רצח בבאקה אל-גרבייה: נער בן 15 נעצר בחשד שירה למוות בבן 16

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את הקורבן במצב אנוש, ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. שוטרי מחוז חוף כיתרו את מקום מסתורו של הקטין החשוד בירי, ותפסו את האקדח ששימש אותו

זמן צפייה: 00:22

נער בן 15 נעצר הלילה (רביעי) בחשד לרצח ראמי בלאלטה בן ה-16 אמש בבאקה אל-גרבייה. שוטרי מחוז חוף הוזעקו לזירה בעקבות דיווח על ירי  בשטח בנוי בעיר שבצפון השרון, וכעבור זמן קצר הצליחו לכתר את מקום מסתורו של הנער החשוד בירי, ותפסו את האקדח ששימש אותו.

צוותי מד"א שהוזעקו אמש לזירה מצאו את הקורבן במצב אנוש, ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. הפראמדיקים של מד"א איל דרורי ופבל שקורטוב סיפרו: "ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך פעולות החייאה".

בעקבות הרצח, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 237 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 227 אזרחים, זאת לעומת 109 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. מבין הנרצחים השנה, 212 נורו למוות, 112 היו צעירים בני פחות מ-30, ו-16 היו נשים.

זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה
זירת רצח בבאקה אל-גרבייה (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

בתחילת החודש נרצח בבאקה אל-גרבייה עבד מקאלדה, בן 40, שנמצא ללא סימני חיים בתוך רכב באזור התעשייה בעיר. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, וקבעו את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה.