חקירת רצח האישה בחיפה: שניים מילדיה חשודים שירו למוות באימם

פחות מיממה אחרי הרצח של טליה (נור) ח'טיב, בת ה-41 שנורתה למוות בביתה, המשטרה הודיעה על מעצרם של ארבעה חשודים במעורבות ברצח - בהם שניים מבניה של הקורבן, בני 18 ו-20. החשודים יובאו היום לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם

זמן צפייה: 02:28

פחות מיממה אחרי הרצח של טליה (נור) ח'טיב, בת ה-41 שנורתה למוות אתמול בביתה בחיפה, המשטרה הודיעה הבוקר (שישי) על מעצרם של ארבעה חשודים במעורבות ברצח - בהם שניים מבניה של הקורבן, בני 18 ו-20, שנתפסו כשהם במנוסה בדרך לשטחי הרשות הפלסטינית. החשודים יובאו היום לבית המשפט השלום בחיפה לדיון בהארכת מעצרם.

מפקד מרחב כרמל, ניצב-משנה אלי מגן, הטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל, במסגרת הנחיית מפקד מחוז חוף הנכנס דני לוי להגביר את מאמצי האכיפה בחברה הערבית. לדברי נצ"מ מגן, הפעולות בזירה התקדמו בשני מישורים מקבילים: "הוריתי לפעול בצורה ממוקדמת ומהירה. הזירה עצמה דיברה, שמרנו על הזירה בצורה טובה. צוות אחד עסק באיסוף ראיות מהזירה, וצוות נוסף נותב לשים יד במהרה על המבצעים שנמלטו מהזירה. הבנו שהם בתהליך של בריחה".

החקירה התקדמה שלב אחר שלב, כאשר כל חצי שעה התקיימה הארכת מצב בשטח, ובמקביל תושאל בן זוגה של הקורבן, שנכח בדירה בעת הרצח. בתה הצעירה, בת 16 בלבד, לא נכחה בדירה בזמן הרצח, והיא הועברה למקום מקלט בשיתוף עם גורמי הרווחה. בשעות הערב נתפסו ארבעת החשודים במעשה. שניים מהם כאמור הם בניה של המנוחה, שלא מתגוררים באזור.

זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה

רפ"ק יהודה סרור, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמל, שקיבל לידיו את ניהול החקירה, סיפר הבוקר: "התחלנו לבצע את הפעולות הראשונות בזירה, פעלנו לאיסוף ראיות ובמקביל להגעה מהירה ככל הניתן למבצעים. היו הרבה מאד רעשי רקע, שהיו יכולים להסית אותנו לכיוונים אחרים, הזזנו אותם והצלחנו לכוון את החץ לזהות המבצעים ולהתחקות אחריהם במנוסתם בכל האמצעים שעומדים לטובת משטרת ישראל".

Whatsapp Image 2023 09 01 At 1
מפקד מרחב כרמל נצ''מ אלי מגן | צילום: משטרת ישראל
Whatsapp Image 2023 09 01 At 1
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי | צילום: משטרת ישראל

לטליה שבעה ילדים, כאשר שניים מהם נעצרו כאמור כחשודים במעשה. שני החשודים נוספים לא קשורים אליה בקשר משפחתי, אך הכירו אותה והם נקשרים באופן ישיר לביצוע הרצח. בפענוח הרצח הסתייעו החוקרים ביחידות נוספות, מגזרות בהן התגוררה האישה בעבר.

טליה שינתה את שמה אחרי שהתגרשה מבעלה הראשון, ובתקופה האחרונה היא התגוררה בדירה בחיפה עם בתה הצעירה, לשם עברה לפני מספר חודשים, אחרי שבעבר התגוררה במרכז הארץ ולאחר מכן עברה לאזור שפרעם. בעבר היו איומים על חייה על רקע אלימות במשפחה, אך לדברי החוקרים בתקופה האחרונה היא לא הוגדרה כמאוימת.

ערב קודם לכן, התקבלה קריאה במשטרה באותה כתובת סביב סכסוך שכנים. גם הכיוון הזה עדיין נבדק, אך הכיוון המוביל הוא אלימות במשפחה. בניגוד למקרים אחרים, החליטו החוקרים לבצע מעצר מהיר, גם בשל המסוכנות וגם בשל החשש להימלטות ושיבוש ראיות.

מוחמד אלעתיק בן ה-7 שנפצע קשה מירי ברהט
מוחמד אלעתיק בן ה-7 שנפצע קשה מירי ברהט | צילום: דוברות איחוד הצלה

במקרה מזעזע אחר שהתרחש אתמול, שלושה אחים מרהט בשנות ה-20 לחייהם נעצרו בחשד לירי מתוך שטח בנוי שפגע באחיהם הקטן מוחמד אלעתיק בן ה-7, שנפצע באורח קשה. מחקירת המשטרה הראשונית עולה הבוקר כי כי לא מדובר באירוע של סכסוך בין משפחות, אלא על סכסוך פנימי בתוך המשפחה בו היו מעורבים אחיו, כאשר כלל כיווני החקירה בהקשר הזה נבדקים.