148 נרצחים מתחילת השנה: צעיר נורה למוות בגליל

שעות אחרי שגבר כבן 40 נרצח בכפר קרע, המשטרה פתחה בחקירת אירוע ירי בזרזיר הסמוכה לנצרת. צוותי הרפואה קבעו את מותו של תושב המקום בשנות ה-20 לחייו, הרקע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים

זירת הרצח בזרזיר
ניידות משטרה בזרזיר (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, והלילה (שבת) היא הכתה במועצה המקומית זרזיר שבגליל, הסמוכה לנצרת ולמגדל העמק, כאשר תושב המקום בשנות ה-20 לחייו נורה למוות. צוותי רפואה שהגיעו למקום קבע את מותו, ושוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירת האירוע והחלו בסריקות לאיתור החשודים. הרקע לרצח הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים.

מוקדם יותר אמש נורה למוות גבר כבן 40 בכפר קרע שבוואדי עארה, ובנוסף פונה מהמקום פצוע במצב קשה. פראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו של הגבר במקום, ופינו את הפצוע לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. במהלך הלילה התקבל דיווח במד"א על אירוע אלימות בכפר קאסם, והצוותים שהוזעקו לזירה פינו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה גבר כבן 47 שנפצע באורח בינוני.

זירת התאונה בתחנת הדלק בביר אל-מכסור
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי 148 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 139 אזרחים, זאת לעומת 68 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. 131 מהנרצחים השנה נורו למוות ו-79 מהם היו בני פחות מ-30. מבין כלל הקורבנות בחברה הערבית השנה, 8 היו נשים.