הנער שהרכיב את ארי נשר במהלך עדותו: "אני לא זוכר את התאונה"

חברו של נשר, שנהרג לאחר שנפגע מרכב שבו נהג שחקן הכדורגל יצחק אספה, העיד בבית המשפט המחוזי בתל אביב: "עמדתי לצאת עם חבר לרכוב על אופניים. הדבר הבא שאני זוכר הוא שהייתי בבית החולים"

זמן צפייה: 00:53

הנער שהרכיב את ארי נשר בתאונה הקטלנית העיד היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב כעד תביעה במשפטו של יצחק אספה, הכדורגלן שהואשם בדריסת הנער. במהלך עדותו אמר הנער כי "הדבר האחרון שאני זוכר לפני התאונה הוא שהייתי למטה עם חבר שלי, ועמדנו לצאת לרכוב על האופניים. אני לא זוכר את התאונה, רק שהייתי בבית החולים".

השופט צבי גורפינקל עודד את הקטין לספר את שאירע בתאונה: "אל תפחד, אתה כאן בתור עד בלבד, אנחנו רוצים לברר כמה עובדות בתיק". השופט הוסיף כי "כל שאלה שאני חושב שתפגע בהליך המשפטי שלך - אפסיק".

כלפני כחודש, העיד אספה, שמואשם בהפקרתו של נשר ובסעיף נהיגה בשכרות ושיבוש מהלכי משפט. בעדותו אמר כי שתה וודקה לפני שעלה על ההגה. עוד טען כי לא ייחס את הנורה האדומה שנדלקה ברכב לדריסת הנער. "זה היה ערב חג, הייתי בבית עם המשפחה שלי וחברה שלי, בערב הלכנו לעשות חג אצל דודה שלי בגן יבנה", שחזר. "הגענו לסוכה, עשינו לחיים, שיחקנו ודיברנו. בשעה 22:30 עומר שלח לי הודעה לגבי יום הולדת ושהוא רוצה שנחגוג לו במועדון והוא אמר לי שאני צריך לבוא, אמרתי שאין בעיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו על התקיפה בסוריה: "לא נסבול ירי לשטחנו – נגיב בעוצמה"

יהודים עלו להר הבית לרגל יום ירושלים; עימותים נרשמו במתחם

תלונה בגין אונס נגד ניימאר: "כפה יחסי מין באלימות"

ארי נשר, שנהרג בתאונה בשדרות רוקח, עם הוריו איריס ואבי נשר
ארי נשר, שנהרג בתאונה בשדרות רוקח, עם הוריו איריס ואבי נשר | צילום: רפי דלויה

"יצאתי מהבית בחצות, הפעלתי ווייז למועדון. הגעתי לשם ב-1:00 וכשהגעתי לשם ראיתי את אור עומד בכניסה עם עוד חמישה חברים שלי", הוסיף אספה. "ראיתי בקבוקי שתיה וודקה, שתיתי רק כמה שלוקים". אספה אמר כי אף ששמע רעשים בדרכו אל המועדון, לא ייחס להם חשיבות ולא חשב שפגע באדם. "בדרך פתאום שמעתי רעשים ונדלקה לי נורה אדומה. חשבתי שיש לי פנצ’ר, לא עלה בדעתי שאני מעורב בתאונה", אמר. לשאלת השופט, שתהה למה הכדורגלן לא יצא לבדוק את הרכב מבחוץ, ענה אספה כי "אחרי כמה שניות בכביש הרכב פשוט חזר לנסוע כרגיל".

"רק שהגעתי לבן אביגדור (המועדון), יצאתי לבדוק אם יש לי פנצ’ר וראיתי שיש לי נזק אחר, הצד של הרכב שבור. באותו רגע לא הבנתי מאיפה זה הגיע, מה קרה לרכב ככה פתאום, שמעתי רעשים קטנים אבל לא חשבתי שזה יכול להיות תאונה", אמר. "שתיתי בירה שהייתה לי ברכב בזמן שחברים שלי היו אמורים להגיע למועדון. הייתי בהלם הייתי בשוק, בחיים לא הייתי בתחנת משטרה או בבתי משפט, פתאום ראיתי 30 שוטרים שקופצים עליי ועוצרים אותי, לא הבנתי מה קורה".

יצחק אספה בבית המשפט
יצחק אספה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

אספה התעקש שלא מדובר בתאונת פגע וברח, וכי לא הפקיר את נשר לאחר התאונה. "זה לא נכון, לא ברחתי", אמר. "אם הייתי בורח לא הייתי נוסע למקום שבו קבעתי עם חברים שלי, היום אני שומע הרבה על תאונות פגע וברח אבל זה לא המקרה שלי", הוסיף.

באוקטובר אשתקד, כזכור, הוגש כתב אישום בגין הפקרה, נהיגה תחת שכרות, שיבוש הליכי משפט ומהירות מופרזת הוגש נגד אספה. על פי כתב האישום, אספה "שתה לשוכרה" במועדון וודקה מסוג "פינלנדיה", "בכמות שאינה ידועה במדויק". לאחר מכן, נסע עם חבריו, בכלי רכב נפרדים, למסיבה נוספת - ברחוב בן אביגדור שבתל אביב. בדרך לשם, אירעה התאונה.

כתב האישום שלל את הטענות כי הכביש היה רטוב, וקבע כי במקום היה מזג אוויר נאה, ראות טובה וכביש יבש ותקין. עם זאת, לפי האישום, הנער שהרכיב את ארי נשר הוא שסטה לכיוון רכבו של אספה, כאשר המרחק ביניהם היה 15 מטרים בלבד.

כזכור, בחודש ינואר הודיעה הפרקליטות לנער שהרכיב את נשר כי החליטה להעמיד אותו לדין, בכפוף לשימוע, בגין גרימת מותו ברשלנות.