מאסר עולם ו-20 שנים נוספות: העונש שנגזר על רוצח בתו התינוקת

לאחר שהורשע כחלק מהסדר טיעון ברצח בתו בת ה-10 חודשים ובניסיון רצח אשתו ובתו הנוספת, נגזר על ברק בן עמי מהוד השרון מאסר ממושך ופיצוי בסך 658 אלף שקל פיצויים. גרושתו: "מפלצת בשר ודם"

זמן צפייה: 00:35

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) על ברק בן עמי, תושב הוד השרון, שהורשע ברצח בתו התינוקת ובניסיון רצח אשתו לשעבר, לירון דרור ובתם הנוספת, מאסר עולם ועונש מצטבר נוסף של 20 שנות מאסר ובנוסף ישלם פיצויים בסף 658 אלף שקל. זאת, כחלק מהסדר טיעון שעליו חתם לפני כשלושה חודשים, שבמסגרתו הודה במעשים.

לירון דרור אמרה לאחר גזר הדין כי "מדובר במפלצת בשר ודם. המילים שלו הן תסריט עלוב שנכתב עבורו ואני לא מאמינה למילה. אני קוראת מכאן לכל הרשויות שימו לזה שסוף. לא ייתכן שלרוצחים יהיו יותר זכויות מלקורבנות שלהם. אני יודעת על בשרי שההתעללות ממשיכה גם כשהרוצח נמצא מאחורי סורג ובריח. אני מודה לבית המשפט שנתן לנו עוד כמה שנים של שקט כדי שבתי תגיע לגיל בגרות שבו תוכל גם היא להגן על עצמה, כשהוא יבוא לחפש אותה בחופשה הבאה שלו, כדי להשלים את המשימה שלו".

גרושתו של ברק בן עמי שרצח את בתם המשותפת

"עזרו לנשים כמוני", קראה לרשויות החוק. "תנו להן כלים להגן על עצמן וגם על התינוקות שלהן. המדינה שלנו צריכה לשים את המאבק במחבלים מבית - בראש סדר העדיפויות. הסטטיסיטיקה מראה לנו שזה לא רחוק מאיתנו כמו שהרבה חושבים. חוקקו עוד חוקים וצרו מערך הגנה ראוי. עזרו לנשים וילדים, לבתי שנותרה בחיים ולי להרים את הראש מעל המים ולחיות ללא פחד".

השופטת ליאורה ברודי אמרה בדיון כי "מעשה הרצח בנסיבות מחמירות - מקרה מובהק של רצח חריג בחומרתו. הנסיבות מחמירות - מידת אכזריותו של הרצח". עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של לירון דרור אמרה כי "לתחושתה של לירון, הגם שהרוצח ירצה עונש מאסר של עשרות שנים, שום עונש לא יהיה עונש הולם למעשה כה אכזרי ומפלצתי".

סנגורו של בן עמי רן אלון אמר כי "העונש ברובו בהתאם להסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים. אני רוצה להדגיש שמדובר לכל הדעות במקרה קשה עם תוצאות טרגיות. עם זאת, צריך לזכור שבניגוד למקרים אחרים ראינו נאשם שלקח אחריות באופן מלא על המעשה. לא מדובר במקרה שתוכנן מראש אלא באובדן שליטה. הוא הביע צער ולקח אחריות מייד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-law-part-2112291433' autoplay='0' credit='' desc='פרקליטתה של דרור' poster='' kid='1_r3wn9cup' duration='50']

כאמור, בן עמי הודה והורשע במעשים שתוארו בכתב האישום שהוגש נגדו, לפיהם, "היכה את אשתו בפניה, דחף וחנק אותה, בעוד היא מנסה להדוף אותו ממנה. מייד לאחר מכן ניגש אל מטבח הבית, נטל סכין מטבח ודקר את אשתו מספר פעמים באמצעות הסכין בצווארה, במטרה להביא למותה".

"האישה נפלה מהספה אל רצפת הסלון, בעוד התינוקת נותרה שכובה על הספה", תואר בכתב האישום. "בן עמי חנק שוב את אשתו ודקר אותה בצווארה באמצעות הסכין. לאחר מכן ניגש אל התינוקת ודקר אותה באמצעות הסכין, על מנת לגרום למותה, בצווארה וכן בבית החזה שלה". בהמשך הוא דקר גם את הפעוטה באמצעות הסכין מספר פעמים בצווארה ובפלג גופה העליון "על מנת לגרום למותה", נוסח ההודעה.

Whatsapp Image 2021 12 29 At 1
ברק בן עמי בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לבסוף הצליחה האישה לצאת מהבית ולהזעיק עזרה, אולם בן עמי "יצא בעקבותיה, תפס בשערה ודקר אותה שוב בבטנה". כשהיא נפלה, ניסה לגרור אותה, אך "עזב אותה משהגיעו למקום אנשים נוספים וחזר לדירה - שם חנק את הפעוטה בצווארה בידיו". בהמשך הוא פצע עצמו בצווארו וחדל ממעשיו רק כאשר הגיעו אנשים לדירה.

ברק בן עמי בהארכת המעצר בבית המשפט
ברק בן עמי בהארכת המעצר בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לאחר האירוע האם פונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהיא במצב קשה ואילו בנותיה פונו לבית החולים מאיר שבכפר סבא כשמצבן קשה ואנוש. לאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע מותה של התינוקת בת ה-10 חודשים. השוטרים איתרו במקום האירוע את האב לאחר שפצע את עצמו, כשהוא מודה בפניהם "אני עשיתי את זה".