נתניהו יבקש מביהמ"ש: דחו את הדיון שמתוכנן ליום לפני הבחירות

פרסום ראשון: לאחר שהנהג של מילצ'ן אישש את עדותה של הדס קליין, ראש האופוזיציה צפוי לבקש מבית המשפט לדחות את העדות במשפטו המתוכננת ליום שני הבא, יממה לפני הבחירות לכנסת

זמן צפייה: 02:20

פרסום ראשון: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, הנאשם בתיקי האלפים, צפוי לבקש מבית המשפט לדחות את העדות במשפטו המתוכננת ליום שני הבא, יום לפני הבחירות לכנסת ה-25, כך נודע הערב (שני) לחדשות 13.

הדיון ביום שני הבא צפוי ככל הנראה להמשיך את עדותו של יונתן חסון, נהגו ומנהל הכנסים של של איש העסקים ארנון מילצ'ן, מקורבו של נתניהו. היום החל חסון את עדותו בתיק 1000 ("תיק המתנות"), ואמר: "לרוב קנינו לזוג נתניהו סיגרים ושמפניות, לפעמים גם מעילים ותיקי יוקרה. אלו הדברים שאני ראיתי. לא ראיתי תכשיטים חוץ מסקיצה אחת".

"מילצ'ן וג'יימס פאקר היו מודעים במאה אחוז לכל מה שאנו נותנים לבני הזוג נתניהו, שמפניות וסיגרים", הוסיף חסון, "מילצ'ן ידע על כל דבר שיצא מהבית שלו. גם פאקר היה מודע". כשהשופט משה ברעם שאל מי קיבל את ההחלטה לקנות את המוצרים עבור משפחת נתניהו, השיב חסון: "בחלק מהמקרים ארנון ופאקר ובחלק מהמקרים הדס (קליין, העוזרת האישית לשעבר של מילצ'ן)".

יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארנון מילצ'ן
יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארנון מילצ'ן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"הדס בהיררכיה היא מעליי", הוסיף חסון, "לפני שיצאתי למשימה לתת שמפניות או סיגרים הגיעו בהוראה ממנה. או מארנון ומפאקר, אבל הרוב ממנה". כשנשאל כיצד החלו לקנות סיגרים בעבור ראש הממשלה לשעבר, סיפר חסון: "זה התחיל מארנון כחבילה אחת, אחר כך זה עבר לשתי חבילות. אצל פאקר זה כבר היה שתי חבילות. זה היה מיועד לביבי. מילצ'ן ופאקר לא מעשנים סיגרים".

כשנשאל חסון כיצד החליט מתי לרכוש סיגרים, השיב: "בתחילת הדרך היינו קונים ספציפית פר בקשה, או כשארנון נערך לביקור. כשזה התחיל להיות לעתים תכופות. יותר התחלנו לרכוש כמויות גדולות יותר כדי שתמיד יהיה לנו ספייר. אבל גם ספייר - שתי חבילות ספייר, לא מעבר לזה".

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד פירט חסון את סוגי הסיגרים שנרכשו :"'קוהיבה' (סוג סיגר), 10 סיגרים בחבילה, המחיר לכל סיגר הוא בין 500-400 שקלים.'פרטגס' המחיר שלהם הוא 200-150 שקלים לסיגר". על השמפניות אמר חסון: "בבית של פאקר חד משמעית זה היה לצרכי הזוג נתניהו, ובבית של מילצ'ן היה שימוש קל מאוד לבני הבית ולאורחים. בשבוע אולי נשתו שני בקבוקים. לפני שהיו לפאקר בתים החזקתי לפני שהוא ביקר שני ארגזים באוטו".

פרקליטי נתניהו התייחסו לחשיפת חדשות 13, לפיה הפרקליטות מתכננת להגיע ללונדון על מנת לרענן את עדותו של מילצ'ן, וביקשו מבית המשפט למנוע מנציגי הפרקליטות לעשות זאת.

התובעת מטעם הפרקליטות, קרן צבירן, שאלה את חסון: "מי יזם את נתינת השמפניות למיטב ידיעתך?". חסון השיב: "כבר הסברתי. אני האחרון שמביא את זה. מקבל הוראה או מהדס או מארנון או מג'יימס לגבי שמפניות וסיגרים. אם יש בבית אני לוקח אותם, מעמיס את הרכב נוסע לבלפור או לקיסריה ומוסר את הדבר. במקרים מאד ספציפיים נכנס לתוך הבית שלהם של בני הזוג. ברוב המקרים אני יוצר קשר עם אב הבית הוא יוצא אלי או אחד מראשי האבטחה".

יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארנון מילצ'ן
יונתן חסון, נהגו ומנהל הנכסים של ארנון מילצ'ן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

חסון פירט על המקרים בהם המשלוחים שערך לא הגיעו למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים: "אני זוכר שלושה מקרים כאלו. המקרה הראשון הוא ביום של בחירות. התבקשתי להביא שתי שישיות של שמפניות. לא רצינו, לא אנחנו ולא בני הזוג שאף אחד יידע. נפגשתי עם הנהג של שרה, ויקטור, באחד המושבים של ירושלים, שם הוא אסף את זה. הסיפור היה כדי שחס וחלילה אף אחד לא יראה אותי מביא ביום הבחירות שמפניות. אירוע נוסף היה בערב חג. לא רציתי לנסוע עד לירושלים. נפגשתי עם נהג בשם ירון ליד מתקן אדם והבאתי לו שמפניות. ארגז אחד או שניים. מקרה שלישי היה ביומולדת שלי וגם היומולדת של אפי אזולאי. הבאתי לו שתי שקיות עם שני בקבוקים בכל שקית".

"לגברת נתניהו פעם אחת בבלפור אני מסרתי ישירות. הגעתי לבלפור", סיפר חסון, "היא חיכתה לי ברחוב, מסרתי לה אפילו הצעתי לסחוב והיא אמרה שהיא תסתדר". השופט ברעם שאל את חסון: "עם מר נתניהו לא נפגשת?", וחסון השיב: "פעם נוספת התבקשתי להביא שני ארגזים של שמפניות לבית בקיסריה. הגעתי לשם, לא היה שם אב בית, השומר הכניס אותי פנימה. ומי שפתח את הדלת היה מר נתניהו. הוא הצביע לכיוון המטבח ושם נגמר הסיפור".

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חסון, שסיפר בחקירתו במשטרה כי הביא ליום הולדת של אב הבית של מעון ראש הממשלה, אפי אזולאי, שתי שישיות של שמפניות, סיפר כי בסוף האירוע ניגשה אליו הגברת נתניהו ושאלה אם "דאג לה", חסון סיפר: "אמרתי לה שדאגתי לה והיא הוסיפה שזה לטובת המדינה. מה זה אומר אני לא יודע".

עוד סיפר חסון: "הכנו לפני הביקור של הזוג (בשנת 2016, בבית ינאי) סיגרים או שביבי היה מגיע לארנון וארנון היה מתקשר ומבקש לקבל סיגרים. אריזות תמיד סגורות. אין אריזות פתוחות. אני הייתי נכנס לחדר פגישות עם הקופסה או ששמים מבעוד מעוד. לפעמים ארנון רצה גם שתייה מוכנה, שני ארגזים של השמפניות. הוא עישן שם. נתניהו היה פותח קופסה מעשן סיגר או שניים ולוקח את היתר הביתה. את הקופסא היה מרוקן לתוך שקית ולוקח. התבקשנו להביא שקית. למדנו הכנו מראש".