נתניהו מתחייב: "שופט חדש לא יהיה מעורב בענייני"

בתגובה על העתירה של התנועה לאיכות השלטון, אמר נתניהו באמצעות עורכי דינו כי "פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שיבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו"

זמן צפייה: 04:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) באמצעות עורכי דינו, מיכאל ראבילו ורועי שכטר, על העתירה של התנועה לאיכות השלטון בנוגע לביזיון בית המשפט, שהוגשה לאחר נאומו שבו אמר כי הוא "נכנס לאירוע" בכל הנוגע למהפכה המשפטית. "אזרחי ישראל בחרו רק לפני חודשים ספורים, ברוב ברור, במפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, הודיעו באופן ברור במערכת הבחירות, שהן מעוניינות שחבר הכנסת בנימין נתניהו יעמוד בראשות הממשלה".

"פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שיבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו. כל אדם בר דעת מבין שבעת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה, מחויב לפעול לטובת העם כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה, ביטחונה ויציבותה הכלכלית של המדינה, ושמירה על יחסי החוץ של המדינה"/

"עם כל הכבוד לכל הסדר ניגוד עניינים, כאשר יש נושא שנשיא המדינה מודיע שלדעתו הוא עלול להוביל חלילה למלחמת אחים; כאשר נשיא ארה"ב ומנהיגי העולם מביעים בנושא עמדה ומשוחחים עליו עם ראש הממשלה; כאשר הנושא משפיע על ביטחון המדינה וכלכלתה; ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים. זו המשמעות של תפקיד ראש הממשלה, וזו המשמעות של בחירת אזרחי מדינת ישראל. לא נאסר לדון בוועדה לבחירת שופטים. כשיש נושא שהנשיא אומר עליו שעלול להוביל למלחמת אחים - רה"מ חייב להתערב".

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבוע בית המשפט העליון הגיב לבקשה של התנועה לאיכות השלטון לביזיון בית המשפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי החלטת בית המשפט, על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ועל נתניהו להגיב לבקשת התנועה לאיכות השלטון עד יום ראשון בעוד שבוע.

יומיים קודם לכן שלחה בהרב-מיארה מכתב חריף לראש הממשלה בנוגע להפרת הסדר ניגוד העניינים שלו בעקבות נאומו ביום חמישי: "בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט - הרכב הוועדה לבחירות שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו. בכך, הפרת את פסיקת בית המשפט העליון לפיה בהיותך ראש ממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה".