10 נרצחים במשפחה אחת תוך 4 שנים: "אין להם גבולות"

אלאא ג'עו בת ה-25 הלכה לעולמה לאחר שנורתה ביום חמישי באום אל-פחם והפכה לנרצחת העשירית במשפחתה. אחותה, מנאל, כבר איבדה את בעלה ואת אביה וחוששת לחייה: "הוא ירה גם עלינו אבל בעזרת אלוהים לא נפגענו. המשטרה והמדינה לא עושות כלום ולא רוצות לעשות". עד כה טרם נעצרו חשודים

זירת רצח באום אל-פחם
זירת רצח באום אל-פחם | צילום: פלאש 90

אלאא ג'עו, בת 25, נורתה ביום חמישי האחרון באום אל-פחם. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים רמב"ם שבחיפה - והבוקר (שני) נקבע מותה. בשיחה עם חדשות 13, אמרה אחותה, מנאל ג'עו: "אני לא יודעת מי עומד מאחורי זה. ניסו לרצוח גם אותי, אין להם גבולות. רצחו את אבא שלי ואת בעלי, אמי מאושפזת במצב קשה". בארבע השנים האחרונות נרצחו עשרה מבני משפחת ג'עו, ואחרים נפצעו. עד כה טרם נעצרו חשודים.

מנאל שחזרה את השתלשלות האירועים ביום חמישי, אז חזרה עם אחיותיה הביתה לאחר שביקרו את אמן בבית החולים. "עצרנו ברמזור אדום ולידנו עצר רוכב אופנוע", סיפרה. "כשהבטנו לעברו, הוא פתח באש וירה לאלאא בראש מטווח אפס. הוא ירה גם עליי ועל אחותי, אבל בעזרת אלוהים לא נפגענו".

זירת רצח באום אל-פחם. ארכיון
זירת רצח באום אל-פחם. ארכיון | צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אם המשפחה, כאמור, נורתה לפני כשבוע ונפצעה קשה. גם באירוע הזה שהתה איתה בתה אלאא - אך יצאה ללא פגע. ימים ספורים לאחר מכן, כאמור, היא נרצחה. אב המשפחה נורה למוות לפני כמה חודשים, וגם בעלה של מנאל.

ניידת משטרה באום אל-פחם (ארכיון)
ניידת משטרה באום אל-פחם (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

"אני לא יודעת מי עשה את זה, המשטרה בטח יודעת", הוסיפה האחות. "אני מאוד מפחדת. במצב הזה כבר אין מה להגיד, אין מילים". היא הוסיפה כי נמלטה עם קרוביה מאום אל-פחם: "ברחנו. הגענו למצב שבו הם פוגעים בנשים ובילדים. המשטרה והמדינה לא עושות כלום - ולא רוצות לעשות".