מפקד משטרת בת ים בזמן רצח אלימלך: "לא מאמין שהפרשה תפוענח"

עו"ד זמיר עזריה שיחזר בריאיון ל"החדשות עם יעקב אילון" את הרגעים הראשונים מעת הגשת התלונה, וסיפר על המאמצים שנעשו לפענוח הרצח. ראש צוות החקירה לפני 37 שנה: "סבור שמדובר ברוצח סדרתי"

זמן צפייה: 03:20

מפקד משטרת בת ים בעת רצח נאוה אלימלך, עו"ד זמיר עזריה, מתקשה להאמין שהרצח יפוענח - כך אמר היום (שני) בריאיון ל"החדשות עם יעקב אילון". עוד הוסיף כי להשערתו הרוצח רצה לנקום ולהעלים את אלימלך לצמיתות, אך לא יכל להצביע על כיוון מפורט יותר.

את הדיווח הראשוני על היעדרותה של נאוה אלימלך קיבל עזריה ב-20 למרצ 1982. "היא השאירה פתק להורים והלכה לחברה שלה, במרחק כ-250 מטר ממנה", שיחזר. "משפחת החברה התקשרה למשפחת אלימלך ואמרה לה שהילדה לא הגיעה, ואז הגיעה התלונה למשטרה".

לכתבות נוספות בנושא >>

בשל התפתחות משמעותית בחקירה: גופת נאווה אלימלך הוצאה מהקבר

אמה של נאווה אלימלך לחדשות 13: "מוכנה לעשות הכול עבור צדק"

רוצח וחוטף הילד אורון ירדן משך את בקשתו לשחרור מוקדם מהכלא

המודעה על היעדרותה של אלימלך, 1982
המודעה על היעדרותה של אלימלך, 1982

עוד סיפר עזריה כי החקירה השתנתה לגמרי לאחר שהתגלו חלקים מהגופה. "כשהילדה נעלמה החקירה הייתה מצומצמת, לא ידענו דבר וחצי דבר". לדבריו, "לאחר שהתגלו כמה חלקים מהגופה הוקם צוות חקירה ענק שכלל למעלה מ-55 חוקרים. מול כול גורם – משפחה, קרובים, חברי הילדה – הקמנו צוות שלם שעסק רק בזה במשך שלושה חודשים. אבל לא הגענו לממצאים שיובילו אותנו לנקודה כלשהי". עוד הוסיף, "חקרנו את הנושא בכל כיוון אפשרי – פסיכופטים, פדופילים, עברייני מין, חולי רוח, בעלי סירות, דייגים, הכל".

עזריה חתם ואמר, כאמור, כי הוא לא רואה סיכויים של ממש לפתור את הרצח. "אני סקפטי ואני לא מאמין. קשה להאמין שהיום אחרי 37 שנים ניתן למצוא ממצאים ממשיים כלשהם, אלא אם זה משהו שלא עלה בדעתנו". לדבריו, "גם כשמוציאים DNA מהגופה צריך להשוות אותם עם ממצאים פורנזיים אחרים, שקשה למצוא אחרי כל כך הרבה שנים. לפי דעתי, היום התיק קשה מאוד לפענוח". לבסוף בירך את צוות החקירה, ואיחל לו בכל זאת הצלחה במשימה הלא פשוטה.

עו''ד זמיר עזריה, מפקד משטרת בת ים בעת רצח נאוה אלימלך
עו''ד זמיר עזריה, מפקד משטרת בת ים בעת רצח נאוה אלימלך | צילום: חדשות 13

ראש צוות חקירה הרצח לפני 37 שנה: "אני סבור שמדובר ברוצח סדרתי"

אשר הרפז, ראש צוות החקירה של הרצח לפני 37 שנה, גילה מעט יותר אופטימיות, אך לא הרחיק עמה לכת. "היום מגיעים לרמות בהן ניתן לקבוע בוודאות את זהות האדם שביצע את הפשע", אמר בריאיון ב"שש" עם אמנון לוי. "אני מעריך שבשנים הקרובות יהיו גילויים בתיקים שבזמנו לא הצליחו להגיע בהם לחקר האמת".

גם הרפז שיתף בחקירה שהתנהלה בזמנו. "היה לנו יותר מזל משכל, כי תושב בת ים שעשה הליכת בוקר על החוף מצא את השקית". עוד הוסיף, "זו הייתה חקירה מאוד מורכבת של תחנת בת ים, ואז מפקד המחוז ביקש שגם אנחנו בהרצליה נשתתף. היה המון מידע מעדי ראייה ושמיעה, כול דבר היינו חייבים לבדוק".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20190805-1818' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם אשר הרפז, ראש צוות חקירת רצח נאוה אלימלך' kid='1_k17tei7g' duration='282'']

"מאז ועד היום אני סבור שמדובר ברוצח סדרתי", אמר הרפז, והוסיף כי בזמנו המשטרה העלתה את האפשרות הזאת. "אני מקווה שהצוות המוכשר בלהב יגיע לחקר האמת ויסגור לי מעגל".

הרפז גם שיתף על התחושות הקשות בזמן החקירה. "הלב נחמץ מהמפגש הטראומתי עם המשפחה, וזה מוביל אותך לכל אורך החיים. אתה רואה דבר כזה ולא יכול להיות קשוח. בזמנו בכיתי, גם עכשיו נוזלות לי דמעות".