"חנק אותה בידיו עד שמתה": אחי הצעירה מלוד יואשם ברציחתה

המשטרה פענחה את רצח נג'לאא אל-עמורי שאירע בחודש אפריל, ותגיש מחר כתב אישום נגד אחיה מוחמד בן ה-30, שמחקירתו עולה כי ביצע את המעשה מאחר שכעס על אורח חייה. "נטל מעדר וכיסה את הגופה"

זמן צפייה: 01:33

לכל אישה יש שם: המשטרה תגיש מחר (רביעי) כתב אישום בגין רצח נגד מוחמד אל-עמורי, אחיה בן ה-30 של נג'לאא אל-עמורי, שנרצחה בחודש אפריל וגופתה נמצאה לאחר כמה ימים באזור תל חדיד הסמוך ליער בן שמן.

מחקירת המשטרה עולה כי מדובר ברצח שאירע לאחר שהתעורר כעס רב בקרב משפחתה של המנוחה בשל אורח חייה, ובשל העובדה כי בחרה לבלות ימים ארוכים מחוץ לבית המשפחה.

לכתבות נוספות בנושא:

החשד לרצח הצעירה מלוד: בני משפחתה נעצרו בעבר לאחר שתקפו אותה

חשד לרצח: נמצאה גופתה של נעדרת בת 19 מלוד

חשד לרצח: האישה שהותקפה ע"י בנה בלוד מתה מפצעיה

נג'לאא אל-עמורי
נג'לאא אל-עמורי | צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום המסתמן, לפני כחודשיים הגיע מוחמד אל-עמורי בשעות הערב לבית אמו, שבו שהתה אחותו ואחיו הקטן, והחל לחנוק את אחותו בידיו עד שגרם למותה. לאחר שהרג אותה, לקח את הגופה לרכבו והסיע אותה לשטח פתוח באזור שוהם, שם הניח אותה - כך עולה מחקירת האירוע.

עוד עלה מהחקירה כי יום למחרת, נטל אל-עמורי מעדר, נסע למקום שבו הניח את הגופה והעביר אותה לבור בשטח הסמוך לתל חדיד, שם טמן אותה וכיסה את גופתה. כשבועיים לאחר מכן מצאה המשטרה את הגופה.

עם מציאת הגופה, עצרה המשטרה את שני אחיה של המנוחה, אחותה, גיסתה ואמה. בהדרגה שוחררו ארבעה מהעצורים - האם, הגיסה, האח הקטן והאחות הגדולה, ומעצרו של מוחמד הוארך. כאמור, מחר יוגש נגדו כתב אישום.

מוחמד אל-עמורי בדרכו לקבור את גופת אחותו
מוחמד אל-עמורי בדרכו לקבור את גופת אחותו | צילום: דוברות המשטרה

מספר חודשים לפני שנרצחה, הוזמנה אל-עמורי לתחנת משטרת לוד שם הציעו לה החוקרים הגנה. מיד כשיצאה, ניסו שניים מבני משפחתה שהמתינו לה סמוך לתחנת המשטרה להכניס אותה בכוח לרכבם. שוטרים שהיו באזור זיהו את האירוע ועצרו אותם. נגד השניים הוגש כתב אישום אך הם הורשעו וקיבלו עונשים קלים בלבד, של מאסרים לכמה חודשים.

חמש נשים נרצחו השנה בישראל על רקע מגדרי. זאת, בנוסף לשלוש נשים ישראליות שנרצחו בחו"ל על ידי ישראלים - כך נמסר מפרויקט "תזכור", להנצחת נשים שנרצחו על רקע מגדרי.

מרים גברעם, ממנהלות הפרויקט, מסרה כי "למרות הגופות שנערמות והמספר הבלתי נתפס של הרציחות – שבע נשים בפחות מארבעה חודשים, ביטחונן האישי של נשים נזנח בסדר העדיפויות". גברעם קראה לממשלה לאשר העברת התקציבים ליישום המלצות הוועדה הבין-משרדית: "יש להקצות משאבים מיידים, ולא לחכות לחקירה בדיעבד", אמרה גברעם. "אנו דורשות כי פעולותיה הראשונות של הממשלה החדשה שתוקם בקרוב תהיינה אישור העברת התקציבים על סך 250 מיליון ש"ח. אנחנו קוראות לממשלת ישראל - דמן של נשים אינו הפקר, ובעוד הממשלה היוצאת מנסה למסמס את המאבק והדרישות הצודקות שלו, נשים ממשיכות לשלם בחייהן על אוזלת ידם. רצח נשים אינו גזרה משמיים ובידכם למנוע את הרצח הבא".