתקדמים הלאה".

אמש, לאחר שנתניהו הגיש את הבקשה, תקף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את המהלך. "עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם זה הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליציית חסינות. אנחנו, 'ישראל ביתנו', לא נהיה חלק מקואליציית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו".