בעקבות החלטת בג"ץ: נתניהו החזיר את 270 אלף השקלים לבן דודו

לאחר שבאוקטובר האחרון קבע בית המשפט העליון שעל ראש הממשלה להחזיר לבן דודו כסף שניתן לצורך הוצאות משפטיות, החזיר נתניהו למיליקובסקי את 270 אלף השקלים. רה"מ קיבל דחייה של ארבעה חודשים והמועד האחרון להחזר היה מחר

Whatsapp Image 2023 04 11 At 0
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) כי העביר לעזבונו של בן דודו, נתן מיליקובסקי, את הכסף שהיה מחויב להחזיר, 270 אלף שקלים, על פי החלטת בג"ץ. לנתניהו ניתן עד מחר להחזיר את הכסף, לאחר שבג"ץ קבע באוקטובר האחרון שעבר על חוק המתנות. המבקר אישר כי ניתנה הוראה להעביר את הכסף ויבדוק כשיישלח האישור הסופי של ההעברה.

כאמור, באקטובר האחרון קבע בג"ץ כי על נתניהו להשיב 270 אלף דולר שניתנו לו ולרעייתו על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, לצורך מימון הוצאותיהם המשפטיות בתקופת כהונתו כראש הממשלה, משום שכספים אלה ניתנו בניגוד ל"חוק המתנות". תחילה ניתנו לראש הממשלה ארבעה חודשים אך בינואר האחרון בג"ץ אישר דחייה של ארבעה חודשים נוספים - והמועד האחרון הוא מחר.

נתן מיליקובסקי
נתן מיליקובסקי | צילום: רויטרס

בדיון בבג"ץ באוקטובר נקבע גם כי ההלוואה שקיבל נתניהו מספנסר פרטרידג' – המהווה אף היא טובת הנאה שניתנה לו באשר הוא עובד ציבור – תוחזר בהתאם לתנאים שנקבעו בה, וזאת לנוכח נטילתה בהסתמך על עמדת מבקר המדינה ובידיעת היועץ המשפטי לממשלה הקודם; וכן לנוכח ההתנהלות הדיונית הבעייתית מצד היועץ המשפטי לממשלה והעותרות בהקשר זה במסגרת ההליכים.

בית המשפט עמד על כך שהחוק אינו מתמקד בסוג הקשר בין נותן המתנה למקבלה, אלא בשאלה מהו הטעם הדומיננטי למתן המתנה – האם הוא נעוץ בקשר האישי או המשפחתי או שמא בהיותו של מקבל המתנה עובד ציבור.