מפכ"לים בדימוס: "להסיר את השיח האלים נגד רשויות האכיפה"

ברקע מתקפות נתניהו על המשטרה, הגן פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס על רשויות החוק: "צופים בדאגה רבה אחר התקפות חסרות הרסן. פגיעה בחוסנה של המשטרה היא פגיעה בחוסן הלאומי"

זמן צפייה: 17:37

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ברקע מתקפות ראש הממשלה נגד רשויות האכיפה והמשפט, פרסם היום (ראשון) פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס הודעה היוצאת להגנת המשטרה. "אנו צופים בימים האחרונים בדאגה רבה אחר התקפות חסרות הרסן נגד משטרת ישראל, מפקדיה ושוטריה, כמו גם נגד מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף", מסר הארגון.

"פגיעה בחוסנה של המשטרה היא פגיעה בחוסן הלאומי וכוח ההרתעה של מערכת אכיפת החוק", הוסיפו הבכירים לשעבר. "אנו קוראים להסיר את השיח האלים כנגד המשטרה וגורמי אכיפת החוק – יש בו סכנה לפירוק הסמכות שניתנה למשטרה ומסר לאזרחי המדינה שמותר לאבד שיקול דעת עם גורמי אכיפת החוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פעוט מת בגן בחיפה – חשד כי נחנק למוות; חמש גננות עוכבו

בסביבת רה"מ בוחנים קיום פריימריז; חיים כץ: ניפגש ונחליט יחד

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית לשעבר הורשע בהסתה לטרור

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר מסר נתניהו הצהרה ממעונו שבירושלים, לאחר שפורסמה ההחלטה להגיש נגדו כתבי אישום בתיקים שבהם הוא מעורב, ותקף את מערכת המשפט ואת תהליכי החקירה בעניינו - שאותם כינה "מזוהמים ומגמתיים". "זהו יום קשה מאוד, ואני יודע שהוא קשה להרבה מאוד אנשים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אני מכבד מאוד את רשויות המשפט בישראל, אבל חושב שצריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואצל אנשי הפרקליטות. הערב אנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש ממשלה - בעלילות שווא ובתהליך חקירות מזוהם ומגמתי. יש להקים ועדה חיצונית שתחקור את השיטה ותשים לה סוף. צריך לחקור את החוקרים".

"בוודאי שמתם לב שההחלטה מתפרסמת במהירות שיא חסרת תקדים, הייתי אומר בעיתוי הרגיש ביותר של מערכת הפוליטית מקום המדינה", המשיך ראש הממשלה. "זה ממחיש כמה התהליך הזה נגוע בשיקולים זרים, ונועד להפיל ראש ממשלה מהימין - נועד להפיל אותי".

"מה שקרה בתהליך החקירות המזוהם נגדי - שכלל תפירת תיקים יצירת עבירות חדשות - הגיע לשיאו היום", תקף נתניהו. "זה מזעזע לא רק אותי, אלא גם המוני אזרחים בישראל ולא רק בצד הימני של המפה. התהליך המזוהם הזה מעלה שאלות נוקבות לגבי אמון הציבור בחקירות המשטרה וביחס לעבודת הפרקליטות. הציבור מאבד בהם אמון כל הזמן - ובצדק. זה תהליך מזוהם, וצריך לדרוש שיחקרו את החוקרים. לא חיפשו את האמת - חיפשו אותי".