הרב שטען כי אמו של בנט לא יהודיה יפצה אותו בעשרות אלפי שקלים

בית משפט השלום בת"א הכריע בתביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר, וקבע כי הרב יוסף מזרחי ישלם פיצוי בגובה של בין 40 ל-80 אלף שקלים - ויפרסם הודעת התנצלות. בנט: "ביקורת פוליטית ואפילו חריפה - כן. שקרים, רעל ודיבה - לא"

נפתלי בנט הבוקר בבית המשפט
נפתלי בנט הבוקר בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב הכריע הבוקר (שני) בתביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נגד הרב יוסף מזרחי, שטען כי אמו של בנט לא יהודיה, וקבע כי מזרחי ישלם פיצוי בגובה של בין 40 ל-80 אלף שקלים, סכום שייקבע על ידי השופט בימים הקרובים.

בנוסף, נקבע כי הרב מזרחי יפרסם הודעת התנצלות בזו הלשון: "במהלך שנת 2022 פרסמתי כנגד ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, וכנגד אמו מירנה, מידע אותו קיבלתי מאחר, שהתברר כלא נכון, כאילו יהדותו של מר בנט ושל אמו מוטלת בספק. לאחר בדיקה אני מבקש להדגיש כי דברים אלו שקריים. דברים אלו שנאמרו על ידי, הגיעו לתפוצה. אני מצטער שאמרתי את הדברים הללו, ומתנצל מעומק לבי בפני משפחת בנט על עוגמת הנפש שנגרמה להם בעקבות פרסום זה".

נפתלי בנט הבוקר בבית המשפט
נפתלי בנט הבוקר בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתום הדיון אמר בנט: "צדק נעשה בישראל. בית המשפט פסק ומזרחי התנצל במפורש על דברי השקר שלו. לקראת השנה החדשה צריך לנקות את האוויר. אדגיש: ביקורת פוליטית ואפילו חריפה - כן. שקרים, רעל ודיבה - לא. שנה טובה לכולם".

לפני כחצי שנה ניצח בנט בתביעת דיבה דומה נגד הרב רונן שאולוב, שכתב דברים דומים על אמו של ראש הממשלה לשעבר.