"דקר בצוואר עם סכין באורך 20 ס"מ": תושב י-ם מואשם ברצח אחיו

כתב אישום הוגש נגד מוטי מוגזמוף, בגין רצח אחיו דוד מס בדירה בעיר לפני כשבועיים וחצי, בשל סכסוך כספי. ע"פ האישום, שני אחים נוספים ניסו למנוע את המעשה, אך לא הצליחו. "המית בדם קר"

זמן צפייה: 00:21

(בווידאו: הארכת מעצרו של מוגזמוף)

בית המשפט המחוזי בירושלים הגיש הבוקר (שישי) כתב אישום נגד מוטי מוגזמוף בן ה-62, בגין רצח אחיו דוד מס בן ה-68 בדירה בעיר לפני כשבועיים וחצי. כזכור, מוגזמוף נעצר לאחר הרצח, בחשד שביצע את המעשה על רקע סכסוך כספי, ומעצרו הוארך מעת לעת.

על פי כתב האישום, בחודש שעבר ביקש מוגזמוף מאחיו ואחותו להגיע לדירת אמם המנוחה ולארוז את החפצים בה, כדי שיוכלו להשכיר את הדירה. השניים אכן הגיעו למקום, אך בליווי מס. כאשר מוגזמוף הבחין באחיו השלישי, הוא דרש ממנו לעזוב את המקום, ברקע סכסוך קודם בין השניים, שלאחריו טען הנאשם כי מס חייב לו שלושה מיליון וחצי שקלים. מס לא עשה זאת, ובשלב כלשהו נטל מוגזמוף סכין בעלת להב באורך 20 סנטימטרים ודקר אותו בפניו ובחזהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מעצרו של החשוד ברצח אחיו בירושלים הוארך בשמונה ימים

מעצרו של החשוד ברצח אחיו בי-ם הוארך ב-8 ימים: "דקר 24 פעמים"

חשד לרצח בירושלים: גבר כבן 60 נדקר למוות; אחיו נעצר

מוטי מוגזמוף, החשוד ברצח אחיו בירושלים
מוטי מוגזמוף, החשוד ברצח אחיו בירושלים | צילום: החדשות 13

לאחר שנדקר, החל מס לצעוק, ושני האחים הנוספים הגיעו בריצה למקום, וניסו לקחת ממוגזמוף את הסכין. בתום מאבק הצליחה האחות לחטוף את הסכין, וזרקה אותו לעבר הגינה. אחיה יצא אף הוא מהדירה, כדי להזעיק עזרה.
מיד לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, נעל מוגזמוף את הדירה, נטל סכין מטבח נוספת, והמשיך לדקור את אחיו הפצוע בפלג גופו העליון כמה פעמים נוספות. סך הכול, על פי כתב האישום, דקר מוגזמוף את מס 29 פעמים, בחזה, בגב, בראש ובצוואר.

"מוגזמוף המית את מס בדם קר, בלי שקדמה התגרות למעשה, בנסיבות שבהן יכול היה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו ולאחר שהכין עצמו להמית את אחיו והכין סכינים שבהם המית אותו", נכתב בכתב האישום. "מעשה ההמתה נעשה על ידי מוגזמוף לאחר תכנון והליך ממשי של שקילה והחלטה להמית ובאכזריות מיוחדת".

כאמור, לפי כתב האישום, השניים מסוכסכים כשנה וחצי, מאז שהגיע מוגזמוף לדירת אמם, נעל את הדלת וסירב לפתוח למס שהגיע למקום. האחרון הזמין משטרה, שנאלצה לפרוץ לדירה בשל סירובו של מוגזמוף לפתוח את הדלת. בעקבות המקרה, דרש הנאשם ברצח מאחיו שלושה מיליון וחצי שקלים, לטענתו בשל נזק שנגרם לדירה ובשל נזק בריאותי שנגרם לו ולאמם. חודשיים לאחר מכן נפטרה האם, ובמהלך ההספדים בלוויתה, אמר מוגזמוף כי הוא "יודע מי הרוצח", הבהיר כי "יסגור איתו חשבון", והצביע על אחיו מס.

כזכור, במהלך דיון בהארכת מעצרו, מוגזמוף הודה שהשתמש בשתי סכינים שונות וטען כי הוא זה שהותקף, ושדקר את אחיו על מנת לנטרל אותו - אך הטענה נשללה על ידי אח נוסף של השניים. הוא לא הצליח להסביר מדוע דקר את מס עשרות פעמים, מדוע לא יצר קשר עם המשטרה אם אכן הותקף וגם לא התבררה הסיבה בגינה נעל את עצמו בדירה בזמן ששאר אחיו נמצאו מחוץ לדלת.

לפני הדיון בהארכת מעצרו אמר מוגזמוף: "אני פשוט לא יודע מה קרה. יש בי צער, אני אוהב אותו ואת כל האחים שלי. כואב לי על מה שקרה".