"החתול לא ישמור על השמנת": דיון סוער בכנסת על סוגיית החסינות

עימות סביב שאלת הקמת ועדת כנסת שעשויה לדון בבקשה לחסינות של רה"מ, אם יגיש כזו. ח"כ זוהר הוצא ובעקבותיו יצאו חברי בלוק הימין. לבסוף נקבע כי הוועדה תקום, אך תכונס באישור אדלשטיין

זמן צפייה: 01:41

דיון סוער התרחש היום (ראשון) בוועדה המסדרת של הכנסת סביב האפשרות העתידית להקמת ועדת כנסת בתקופת פגרת הכנסת, זאת אם וכאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיש לכנסת בקשת חסינות. במהלך הדיון, שעיקרו היה מועדי פגרת הכנסת, יו"ר הוועדה אבי ניסנקורן הודיע כי בכוונתו לאפשר לוועדה המסדרת להקים ועדת כנסת בתקופת הפגרה, ואמר כי "אנחנו לא דנים היום בהקמת ועדת הכנסת. אני לא יודע אם רה"מ יגיש בקשת חסינות. אולם לא יהיה מצב שהחתול שומר על השמנת. מי שרשאי לקבוע אם תקום ועדת הכנסת, זו הוועדה המסדרת שמייצגת את הרכב הכנסת".

"אם הוועדה המסדרת תחליט ברוב להקים ועדת הכנסת, היא תוכל להקימה ולדון בחסינות ללא ווטו של יו"ר הכנסת או של ועדת הסכמות. לא אסכים למצב שלא נוכל להקים ועדת כנסת אם יהיה צורך בכך", אמר. ח"כ מיקי זוהר שהתנגד להצעה טען כי אין תקדים לכן שוועדה המסדרת תתכנס בפגרת בחירות ללא כל מגבלה. הוא הוצא מהדיון על ידי ניסנקורן בטענה שהוא מפריע, וכאות מחאה חברי הליכוד יצאו אף הם. בהמשך גם נציגי שס וימינה יצאו במחאה.

בסופו של דבר, נקבע כי הוועדה המסדרת תקים ועדת כנסת שתדון בחסינות - אך היא תכונס באישור יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

התאריך האחרון לחסינות ומועד סגירת הרשימות: לו"ז בחירות 2020

גנץ בקריאה לנתניהו: "ותר על החסינות"; רה"מ: "תחדול מהספינים"

ליברמן לראשי רשויות מהליכוד: "ממשלה צרה תהיה בעייתית"

ח''כ מיקי זוהר מורחק מהוועדה המסדרת בכנסת
ח''כ מיקי זוהר מורחק מהוועדה המסדרת בכנסת | צילום: חדשות 13

ח"כ תמר זנדברג התייחסה לדיון וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "ועדה מסדרת בכנסת: מסתבר פה שבפוליטיקה הגלגל מסתובב ממש מהר. מיקי זוהר שסתם פיות ועשה מדיוני הוועדה בראשותו קרקס, מתלונן עכשיו על דיון רגיל לגמרי ומנסה לפוצץ אותו אחרי שהוא רואה שאין רוב לעמדה שלו למנוע דיון בחסינות".

כידוע, באחד בינואר נתניהו צפוי להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות והרווחה, ועד ה-2 בינואר תינתן לו האפשרות להגיש בקשת חסינות מהכנסת מפני העמדה לדין.

בבחירות האחרונות החסינות היוותה סוגיית מפתח במשא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות בניסיון לקים ממשלת אחדות.יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בסרטון שפרסם ערב לפני תום המנדט כי "נותרו קצת יותר מ-24 שעות בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות. אני רוצה שתדעו שאני וחבריי עושים את כל המאמצים בכדי למצוא מתווה שיביא להרכבת ממשלה מבלי שנוותר על עקרונות היסוד שבגללם נכנסו לפוליטיקה".

גנץ פנה לראש הממשלה ואמר כי "גם הערב אני קורא לבנימין נתניהו – תודיע כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט. יש לך הזכות המלאה ללהגן על עצמך אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט. עשה זאת כדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה. יותר ממחיצת מאזרחי ישראל הצביעו לכחול לבן ולליכוד, יש לנו האפשרות והאחריות להרכיב ממשלת אחדות טובה לישראל".