היועמ"ש יפרסם הערב במסיבת עיתונאים את החלטתו בתיקי נתניהו

אביחי מנדלבליט יודיע על החלטתו בעניין הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה, במסיבת עיתונאים שתיערך בשעה 19:30 במשרד המשפטים שבירושלים. בשעה 20:30 ימסור נתניהו הצהרה לתקשורת

זמן צפייה: 10:27

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ימסור הערב (חמישי) את החלטתו בשלושת התיקים שבהם מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההצהרה תימסר במסיבת עיתונאים שתיערך בשעה 19:30 במשרד המשפטים שבירושלים. לאחר מכן, בשעה 20:30, ימסור ראש הממשלה הצהרה לתקשורת במעון רה"מ בירושלים.

במהלך היום נועדו בכירי משרד המשפטים, בהם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, ודנו אודות ניסוח כתבי האישום. זאת, לאחר שאתמול נודע כי התקבלה ההכרעה בשלושת התיקים, ובתום כמעט חודשיים של דיונים מאז הסתיימו ימי השימוע.

לקראת פרסום החלטת היועמ"ש, דובר משרד המשפטים משה כהן קיצר את שהותו בחו"ל ושב היום לארץ.

עוד בחדשות 13:

"מרגישה כמעט כמו תחת אונס": חקירת שרה נתניהו בתיק 1000

מזוודות הכביסה של אשת רה"מ והמתנות מהטייקונים: עדות ארי הרו

היועמ"ש יפרסם הערב במסיבת עיתונאים את החלטתו בתיקי נתניהו

נתניהו ומנדלביט
נתניהו ומנדלביט | צילום: חדשות 13

במשרד המשפטים עבדו השבוע שעות נוספות בניסיון להאיץ את הדיונים בתיקי ראש הממשלה, ולהגיע להחלטה. בכירי הפרקליטות תמכו בחוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה, לפיה יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000. בפרקליטות הכינו חוברת שמאגדת תשובות לכל טענות פרקליטי ראש הממשלה.

עמדת פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיק 2000, העוסק כידוע ביחסי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הייתה שיש להשאיר את עבירת המרמה והפרת האמונים על כנה, כפי שמופיע בכתב החשדות. עם זאת, על פי ההערכה היו גורמים במשרד המשפטים שהתנגדו לכך, ולכן עמדתו של מנדלבליט לא הייתה ברורה. כזכור, במשרד היו כאלה שסברו מראש שיש לסגור את התיק, והם החזיקו בעמדה לפיה אין להגיש כתב אישום נגד נתניהו בפרשה.

בתיק 1000 מסתמן כי נתניהו יואשם במרמה והפרת אמונים.