"תכנן לסחוט את הוריו": תושב עזה מואשם ברצח הנער משפרעם

חודשיים לאחר שנמצאה גופתו של עאדל חטיב בן ה-17, הוגש כתב אישום נגד השב"ח ויסאם אבו חסאן בן ה-45 בגין רצח הנער, ובקשת כופר בסך 400,000 שקלים ממשפחתו בטענת שווא לפיה הוא נחטף

זמן צפייה: 02:20

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד תושב עזה בן 44, ויסאם בן מוחמד אבו אלחסנה, בגין רצח הנער עאדל חטיב משפרעם לפני כחודשיים. מהחקירה עלה כי הנאשם, וואסים אבו חסאן, הוא שוהה בלתי חוקי שתכנן לחטוף ולרצוח את חטיב ולסחוט 400 אלף שקלים מהוריו בעד מציאתו, אותם תכנן להעביר למשפחתו בעזה. לאחר הגשת כתב האישום, פרצה מהומה בבית המשפט המחוזי בחיפה, כאשר בני משפחת הנרצח צעקו לעבר הנאשם וקיללו אותו.

לאחר מציאת גופת הנער בבור בשפרעם נעצרו ארבעה תושבי המקום, אך הם שוחררו לאחר שהתברר כי אינם קשורים למקרה. אבו חסאן נעלם והסתתר לאחר הרצח אך נמצא ונעצר חודש לאחר מכן, ושחזר את הרצח. במהלך השחזור אירעו מהומות בעיר.

לכתבות נוספות בנושא:

רצח הנער בשפרעם: בשל התפתחות בחקירה – החשודים שוחררו

"ילד תמים וחייכן – אנחנו בתדהמה": אבל בשפרעם לאחר רצח הנער

חשד לרצח בשפרעם: גופת נער שנעדר נמצאה בשטח פתוח

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-0302200958' autoplay='0' credit='' desc='בני משפחת הנרצח בבית המשפט' kid='1_c299t0y8' duration='16'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-0302201022' autoplay='0' credit='' desc='מהומה בבית המשפט המחוזי בחיפה' kid='1_3bufnli5' duration='18'']

מהחקירה עלה כי הנאשם, שעבד עם חטיב בעבודות בנייה, אמר לו שהוא רוצה למסור לו משהו וקבע איתו בשכונת עין עפיה שבשפרעם. במקביל, הוא הצטייד במעדר והסתיר אותו במקום בו תכנן לבצע את רצח הנער. בערב המקרה הוא הגיע למקום המפגש כשהוא מצוייד בסכין, הוביל אותו לשטח בו הסתיר את המעדר ודק אותו פעמים רבות עד שגרם למותו.

הפתק איתו הנאשם תכנן לסחוט את הוריו של הנער עדאל ח’טיב שרצח
הפתק איתו הנאשם תכנן לסחוט את הוריו של הנער עדאל ח’טיב שרצח | צילום: חדשות 13

לאחר מכן, הוא הניח על שמשת רכב שחנה בסמוך לביתו של המנוח מכתב ובו כתוב בערבית כי הנער נמצא במקום בטוח והוא דורש עבורו סכום של 400,000 שקלים בתוך חמישה ימים, ולאחר שיקבל את הכסף הוא יוחזר לאביו. עוד ציין כי במידה ויפנו למשטרה הקטין ידקר, כך לפי החקירה.

עאדל חטיב
עאדל חטיב | צילום: חדשות 13

כמו כן, אביו של חטיב אמר למשטרה שהוא זיהה דמות חשוכה במצלמת אבטחה שנראתה לו כמו הנאשם. במשטרה מגדירים את הרצח כ"פיגוע מיקוח פלילי". בבוקר שאחרי הרצח הנאשם עזב את שפרעם ונעלם ונמצא חודש לאחר מכן כשהוא מסתתר בבניין בטמרה.

אבו חסאן מתגורר באופן לא חוקי בשפרעם כבר חמש שנים. בחקירתו אמר: "היה עליי לחץ גדול מהמשפחה בעזה לשלוח להם כסף כל הזמן. הייתי חייב לעשות משהו, אז תכננתי לחטוף את הנער ולבקש כסף ממשפחתו".

הזירה בה נמצאה גופת אדם בשטח פתוח בעיר שפרעם
הזירה בה נמצאה גופת אדם בשטח פתוח בעיר שפרעם | צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודש שחרר בית משפט השלום בנצרת את שלושת החשודים במעורבות ברצח לאחר שהתבררה זהותו של אבו חסאן, שהפך לחשוד המרכזי. בן דודו של הנער, עו"ד סעיד חטיב אשר מכהן כמנהל עיר ללא אלימות בעיריית שפרעם, סיפר יום לאחר איתור הגופה כי "קיבלנו את ההודעה בתדהמה ובהלם. ילד בן 17, תמים, חייכן, התנדב בעיר ללא אלימות ותרם לאחרים. וכך היה הסוף שלו, במקום שילמד, ישלים בגרויות, יתחתן ויהיה אזרח מהשורה – הוא גמר את החיים שלו בתוך קבר בגיל מאוד צעיר".

עדאל ח’טיב הנרצח משפרעם והתושב מעזה המואשם ברצח
עדאל ח’טיב הנרצח משפרעם והתושב מעזה המואשם ברצח | צילום: משטרת ישראל, חדשות 13