5 נרצחים בערב אחד: האלימות בחברה הערבית משתוללת

37 קורבנות מתחילת השנה: גבר נורה למוות בירכא, ומהזירה פונו צעיר כבן 20 ונער בן 16 במצב קשה, זאת לאחר שמוקדם יותר אמש בוצע רצח כפול בכניסה לערד, בנוסף לשני מקרי רצח במע'אר וסמוך לבאקה אל-גרבייה

זמן צפייה: 00:27

חמישה נרצחים בערב אחד: גבר נורה למוות הלילה (בין שבת לראשון) בירכא שבגליל, ומהזירה פונו גם צעיר כבן 20 ונער בן 16 במצב קשה, זאת לאחר שמוקדם יותר אמש בוצע רצח כפול בכניסה לערד, בנוסף לשני מקרי רצח במע'אר, שם נורה למוות פטין קזל, קרוב משפחתו של ראש המועצה הנבחר, וסמוך לבאקה אל-גרבייה, שם נורה למוות תושב העיר רסמי אבו מוך.

בנוסף, צעיר בן 27 תושב טייבה נעצר הלילה בחשד שביצע ירי בעיר, ובמהלך ניסיון המעצר ביצעו השוטרים ירי לעברו והחשוד נפצע קל. בהמשך אותר האקדח ממנו בוצע ע"פ החשד הירי, ובמהלך פינוי החשוד לבית החולים הושלכו אבנים לעבר השוטרים.

מימין: רסמי אבו מוך מבאקה אל-גרבייה, פטין קזל ממע'אר
מימין: רסמי אבו מוך מבאקה אל-גרבייה, פטין קזל ממע'אר
זירת הרצח סמוך לבאקה אל-גרבייה
זירת הרצח סמוך לבאקה אל-גרבייה

ארגון יוזמות אברהם מעדכן כי 37 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת 2024 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, זאת לעומת 29 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. מבין הנרצחים השנה, 31 נורו למוות, ו-10 היו צעירים בני פחות מ-30. שלוש מהקורבנות היו נשים.

זירת הרצח הכפול בערד
זירת הרצח הכפול בערד | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אתמול לפנות בוקר נרצחה אודיה גבאי מקריית אתא, אם לחמישה בשנות ה-30 לחייה, אשר נורתה למוות סמוך למועדון בדרך אלנבי בחיפה. צוות מד"א שהגיע לזירה העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

אודיה גבאי
אודיה גבאי | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל מחוז חוף פתחה בחקירה וקבעה כי הרקע פלילי. שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה כי עצרה מספר חשודים. שכנתה של אודיה גבאי אמרה: "הייתה לי הרגשה לא טובה לגביה בזמן האחרון. לא אהבתי שהיא עובדת במועדונים, אבל היא הייתה צריכה לפרנס את הילדים. שמעתי בבוקר את צעקות בתה, אך לא העליתי בדעתי שזה מה שקרה".