כתב אישום: ניסו לרצוח עדת תביעה בתיק רצח – כשילדיה ברכבה

שני צעירים תושבי יפו נאשמים כי הצמידו מטען חבלה לרכבה של עדת ראייה לרצח שהתרחש בדצמבר 2018 – במטרה למנוע ממנה להעיד בבית המשפט. כתוצאה מכך נפצעו האישה ובני משפחתה ששהו ברכב

זמן צפייה: 01:05

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד שני צעירים מיפו, בגין ניסיון רצח של עדת ראייה לרצח נוסף שבו השניים נאשמים. אח נוסף וחברם נאשמים בקשירת קשר לביצוע רצח וביצוע עבירות נוספות.

תחילת המקרה בחודש דצמבר 2018, כאשר נרצח אשרף אבו קאעוד בן ה-42 בפתח חנות הממתקים שלו ברחוב יפת שביפו. בחודש מארס 2019 פוענח הרצח, והוגש נגד פאדי עדס בן ה-27 וזאהר ביאדסה בן ה-21 כתב אישום, לפיו רצחו את הגבר בשל ויכוח על תיקון דלת החנות.

עוד בחדשות 13:

"ביצע ירי מטווח קצר": כתב אישום בפרשת הרצח המשולש בצפון

חשד לניסיון חיסול: אם ו-2 ילדיה נפצעו קל בפיצוץ רכב בכביש 65

חשד לרצח בבת ים: צעיר התקשר למשטרה והודיע – "רצחתי את אחי"

Whatsapp Image 2019 10 13 At 1
פיצוץ מכונית בכביש 65 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חודשים לאחר הרצח, כך על פי כתב האישום, ניסו השניים לחסל עדת ראייה שהפכה לעדת תביעה מרכזית בתיק הרצח. ג'מיל ועודי עדס, אחיהם של אחד הנאשמים, עקבו אחר העדה במשך תקופה – בחודש אוקטובר האחרון הצמידו מטען חבלה לרכבה. שני האחים נסעו אחרי רכבה של האישה, ולאחר כמה שעות הפעילו את המטען. האישה שנסעה ברכב עם שני ילדיה בני ה-4 והשנתיים, אמה ואדם נוסף, נפצעו קל ונזקקו לקבלת טיפול רפואי.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד שלי קוטין: "המשיבים הפעילו מטען שבכוחו להמית, לאור יום, בצומת דרכים מרכזי עמוס בכלי רכב ואך באורח נס לא נגרמו אבדות רבות בנפש. נחישותם הרבה של המשיבים לגרום למותה של א.א. הניעה אותם להפעיל את מטעני החבלה גם כשהם יודעים כי עימה ברכב נוסעים נוספים, לרבות שני ילדיה הרכים בשנים, התנהגות שיש בה חציית קו אדום, אפילו בקרב העולם העברייני".