12 נעצרו: נחשפה רשת העתקה בבגרויות שפעלה במגזר הערבי

החשודים נעצרו לאחר שהפעילו רשת שסיפקה תשובות לבחינות הבגרות לאלפי נבחנים מהמגזר הערבי. הארגון שכונה "נביל אל אסמאר" העביר את הפתרונות לנבחנים תמורת 100 שקלים

זמן צפייה: 01:27

12 חשודים מתוכם 11 נשים, נעצרו הבוקר (שני) בחשד שהפעילו רשת שסיפקה תשובות לבחינות הבגרות עבור אלפי נבחנים מהמגזר הערבי. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש משרד החינוך, שזיהה "דפוסים חוזרים של תשובות וטעויות" במאות מבחנים שונים. בין העצורים גם משגיחה בבחינות. נוסף אליה, נעצרו אלו שעמדו בראש הרשת אליהם נותבו הכספים דרך השליחים - שאליהם הועברו הכספים בבנק הדואר.

"תמורת תשלום של 100 שקלים לבחינה, ששולם בבנק הדואר, לשליחי הארגון, שכונה 'נביל אל אסמאר', חברי הרשת היו מעבירים את הפתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ. חברי הרשת הנחו את הנבחנים להסליק טלפון סלולרי ולעיתים גם אוזניה על מנת שיכולו לקבל את התשובת לבחינה בזמן אמת", נמסר בהודעת המשטרה. "חברי הרשת הפעילו סייענים שהעבירו להם את שאלוני הבחינה עם תחילתה, ופותרים מקצועיים שפתרו את השאלון שאלה אחר שאלה והעבירו את התשובות לנבחנים", הוסיפו.

Whatsapp Image 2023 03 13 At 0
Whatsapp Image 2023 03 13 At 0

"נביל אל אסמאר" פרסם את שירותיו כסיוע למעבר בחינות הבגרות בציון גבוה ברשתות החברתיות בשפה הערבית, ובחלק מהפרסומים אף צוין שהכספים שנאספים מועברים כתרומות לילדי רצועת עזה. בהמשך היום, העצורים יובאו לבית המשפט השלום בטבריה לדיון בהארכת מעצרם.

רפ"ק סמדר מאמה, ראש מחלק פשיעה מקוונת במחוז צפון התייחס למקרה: "מדובר באירוע חמור בו אלפי בני נוער קיבלו ציונים שהם אינם ראויים לכך, והם זוכים במרמה להיכנס למוסדות להשכלה גבוהה. המשמעות של הדבר היא שאנחנו מקבלים רופאים, מהנדסים ואנשי מפתח שאינם ראויים. זה פוגע בחוסן הלאומי".