פרקליט רה"מ: המעצמה החקירתית נגדו - כאילו מדובר בפשעי נאצים

במהלך הדיון על מימון משפטו של נתניהו, מחה עורך הדין יוסי כהן על כך שבמשפט משתתפים "לפחות 20 פרקליטים וגם היועץ המשפטי לממשלה". נשיאת בית המשפט העירה לו - והוא חזר בו

זמן צפייה: 05:28

עורך הדין יוסי כהן, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום (שני) במהלך הדיון על מימון משפטו של נתניהו כי "אנחנו עומדים מול לפחות 20 פרקליטים, מול היועץ המשפטי לממשלה ומול מעצמה חקירתית כאילו מדובר בפשעים נגד הנאצים". נשיאת בית המשפט העירה לו על דבריו והוא חזר בו.

אתמול הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים כי הקראת כתב האישום של נתניהו לא תועבר בשידור ישיר. כמו כן, כמות הנכנסים לדיון, שיתקיים בעוד שבועיים, תוגבל בשל הנחיות משרד הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ הודיע: השבעת הממשלה תיערך ביום חמישי בצהריים

21 שנות מאסר למתן לוגסי שהורשע בהתעללות מינית חמורה בקטין

שחקן הקולנוע והטלוויזיה ג'רי סטילר הלך לעולמו בגיל 92

נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר קבע בג"ץ פה אחד כי נתניהו יוכל לקבל את המנדט להרכבת הממשלה חרף כתבי האישום נגדו, וכן הכשיר את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. בניגוד למשפטו הפלילי של ראש הממשלה, הדיונים בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני והטלת המנדט על נתניהו הועברו בשידור ישיר.

"המסקנה המשפטית שאליה הגענו אין בה כדי להמעיט מחומרת האישומים התלויים ועומדים נגד נתניהו בעבירות על טוהר המידות, ומהקושי הנגזר מכהונה של ראש ממשלה הנאשם בפלילים", נכתב בהחלטת בית המשפט. "אולם תוצאה זו היא פועל יוצא של הדין, ומשאמרנו זאת נאמר גם שחזקת החפות עומדת לו. תפקידו של בית המשפט מוגבל לבחינת עילות הביקורת השיפוטית הקבועות בדין. על כן, כאשר נמנע בית המשפט מהתערבות במינוי כזה או אחר, אין ללמוד מכך אלא זאת – שההחלטה על המינוי אינה בניגוד לדין".