היועמ"שית נגד הזוג נתניהו: אין הצדקה למימון של רעיית רה"מ

פרסום ראשון: בהתייחסות להחלטת ועדת הכספים מהשנה שעברה, שלפיה המדינה תממן את משפחת נתניהו בשני בתיהם הפרטיים בירושלים ובקיסריה - הביעה גלי בהרב-מיארה התנגדות לכך שאישור ההוצאות בבתים ניתן ללא פיקוח על-ידי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, המקורב לזוג נתניהו. בנוסף, במשרד המשפטים מתנגדים לכך שמימון הנסיעות של שרה נתניהו בארץ ובעולם יגיע מקופת המדינה, מאחר שאין לה כל מעמד עצמאי

זמן צפייה: 01:24

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מתנגדת לכך שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי המקורב לזוג נתניהו, יהיה בעל הסמכות לאשר את הוצאות בתיו הפרטיים של ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה ללא כל פיקוח - כך דווח הערב (שני) במהדורה המרכזית. לפי בהרב-מיארה, הפיקוח על ההוצאות צריך לעבור לידי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה או לחשב הכללי, כדי למנוע בזבוזים על חשבון כספי הציבור.

בנוסף, היועצת המשפטית לממשלה ואנשי משרד המשפטים הביעו התנגדות לכך שהמדינה תממן את נסיעותיה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. על פי המשפטנים, לשרה נתניהו אין כל מעמד רשמי או עצמאי ולכן אין הצדקה לכך שהיא תזכה במימון מקופת המדינה.

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: רויטרס

הביקורת במשרד המשפטים מגיעה בעקבות החלטה שהתקבלה בוועדת הכספים של הכנסת לפני כשנה, לאחר השבעתה של הממשלה הנוכחית. על פי ההחלטה, המדינה תממן את הוצאותיו של נתניהו ובני משפחתו בשני בתיהם הפרטיים, בירושלים וגם בקיסריה.