בקשת ההסגרה אושרה: נתי חדד יועבר מתאילנד לכלא בישראל

הישראלי, שהורשע לפני כ-3 שנים עקב כלי נשק שנמצאו במרפאת "חילוץ והצלה" שהקים באי קוסומוי, יועבר להמשך ריצוי עונשו בארץ, בעקבות בקשת ריבלין ממלך תאילנד. "בשורות משמחות מאוד"

נתי חדד
נתי חדד | צילום: חדשות 13

בעקבות פניית של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין למלך תאילנד, הודיע היום (שלישי) מנהיג המדינה האסייתית כי נתי חדד, הישראלי שהורשע במדינה לפני כשלוש שנים, יועבר לישראל להמשך ריצוי עונשו.

בהודעה שפרסם הבוקר ריבלין בעמוד הטוויטר שלו, ביקש הנשיא להודות לח"כ איילת שקד שקידמה את המהלך, וכן את שאר הגורמים שאפשרו את מעברו ארצה. "נשיא המדינה מבקש להודות למלך תאילנד ולכל הגורמים המסייעים לטיפול במהלך". לאחר מכן, הגיבה להודעה גם בכירה ימינה וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "בשורות משמחות מאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ישראלי שמפעיל מרפאה בתאילנד נעצר: "אנשים צרי עין דיווחו עליי כי אני עוזר לישראלים"

הישראלי שנעצר בתאילנד הובהל לביה"ח: "לא ברור מה מצבו"

נעמה יששכר מודה לציבור: "ידעתי בלב שאני לא לבד"

חדד הורשע כאמור לאחר שבמרפאת "חילוץ והצלחה" שהקים באי קוסומוי נמצאו כלי נשק ולאחר מכן גם תרופות שהחזיק שלא כחוק.

הוא נעצר ב-2017 יממה לפני שתכנן לפתוח מועדון חדש באזור. חדד טען אז כי מדובר בחיסול חשבונות: "המרפאה נסגרה בגלל כמה אנשים צרי עין שהלכו לדווח עלי שאני עוזר לישראלים ללא אישורים", כתב בפייסבוק.

אזרח ישראלי שחי במקום העריך אז כי ייתכן ומדובר באמת בהפללה. המרפאה שנסגרה הייתה חדשה יחסית, לאחר שהמרפאה הקודמת נסגרה כמה חודשים קודם לכן מסיבות דומות.
כלי נשק שנמצאו על פי החשד במרפאה שח נתי חדד בקוסומוי, תאילנד
כלי נשק שנמצאו על פי החשד במרפאה שח נתי חדד בקוסומוי, תאילנד | צילום: dailynews.co.th

לפני מעצרו, סיפר חדד באותו פוסט כי הפעיל את המרפאה הקודמת בהתנדבות במשך חמש שנים, במטרה לעזור לישראלים השוהים במדינה. "חשוב לציין שהמקום היה כתוב כחנות ולא כמרפאה ובגלל אותם צרי עין הייתי חשוף לקנס, ולכן החלטתי לסגור את המרפאה ואת החנות ולא לקחת סיכון", הסביר.

במסגרת החקירה פשטו הרשויות על עמדת השמירה בבית חב"ד בקוסומוי. הרב מנדי, שמפעיל את הבית מסר כי מדובר "בפשיטה של המשטרה והצבא לבדיקת עסקים, שבה נמצא שהכל חוקי ותקין". "בית חב״ד בקוסמוי, כמו כל בתי החב״ד בתאילנד, פתוח כרגיל ואנו כאן לשירותכם בכל עניין", הוסיף הרב.