תושב נתניה הורשע בהסדר טיעון ברצח אמו: ירצה 18 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את סרגיי פוגרבנוי, בן 42, ברצח באחריות מופחתת, לאחר שהודה שהכה וחנק למוות את אמו יקטרינה סברדלוב בת ה-72 בחודש ינואר בשנת 2018

אזיקים
אזיקים | צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (ראשון) את סרגיי פוגרבנוי, בן 42 מנתניה, ברצח באחריות מופחחת של אמו יקטרינה סברדלוב, לפני כשנתיים. הוא הורשע בעקבות הסדר טיעון שבמסגרתו הוא הודה במעשה, והוא צפוי לרצות 18 חודשי מאסר.

כזכור, פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד פוגרבנוי בחודש פברואר בשנת 2018. מכתב האישום עלה כי שררה בין השניים מתיחות, זאת מכיוון שהם סבלו מקשיים כלכליים והאם רצתה לעבור ממקום מגוריהם המשותף בנתניה. בסוף ינואר פרץ בין הנאשם ואמו ויכוח והוא גרם לה לחבלה באמצעות חפץ, כנראה בקבוק בירה, הפילה ארצה ובהמשך חנק אותה.

אזיקים
אזיקים | צילום: חדשות עשר

הנאשם נותר בדירה במחיצת המנוחה במשך כיממה, עד שלבסוף רץ לדירת שכנתו כשמחבת בידו, התדפק על דלתה, נכנס למרפסת ואיים להתאבד עד שנעצר על ידי שוטרים שהוזעקו למקום. בהמשך היום התגלתה גופת המנוחה על ידי שכניה.

בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי הנאשם התנהל בצורה מפלילה לאחר המקרה, כאשר בין השאר פנה לחלפן בבקשה שיתלווה איתו לדירה וימיר עבורו כספים. לאחר מכן שילם בנוכחותו לבעלת הדירה את השכר הדירה שמגיע לה ואמר כי "אמא הלכה, מחר אני בבית חולים". הנאשם אף השליך סכומי כסף נכבדים לשלולית מים בעת שהגיעו השוטרים לעצרו ושמר בחלק מהחקירות על זכות השתיקה.

עוד נכתב בבקשה מעצר כי סיפק גרסה פתלתלה במשטרה. בתוך כך, הודה בעדותו הראשונה כי הפיל את המנוחה ארצה וסתם את פיה באמצעות ידו.