תעלומת דורון שוסטר: מי עומד מאחורי רצח איש העסקים בשנת 2016?

שנים ניסתה המשטרה לפענח את רצח איש העסקים המקושר. השבוע הוגש נגד יאיר זוהר כתב אישום בגין המעשה, אך עדיין נותרה תעלומה אחת גדולה - מי הזמין את הרצח ומי מימן אותו?

זמן צפייה: 13:40

שנים ניסתה המשטרה לפענח מי רצח את איש העסקים המקושר דורון שוסטר - הראיה היחידה שהייתה בידי המשטרה הייתה תיעוד של מתנקש אלמוני שנמלט מזירת הרצח רכוב על אופנוע. זיו שגיב, ראש מפלג תשאול בימ"ר מרכז והחוקרים שלו ניסו הכול, אבל האופנוען נעלם ולא הותיר אחריו עקבות.

כמה חודשים אחרי הרצח של שוסטר נשדדה חנות תכשיטים של האלפיון העליון בכיכר המדינה שבתל אביב. השודדים שהיו חמושים בפטיש ואקדח נמלטו מהזירה, אך הותירו אחריהם טביעות אצבע, ובתוך כמה ימים המשטרה כבר הודיעה על מעצרים. מי שלטענת חוקרי משטרת תל אביב ניהל את השוד מרחוק הוא יאיר זוהר, והוגש נגדו כתב אישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לפגע וברח: רוכב אופניים כבן 60 נהרג בתאונה בערד

"חששתי שאותקף ע"י גבר שעקב אחריי – הזמנתי משטרה והיא לא באה"

תיעוד: החשוד ברצח אשתו נמלט בתחתונים – בתם רצה לבקש עזרה

דורון שוסטר
דורון שוסטר | צילום: דנה קופל, באדיבות ''ידיעות אחרונות''

במקביל לטיפול ביאיר זוהר, ביחידה המרכזית של מחוז המרכז ממשיכים לחפש את הרוצח של שוסטר, שהיה איש עסקים מצליח ובעל קשרים חזקים בפוליטיקה. יש לציין כי הקשרים והעסקאות הגדולות בהן היה מעורב הם כנראה הסיבה לסוף האלים שלו. חקירת הרצח נמשכה, עד שיום אחד נכנס לחדר החקירות שבימ"ר מרכז עבריין מוכר מהעיר לוד, שהחליט לחצות את הקווים - הוא טען בפני החוקרים: "אני יודע מי רצח את דורון שוסטר".

לדברי העבריין, יאיר זוהר הציע לו להשתתף ברצח של שוסטר. חוקרי המשטרה גייסו את העבריין והפכו אותו לסוכן משטרה. הם ציידו אותו במכשיר הקלטה, סיפור כיסוי ובכינוי "ליאון". הוא הגיע ליאיר זוהר והצליח לקנות ממנו נשק, אמצעי לחימה, מטען חבלה ואפילו הצליח לדובב אותו, ולפי כתב האישום, מתוודה בפניו ומפליל את עצמו ברצח שוסטר ב-2016. יאיר זוהר ועורך דינו מכחישים לחלוטין את המיוחס לו וטוענים שלהם יש פרשנות שונה לשיחה המפלילה.

כמעט חמש שנים עברו מאז שאיש העסקים דורון שוסטר נרצח בכניסה לביתו, חלק אחד מהתעלומה נחשף, האיש שלכאורה לחץ על ההדק, אבל מי האיש ששלח אותו? מי שילם לו? מי האיש שרצה לחסל אותו? האיש הזה עדיין מסתובב חופשי.