"ירה 13 כדורים": אישום בגין הריגת האם לחמישה מרמלה

עומאר מוסראתי בן ה-23 נאשם בכך שהרג את אינתיסאר אל-עיסאווי. לפי כתב האישום הוא ירה לעבר ביתו של בנה עמו היה מסוכסך, והאם, שעמדה בפתח הבית, נפגעה מהאש ומתה

זמן צפייה: 01:46

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד עומאר מוסראתי בן ה-23, בגין הריגתה אינתיסאר אל-עיסאווי, אם לחמישה שנורתה למוות בחצר ביתה ברמלה בחודש מאי האחרון. כמו כן, הוחלט כי הנאשם יעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כזכור, לאחר המעשה נמלט מוסראתי מהמקום באופניים חשמליים והסתתר בדירה בלוד עד שאותר על ידי המשטרה.

על פי כתב האישום, הנאשם גרם למותה של אל-עיסאווי בעקבות סכסוך שהתפתח בינו לבין בנה. בעקבות חבלה שנגרמה לנאשם במהלך עימות בין השניים, החליט מוסראתי לפגוע בו ובבני משפחתו, ולירות לעבר ביתם.

פוענח רצח אם לחמישה בפתח ביתה ברמלה

אם לחמישה נורתה למוות ברמלה – ככל הנראה בשוגג

אם ובתה הואשמו ברצח צעירה בהיריון ותינוק – אותו הוציאו מבטנה

תיעוד של הנאשם ברצח אינתיסאר אל-עיסאווי
תיעוד של הנאשם ברצח אינתיסאר אל-עיסאווי | צילום: דוברות המשטרה

הנאשם הצטייד באקדח לקראת הירי, והגיע למקום באופניים חשמליים כדי שיוכל להימלט מהזירה במהירות. כמו כן, לבש קפוצ'ון במהלך המעשה על מנת להקשות על זיהויו, וכיבה את מצלמת האבטחה שבבית.

מכתב האישום עולה כי מיד כשהנאשם הגיע למקום בשעות הערב, הוא ירה לעבר הבית 13 פעמים – ואם המשפחה, אינתיסאר אל-עיסאווי, שעמדה באותה שעה ליד דלת הבית, נפגעה בבית החזה. כתוצאה מפגיעת הקליע נפצעה אל-עיסאווי אנוש. היא הובהלה לבית החולים, שם נקבע מותה לאחר דקות אחדות.

נוסף על כך, אחד מהקליעים שירה הנאשם פגע בירכו השמאלית של גבר כבן 40 שעבר בסמוך למקום, וגרם לו לפציעה באורח קל. כאמור, הנאשם ברח על אופניים חשמליים, והסתתר בדירה בלוד עד שאותר על ידי המשטרה. על פי כתב האישום, בעבירותיו אלה גרם הנאשם באדישות למותה של המנוחה, ולחבלה חמורה בעובר אורח בנסיבות מחמירות באמצעות נשק חם.

עו"ד ענבר פישביין, שהגישה את כתב האישום, כתבה בבקשת המעצר לבית המשפט כי "מסוכנותו של המשיב הינה ברורה ונלמדת לא רק מן העבירות החמורות המיוחסות לו - אלא גם מנסיבות ביצוען". לדבריה, "לאחר תכנון מוקדם, ירה המשיב מספר יריות לעבר בית מגורים ממרחק של כמה עשרות מטרים. זאת, כשהוא אדיש לאפשרות גרימת מותו או פציעתו של אדם. המנוחה והפצוע שנקלעו, למרבה הצער, לאזור האש נפגעו, והתוצאה טראגית – מותה של המנוחה".