חשד לרצח בנגב: סלים בן ה-50 נורה למוות מול בנו

צוות מד"א קבע את מותו של סלים אלהואשלה בן ה-50 שהגיע עם פציעות ירי כשהוא ללא סימני חיים לאחר שטייל עם בנו בן ה-11 ונקלע לירי תועה. בן דודו סיפר עליו: "בנאדם מקסים, איש משפחה למופת". צעיר תושב הפזורה נעצר בחשד למעורבות באירוע

ניידת בנגב, אמבולנס בנגב, זירת הרצח בפזורה הבדואית בנגב
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

סלים אלהואשלה, בן 50 תושב ואדי אל-נעם שבפזורה הבדואית, נורה למוות היום (שישי) באזור נאות חובב שבנגב. הוא הובא לחבירה עם צוות מד"א כשהוא ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום. זהו הקורבן השישי לאלימות בחברה הערבית מתחילת השנה. כמה שעות לאחר מכן עצרה המשטרה צעיר בן 20, תושב הפזורה, נעצר בחשד למעורבות באירוע.

בן דודו של אלהואשלה סיפר כי "הוא רצה לשמח את הבן שלו בן ה-11 ונסע איתו לטיול עם הטרקטורון בשטח עם עוד חברים. הוא במקרה נקלע לקו האש והוא מת סתם מכדור תועה. הוא חירש-אילם ולא שמע כלל את הירי. הוא בנאדם מקסים, איש משפחה למופת".

Whatsapp Image 2023 01 13 At 2
סלים אלהואשלה

המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ובתום הערכת מצב שערך בשטח מפקד מרחב נגב, תנ"צ נחשון נגלר, עלה החשד כי הקורבן נפגע מירי טועה במסגרת סכסוך משפחות בפזורת רמת חובב. החקירה הוטלה על צוות חקירה מיוחד במרחב נגב.

פראמדיקית מד"א דנה פינוס סיפרה: "סמוך לתחנת הדלק בנאות חובב חברנו עם רכב פרטי שבתוכו שכב הפצוע שהיה מחוסר הכרה וסבל מפצע ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

האירוע מתווסף למספר אירועי אלימות בחברה הערבית שהתרחשו בימים האחרונים. כזכור, אתמול בצהריים נורה למוות אשרף משעל, בן 30 מנצרת. הוא פונה על-ידי צוות מד"א לבית החולים האנגלי שבעיר כשמצבו אנוש והוא סובל מפציעות חודרות, וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו. רכב שרוף נמצא בקרבת מקום, ומסוק של משטרת ישראל איתר רכב נוסף באזור אום אל-פחם.

Whatsapp Image 2023 01 13 At 1
השר בן גביר בבאר שבע | צילום: פלאש 90

כמו כן, אתמול הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לביקור בבאר שבע ואמר: "המסר הוא שבאנו למשול. יש כאן הרבה עבודה. יש כאן מאבק. אני לא יכול להבטיח הצלחות – בטח לא תוך יום-יומיים - אבל אני מתרשם מיכולות המשטרה. מצד שני, השוטרים צריכים גיבוי".

אתמול התראיין דובר משטרת ישראל, נצ"מ אלי לוי, ברשת ב' של תאגיד השידור כאן, ואמר כי "אני יכול להגיד שבדבר אחד אני כן מרגיש, כמי שנמצא בשטח, שהההגעה של איתמר בן גביר גרמה להרתעה מאוד גדולה, בעיקר במגזר הערבי. יש דריכות גדולה לקראת הכניסה שלו".

לפי עמותת "יוזמות אברהם", מתחילת שנת 2023, 6 ערבים נהרגו או נרצחוו באירועי אלימות, מהם 5 אזרחים ו-1 שאינו אזרח. חמישה מהקרבנות נורו למוות ושניים מהם היו מתחת לגיל 30. בשנת 2022 קיפחו את חייהם 116 ערבים-פלסטינים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 112 אזרחים ו-4 שאינם אזרחים.