"דמן של נשים הופקר": אזהאר אבו רביעה היא הנרצחת ה-10 השנה

אזהאר, אם לארבעה, נרצחה על פי החשד על ידי אחיה ששיסף את גרונה והסגיר את עצמו למשטרה. היא האישה העשירית שנרצחה מתחילת שנת 2023 וכן זהו הרצח הרביעי בחברה הערבית בשלושת הימים האחרונים. עמותת "סדרה": "דמם של נשים הופקר"

זמן צפייה: 01:53

אזהאר אבו רביעה בת ה-26 היא האישה שנרצחה הלילה (ראשון) בכסייפה. היא הובאה לתחנת מד"א בערד על ידי אחיה בן ה-28, כשגרונה משוסף, והוא התוודה: "שחטתי אותה". אזהאר הייתה אם לארבעה ילדים והיא האישה העשירית מתחילת השנה שנרצחה.

עמותת "סדרה", הפועלת מלקייה לטובת נשים בדואיות, מסרה בתגובה לרצח: "כואב לשמוע על עוד רצח, מדובר באישה העשירית השנה וספק אם היא הספיקה להכין ארוחת שבירת הצום לה ולילדיה. הממשלה תקועה בשיקולים הפוליטיים של חבריה - הפלת חוק האזיק האלקטרוני למשל - ובינתיים דמם של נשים הופקר. הדיבור על פערים והמחדלים בטיפול בנושא האלימות נגד נשים הופך רק מס שפתיים בעוד אין תוכניות בפועל לטיפול בבעיה".

"עוד לפני הרצח הבא, אנו מבקשות להעביר את סוגיית הטיפול באלימות נגד נשים בכלל, ונשים ערביות בפרט, ממצב של המתנה למצב של פעולה. לנשים החוות אלימות אין פריבילגיה להמתין עד הטיפול בסוגיות אחרות, הנושא חייב לעבור לסדר היום".

Whatsapp Image 2022 04 26 At 1
אמבולנס בנגב | צילום: נחמן גולשבסקי, תיעוד מבצעי מד''א

מנכ"לית שדולת הנשים הדס דניאלי ילין כתבה לאחר הרצח: "האישה שנרצחה הבוקר על ידי אחיה היא האישה העשירית שנרצחה מתחילת השנה. ההזנחה של המשטרה גוברת כשמדובר ברצח של נשים מהחברה הערבית. ברוב מקרי הרצח, התיקים נסגרים ללא כתב אישום: בין השנים 2021-2020, מתוך 33 מקרי רצח - 19 תיקים נסגרו ללא כתב אישום".

"יש מה לעשות - החלת דין הרציפות על חוק הפיקוח האלקטרוני במיידי, הגברת האכיפה, איסוף נשק, העלאת המודעות ובניית תוכניות לימוד הם רק חלק מכך. רצח נשים אינו גזירת גורל. בידי המשטרה והממשלה כלים שיכולים להגן ולהציל חיי נשים רבות החיות במעגל האלימות ברגע זה. בן גביר, זאת המשמרת שלך - קח אחריות. אפשר למנוע את הרצח הבא".

אדיסה אלבנה
אדיסה אלבנה

בפברואר נרצחו לידר יפה סוויסה על ידי שכן בלוד, כמה ימים לאחר מכן ברכה אטיאס נרצחה על ידי בעלה בלוד. אישה בת 27 נרצחה על ידי אחיה נס ציונה, פולינה וייסמן נרצחה ככל הנראה על ידי בן זוגה. במרץ נורתה ביאן עבאס בכפר כנא בשל טעות בזיהוי או ירי תועה; דריה לייטל נרצחה בחיפה ובעלה נעצר; ורה פלצינטה מתה מפצעיה לאחר שבן זוגה תקף אותה שבוע קודם; אדיסי אלבנה נרצחה בקרית אתא על ידי בעלה. בשבוע שעבר נרצחה אישה בת 76, ככל הנראה על ידי בעלה, ברחובות.

הילד מוחמד סלאמה הואש וזירת הרצח
הילד מוחמד סלאמה הואש וזירת הרצח

כמו כן, מדובר ברצח הרביעי בחברה הערבית בסוף השבוע האחרון. אתמול נהרג מוחמד סלאמה הואש בן ה-11 מירי שפרץ בעקבות סכסוך בשכונה 5 ברהט, לאחר שנמצא כשהוא במצב אנוש. באירוע ירי נוסף בעקבות סכסוך בין עבריינים, מצא את מותו תושב שפרעם, שאדי נג'אר בן ה-39.

ביום שישי האחרון חמזה אבו גאנם בן ה-25 נהרג מירי ברחוב בן יהודה לוד. על פי צוותי רפואה שהגיעו למקום, הגבר, תושב העיר, נמצא כשהוא פצוע במצב אנוש לאחר שחזר ממסגד ופונה לבית החולים אסף הרופא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.