הפרקליטות תערער על גזר דינו של הפורץ שתקף מינית בת 10 בנגב

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, המחלקה הפלילית בפרקליטות הודיעה כי תגיש לביהמ"ש העליון ערעור על גזר דינו של ביהמ"ש המחוזי ב"ש, בעניינו של תושב הדרום שהורשע בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה. "לנוכח חומרתן המופלגת של העבירות טעה ביהמ"ש המחוזי כאשר בפועל נתן משקל רב מידי להליכי שיקום שעבר הנאשם"

זמן צפייה: 00:28

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הודיעה הבוקר (שני) כי תגיש לבית המשפט העליון ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי באר שבע, בעניינו של תושב הדרום שהורשע בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בילדה בת 10.

‏כזכור, בית המשפט המחוזי גזר רק 5 שנות מאסר על הנאשם, למרות שהפרקליטות ביקשה 10 שנים, זאת לאחר שלפני שנתיים, בהיותו קטין בן 17.5, התפרץ לבית ברמת הנגב וביצע עבירות מין בקטינה. בהודעת הפרקליטות נמסר כי "המדינה סבורה כי לנוכח חומרתן המופלגת של העבירות טעה בית המשפט המחוזי הנכבד כאשר בפועל נתן משקל רב מידי להליכי שיקום שעבר נאשם זה".

אביה של הילדה שנפגעה אמר הבוקר: "אנחנו רוצים את הערעור וזה קרה בעקבות הלחץ הציבורי. מצד שני יש תחושת החמצה שצריך לחץ ציבורי עבור משהו מובן מאליו. עדיף מוקדם מאשר מאוחר. למען יראו ויראו. זה יותר טוב ממה שהיה, זה בטוח"

יור נעמת, חגית פאר, בירכה על החלטת הפרקליטות ומסרה: "הזדמנות לתקן את גזר הדין השערורייתי של בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הרכב השופטים בחר ליישם את מידת הרחמים כלפי התוקף הפושע במקום כלפי הילדה התמימה שאת חייה הוא הרס. טוב עשתה הפרקליטות שהחליטה לערער- זהו מסר חשוב גם ברמת המקרה הספציפי וגם במישור הציבורי".

.בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

כחלק מהסדר טיעון, הצעיר תושב הפזורה הודה בכך שהגיע באישון לילה לבית הילדה באחד מיישובי הדרום, נכנס לחדר שבה ישנו היא ואחיה, התיישב לידה ונישק אותה בחוזקה בפיה. בפרקליטות מחוז הדרום בחרו להגיע להסדר טיעון עם הנאשם כדי למנוע מהילדה בת ה-10 להעיד בבית המשפט, בתיאום עם בני משפחתה.

"מאז המקרה אני חולמת על התוקפים, לא מצליחה להירדם בלילה וישנה עם ההורים, אני לא מפסיקה להריח אותם", העידה הילדה במשטרה. "אחד מהם נכנס לחדר, עבר בין המיטות של האחים שלי. שלוש מיטות. הוא הרים את השמיכות מעל כל אחד כדי לבדוק מי ער, עד שהוא הגיע אליי. כשהוא ראה אותי ערה, הוא הזיז אותי ונשכב לידי, ואז נצמד אליי והתחיל ללקק לי את הפנים. בשלב הזה נכנס החשוד השני והאיר עלינו בפנס".

עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, שליוותה את הילדה ובני משפחתה מסרה לאחר ההרשעה כי "לצערנו הרב החוק הישראלי לא עודכן במשך שנים רבות בעניין הצורך בענישה מחמירה כלפי קטינים מעל גיל 15 שמבצעים פשעים חמורים על אף שחלקם של הקטינים בעולם הפשע הלך וגדל. כך קורה שעבריין נהנה מהקלה משפטית וגם הענישה בוודאי תהיה מקלה בשל היותו קטין".

"המחדל הגדול בחקיקה נוגע להיעדר כלים לחקירות ילדים נפגעי עבירה בגילים רכים, ככל שהקורבנות צעירים יותר כך גם מתמעטים כתבי האישום כשמצופה שזה יהיה בדיוק להיפך. במקרה זה נאלצנו לנהל משא ומתן על הסדר טיעון רק כדי לחסוך מילדה בת 10 להיחקר בבית המשפט דבר שהיה ראוי שבכל מקרה יימנע".