נתי חדד שוחרר מהכלא: "התנאים בתאילנד היו לא אנושיים"

חדד שהורשע בתאילנד בגין אחזקת אקדח, אפוד מגן ותרופות ללא מרשם וריצה שם שלוש שנות מאסר, שוחרר מכלא "חרמון" שישה חודשים אחרי שהוסגר לישראל: "לא יודע איך נשארתי בחיים"

זמן צפייה: 02:30

נתי חדד, שהורשע בתאילנד והוסגר לישראל, שוחרר היום (ראשון) מכלא "חרמון", לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי יש לשחררו, בהסכמת הפרקליטות. חדד, כאמור, הורשע בתאילנד בגין אחזקת תרופות ללא מרשם, וכן באחזקת אקדח ואפוד מגן ללא אישור, וריצה עונש מאסר של 3 שנים. ביוני 2020, הוא הוסגר לידי שב"ס והועבר לרצות חצי שנה של מאסר בכלא חרמון.

בריאיון לחדשות 13, אמר חדד לאחר ששוחרר מהכלא כי: "אני עדיין לא מאמין שאני אדם חופשי, הייתי בטוח שאני לא אחזור לישראל". בהמשך, התייחס האסיר לשעבר לשהותו בכלא בתאילנד: "יש שם תנאים קשים. 55 אנשים ישנים בחדר אחד ללא מיטות או מזרונים, את הצרכים שלנו ניקינו עם היד. בנוסף, קיבלנו שתי דקות בלבד להתקלח, ואם לא היינו מספיקים אז הסוהרים היו מחטיפים לנו באלימות. תנאים לא אנושיים".

[brightcove_iframe video_id='programs-four-edition-with-almog-boker-articles-part-2911201542' autoplay='0' credit='"חדשות היום"' desc='נתי חדד בריאיון אחרי השחרור מהכלא' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1606658813/natiia_wtedd7.png' kid='1_1bvjxp4h' duration='274'']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חודשים של מעקב ו-12 אנשי מוסד": מידע חדש על החיסול באיראן

רה"מ: "אם נצטרך נעצור את המשך ההקלות – ונהדק את אלה שניתנו"

מות התינוק בדרום: האב הואשם בהמתה בקלות דעת של בנו התינוק

נתי חדד משתחרר מהכלא
נתי חדד משתחרר מהכלא | צילום: אודי מזרחי, חדשות בזמן

במהלך  הריאיון, חדד נתבקש להתייחס לניסיונו לשים קץ לחייו בזמן שהותו בכלא התאילנדי: "העדפתי אחרי מאבק קשה, בזמן שאף אחד לא עזר לי, לשים קץ לחיי. זה לא קל. אינני יודע איך נשארתי בחיים. עברתי גיהנום שם, אנשים שמגיעים למקום כזה חושבים על לשרוד, או למות". חדד הוסיף כי "במו עיניי ראיתי אסירים מתים בכלא".

עורכות דינו של חדד, שירן גולברי ושני אילוז, בירכו בשבוע שעבר עם קבלת ההחלטה לשחררו: "נתי ישוב לביתו ולמשפחתו שנלחמה עליו תקופה ארוכה וישים את הפרשה העגומה והקשה הזו מאחוריו. במרוצת השנים האחרונות היו לא מעט רגעים שלא האמנו שנזכה להגיע לרגע המיוחל הזה. ברוך מתיר אסורים".

בחודש מארס האחרון הודיע מלך תאילנד כי חדד יועבר להמשך ריצוי עונשו בישראל, בעקבות פניית של הנשיא ראובן ריבלין. בהודעה שפרסם באותו היום ריבלין בעמוד הטוויטר שלו, ביקש הנשיא להודות לח"כ איילת שקד שקידמה את המהלך, וכן את שאר הגורמים שאפשרו את מעברו ארצה. "נשיא המדינה מבקש להודות למלך תאילנד ולכל הגורמים המסייעים לטיפול במהלך".

נתי חדד משתחרר מהכלא
נתי חדד משתחרר מהכלא | צילום: אודי מזרחי, חדשות בזמן

חדד הורשע, כאמור, לאחר שבמרפאת "חילוץ והצלחה" שהקים באי קוסומוי נמצאו כלי נשק ולאחר מכן גם תרופות שהחזיק שלא כחוק. הוא נעצר ב-2017, יממה לפני שתכנן לפתוח מועדון חדש באזור. חדד טען אז כי מדובר בחיסול חשבונות: "המרפאה נסגרה בגלל כמה אנשים צרי עין שהלכו לדווח עלי שאני עוזר לישראלים ללא אישורים", כתב בפייסבוק.