חשד לרצח בגליל: גופת אישה כבת 45 נמצאה בתוך רכב בשטח פתוח

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה סמוך לצומת יאסיף מצאו את אסמהאן קגורה, תושבת הכפר נחף, ללא רוח חיים בתוך רכב מונע - ונאלצו לקבוע את מותה. המשטרה חוקרת חשד לרצח גם בבאקה אל-גרבייה, שם גבר כבן 60 נורה למוות

אסמהאן קגורה, קורבן הרצח באזור צומת יאסיף

חשד לרצח בגליל: גופתה של אסמהאן קגורה בת ה-45, תושבת הכפר נחף, אותרה הבוקר (שישי) בתוך רכב מונע בשטח פתוח סמוך לצומת יאסיף שבגליל המערבי. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה בשעה 8:40 מצאו אותה ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותה. מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי קיים הערכת מצב בזירה והטיל את החקירה על היחידה לחקירת פשעים במרחב אשר.

פראמדיק מד"א אברהם קיסוס סיפר: "האישה נמצאה בתוך הרכב כשהיא מחוסרת הכרה. ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

כוחות משטרה בזירה בה נמצאה גופת האישה בתוך רכב סמוך לצומת יאסיף
כוחות משטרה בזירה בה נמצאה גופת האישה בתוך רכב סמוך לצומת יאסיף | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, המשטרה חוקרת חשד לרצח גם בבאקה אל-גרבייה, שם נורה למוות גבר כבן 60. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו ללא סימני חיים עם פציעות חודרות, וקבעו את מותו במקום. שני מקרי הרצח היום הם הראשונים בחברה הערבית לשנת 2024, זאת לאחר שהשנה הקודמת הייתה המדממת ביותר אי פעם בחברה הערבית בישראל, עם 244 קורבנות אלימות ופשיעה - יותר מכפול משנת 2022.

זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה
זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה

שנת 2023 שהסתיימה השבוע הייתה שנת שיא בכמות מקרי האלימות כלפי נשים. 28 נשים נרצחו בישראל בשנת 2023, מתוכם 20 שנרצחו על-ידי בן משפחה - בן זוג, אח או בן. 13 נשים – כמעט מחצית מהנרצחות - הן מהחברה הערבית. תשעה מהמקרים עדיין לא פוענחו.